Ik zou heel graag feedback ontvangen voor mijn webshop http://www.happythings.eu en sta open voor suggesties en kritiek.
De shop is een flink aantal jaren geleden online gegaan en in die tijd is er veel veranderd. Binnenkort wil ik sowieso de webshop gaan vernieuwen/aanpassen en daarvoor kan ik ook zeker jullie feedback gebruiken.
Ik wil graag wel even kwijt dat haar-accessoires een nieuwe rubriek is, en vanaf nu gevuld gaat worden, dit verklaard het kleine aantal artikelen die er nu in staan.
Groetjes Marja
Re: [happythings.eu] heel graag feedback
2De eerste vragen die er in me opkomen zijn:
Wat doet die afbeelding met dat stuk hout links bovenin?
Waarom heb je links naar andere websites staan?
Bij contact staat geen telefoon nummer. Een voorbeeldje:
Ik was vandaag op zoek naar een cadeau voor een verjaardag van iemand. Ik iets leuks op een website staan maar die had geen telefoon nummer vermeld. Mijn bestelling is dus naar een andere winkel gegaan omdat ik niet ga mailen als er iets mis is/gaat met een levering/bestelling, ik wil altijd bellen.
Om van de 'voeg toe aan winkelmand' knoppen een schelp e.d. te maken is wellicht leuk, maar het zorgt ervoor dat je klanten hun artikelen niet in de winkelmand krijgen. En dan de winkelmand die in een pop up komt, dat is niet erg handig.
Ook was ik op zoek naar productpagina's, dit probeerde ik door op een afbeelding te klikken. Maar dan krijg ik een vergroting. Er is blijkbaar geen product pagina?
Je algemene voorwaarden werken niet. De link is niet klikbaar.
Succes, het zijn leuke artikelen maar er kan nog een hoop verbeterd worden.
Wat doet die afbeelding met dat stuk hout links bovenin?
Waarom heb je links naar andere websites staan?
Bij contact staat geen telefoon nummer. Een voorbeeldje:
Ik was vandaag op zoek naar een cadeau voor een verjaardag van iemand. Ik iets leuks op een website staan maar die had geen telefoon nummer vermeld. Mijn bestelling is dus naar een andere winkel gegaan omdat ik niet ga mailen als er iets mis is/gaat met een levering/bestelling, ik wil altijd bellen.
Om van de 'voeg toe aan winkelmand' knoppen een schelp e.d. te maken is wellicht leuk, maar het zorgt ervoor dat je klanten hun artikelen niet in de winkelmand krijgen. En dan de winkelmand die in een pop up komt, dat is niet erg handig.
Ook was ik op zoek naar productpagina's, dit probeerde ik door op een afbeelding te klikken. Maar dan krijg ik een vergroting. Er is blijkbaar geen product pagina?
Je algemene voorwaarden werken niet. De link is niet klikbaar.
Succes, het zijn leuke artikelen maar er kan nog een hoop verbeterd worden.
3RicardoV het houtstuk is in de stijl van het strand en daardoor in de stijl van de website, was een onderdeel van de template.
De links die staan er omdat ik met die mensen een linkruil heb gedaan, ik hun link en zijn mijn link.
Telefoonnummer staat er wel degelijk bij contact in de linkse kolom, echter het is wel een 06 nummer.
De standuitstraling van de site wilde handhaven voor de winkelmand vandaar de schelpsymbolen.
Maar ik neem zeker jouw opmerkingen ter harte.
De links die staan er omdat ik met die mensen een linkruil heb gedaan, ik hun link en zijn mijn link.
Telefoonnummer staat er wel degelijk bij contact in de linkse kolom, echter het is wel een 06 nummer.
De standuitstraling van de site wilde handhaven voor de winkelmand vandaar de schelpsymbolen.
