Winkelmandje / Schelpen
Vervang als eerste je schelpen. Zoals RicardoV al zegt, je bezoekers verwachten een winkelmandje/wagen en verwachten geen schelpen. Zorg dat het winkelwagentje een opvallende kleur heeft. Oranje en groen zijn daarvoor de beste kleuren voor Call-to-Action buttons.
Header
Waarom gebruiken de grote e-commerce sites geen bewegende header? (a) Het leidt af. (b) Het vertraagt je site. Flash lijkt leuk echter vertraagt het je site. Dat wil je niet. Hoe trager je site hoe eerder de bezoeker weg clickt. Daarnaast voegt een bewegende header veel aan je site toe? Werkt het omzet verhogend?
Kleuren
Bruin (zandkleur) is geen attractieve kleur, zeker voor de e-commerce niet. Heldere kleuren zijn het meest effectief. Wil je echter de kleuren van de kralen extra uitlichten werk dan met een donkere achtergrond. Daardoor krijgt je site ook een luxe uitstraling. Het beste voorbeeld daarvoor is de site van Harrods.
Homepage
Ik mis aanlokkelijke aanbiedingen op je homepage. De homepage is de uitgelezen plek om de interesse van je bezoeker te wekken. Zet daar dus je aanbiedingen neer.
Detailpagina's
Een bezoeker die op een foto clickt verwacht dat hij op een detail pagina terecht komt. Een detail pagina geeft je veel meer SEO mogelijkheden dan de "overzicht" pagina die je nu gebruikt. Daarnaast vult de foto het halve scherm en kan ik deze uitsluitend dichtklappen via het kruisje. Naast het kruisje is het naast of op de foto klikken een methode om de foto te sluiten of ESC een snellere en makkelijkere methode.
Navigatie
Waarom een aparte navigatiekolom? Zet deze direct in de linkerkolom in plaats van een niets zeggende foto. Waarom maar geen onderliggende subcategorieën? Het is makkelijker en duidelijker wanneer je onder "Kralen op kleur" subcategorieën met de kleuren neerzet. Dat is voor de bezoeker makkelijker navigeren en er staan meer producten boven de vouw. Dus beter voor je conversie.
Breadcrumb
De Breadcrumb is belangrijk. Daardoor weet de bezoeker waar hij is en kan hij makkelijk door de site navigeren.
Contact gegevens
Zet je contactgegevens duidelijk op de contactpagina, niet in de linkerkolom. Hou je navigatiekolom voor de navigatie. Vervang daarnaast je mobiele nummer door een normaal telefoonnummer dat geeft de bezoeker meer vertrouwen.
Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden ontbreken. Dat betekend dat bij een eventueel conflict, je klant vrijwel altijd gelijk krijgt en dat de bedenktijd van de consument in plaats van 14 dagen nu 3 maanden bedraagt. Voorbeelden van algemene voorwaarden vind je
hier
Bestelpagina
Waarom krijg ik daar niet meteen de verzendkosten bij te zien. Klanten willen allee kosten zien. Bestelkosten niet tonen werkt conversie verlagend.
Lettertype
Het lettertype op de bestelpagina is slecht leesbaar. Waarom overschakelen naar een ander lettertype?