4Zo wilde ABN Amro hun huisstijl ook handhaven door hun knoppen een kleur te geven die bij hun huisstijl paste. Toen zij er iemand dat ze de knoppen eens felroze moesten maken met een lelijke palmboom erop. Resultaat? Meer verkopen voor de ABM Amro desondanks het er spuuglelijk uitzag.HappyGirl schreef:RicardoV het houtstuk is in de stijl van het strand en daardoor in de stijl van de website, was een onderdeel van de template.
Die schelpen zijn leuk maar stel jezelf de volgende vraag:
- Wil ik de schoonheidsprijs winnen of wil ik zo veel mogelijk kralen verkopen?
Als jij zo veel mogelijk kralen wilt verkopen kun je de schelpen beter veranderen naar een oranje/roze/blauwe of wat dan ook kleur knop waar duidelijk een winkelmandje op vermeld staat, of de tekst 'Winkelwagen'.
Idem dito voor het houtstuk. Je kan daar beter een aanbieding of een product in de spotlights zeggen dan een nutteloos stuk hout waar niet eens op te klikken valt en waar je misschien wel de schoonheidsprijs mee kan winnen.
Telefoonnummer is niet opgevallen omdat ik naar het witte vlak keek.
Ook zijn je Hyves en Twitter knoppen niet klikbaar trouwens.
Met deze pagina is trouwens ook wat mis: http://www.happythings.eu/index.html
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Dank je wel voor je feedback RicardoV.
Rest mij nog wel één vraag aan je. Je miste een productpagina. Mij is niet helemaal duidelijk wat je hiermee bedoeld. Op de homepage is een menu en door het grote aantal producten zijn daar de produkten in groepen verdeeld, maar het lijkt erop dat jij iets anders bedoeld.
Mochten er nog meer mensen zijn die feedback willen geven, heel graag!!
Rest mij nog wel één vraag aan je. Je miste een productpagina. Mij is niet helemaal duidelijk wat je hiermee bedoeld. Op de homepage is een menu en door het grote aantal producten zijn daar de produkten in groepen verdeeld, maar het lijkt erop dat jij iets anders bedoeld.
Mochten er nog meer mensen zijn die feedback willen geven, heel graag!!
6Wat mij enigszins stoort is dat het winkelmandje niet heel erg praktisch is. Als ik een product in het mandje plaats, dan komt het mandje tevoorschijn midden op de pagina. Het zou veel praktischer zijn om dit een andere plek te geven. Nu is het zo dat ik eerst het mandje weg moet slepen of weg moet klikken voordat ik naar de andere producten kan kijken.
Kralen op kleur zou beter kunnen functioneren met een filter op kleur. Hierdoor is de pagina minder lang en hoeven mensen niet zo lang te zoeken. Hetzelfde geldt voor zoeken op soort.
Kralen op kleur zou beter kunnen functioneren met een filter op kleur. Hierdoor is de pagina minder lang en hoeven mensen niet zo lang te zoeken. Hetzelfde geldt voor zoeken op soort.
7Thanks BerjaminR, we gaan kijken hoe we het beter kunnen maken!! Ik ben blij met zulke feedback, daar kan ik wat mee!BenjaminR schreef:Wat mij enigszins stoort is dat het winkelmandje niet heel erg praktisch is. Als ik een product in het mandje plaats, dan komt het mandje tevoorschijn midden op de pagina. Het zou veel praktischer zijn om dit een andere plek te geven. Nu is het zo dat ik eerst het mandje weg moet slepen of weg moet klikken voordat ik naar de andere producten kan kijken.
8Winkelmandje / Schelpen
Vervang als eerste je schelpen. Zoals RicardoV al zegt, je bezoekers verwachten een winkelmandje/wagen en verwachten geen schelpen. Zorg dat het winkelwagentje een opvallende kleur heeft. Oranje en groen zijn daarvoor de beste kleuren voor Call-to-Action buttons.
Header
Waarom gebruiken de grote e-commerce sites geen bewegende header? (a) Het leidt af. (b) Het vertraagt je site. Flash lijkt leuk echter vertraagt het je site. Dat wil je niet. Hoe trager je site hoe eerder de bezoeker weg clickt. Daarnaast voegt een bewegende header veel aan je site toe? Werkt het omzet verhogend?
Kleuren
Bruin (zandkleur) is geen attractieve kleur, zeker voor de e-commerce niet. Heldere kleuren zijn het meest effectief. Wil je echter de kleuren van de kralen extra uitlichten werk dan met een donkere achtergrond. Daardoor krijgt je site ook een luxe uitstraling. Het beste voorbeeld daarvoor is de site van Harrods.

Homepage
Ik mis aanlokkelijke aanbiedingen op je homepage. De homepage is de uitgelezen plek om de interesse van je bezoeker te wekken. Zet daar dus je aanbiedingen neer.
Detailpagina's
Een bezoeker die op een foto clickt verwacht dat hij op een detail pagina terecht komt. Een detail pagina geeft je veel meer SEO mogelijkheden dan de "overzicht" pagina die je nu gebruikt. Daarnaast vult de foto het halve scherm en kan ik deze uitsluitend dichtklappen via het kruisje. Naast het kruisje is het naast of op de foto klikken een methode om de foto te sluiten of ESC een snellere en makkelijkere methode.
Navigatie
Waarom een aparte navigatiekolom? Zet deze direct in de linkerkolom in plaats van een niets zeggende foto. Waarom maar geen onderliggende subcategorieën? Het is makkelijker en duidelijker wanneer je onder "Kralen op kleur" subcategorieën met de kleuren neerzet. Dat is voor de bezoeker makkelijker navigeren en er staan meer producten boven de vouw. Dus beter voor je conversie.
Breadcrumb
De Breadcrumb is belangrijk. Daardoor weet de bezoeker waar hij is en kan hij makkelijk door de site navigeren.
Contact gegevens
Zet je contactgegevens duidelijk op de contactpagina, niet in de linkerkolom. Hou je navigatiekolom voor de navigatie. Vervang daarnaast je mobiele nummer door een normaal telefoonnummer dat geeft de bezoeker meer vertrouwen.
Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden ontbreken. Dat betekend dat bij een eventueel conflict, je klant vrijwel altijd gelijk krijgt en dat de bedenktijd van de consument in plaats van 14 dagen nu 3 maanden bedraagt. Voorbeelden van algemene voorwaarden vind je hier
Bestelpagina
Waarom krijg ik daar niet meteen de verzendkosten bij te zien. Klanten willen allee kosten zien. Bestelkosten niet tonen werkt conversie verlagend.
Lettertype
Het lettertype op de bestelpagina is slecht leesbaar. Waarom overschakelen naar een ander lettertype?
Vervang als eerste je schelpen. Zoals RicardoV al zegt, je bezoekers verwachten een winkelmandje/wagen en verwachten geen schelpen. Zorg dat het winkelwagentje een opvallende kleur heeft. Oranje en groen zijn daarvoor de beste kleuren voor Call-to-Action buttons.
Header
Waarom gebruiken de grote e-commerce sites geen bewegende header? (a) Het leidt af. (b) Het vertraagt je site. Flash lijkt leuk echter vertraagt het je site. Dat wil je niet. Hoe trager je site hoe eerder de bezoeker weg clickt. Daarnaast voegt een bewegende header veel aan je site toe? Werkt het omzet verhogend?
Kleuren
Bruin (zandkleur) is geen attractieve kleur, zeker voor de e-commerce niet. Heldere kleuren zijn het meest effectief. Wil je echter de kleuren van de kralen extra uitlichten werk dan met een donkere achtergrond. Daardoor krijgt je site ook een luxe uitstraling. Het beste voorbeeld daarvoor is de site van Harrods.

Homepage
Ik mis aanlokkelijke aanbiedingen op je homepage. De homepage is de uitgelezen plek om de interesse van je bezoeker te wekken. Zet daar dus je aanbiedingen neer.
Detailpagina's
Een bezoeker die op een foto clickt verwacht dat hij op een detail pagina terecht komt. Een detail pagina geeft je veel meer SEO mogelijkheden dan de "overzicht" pagina die je nu gebruikt. Daarnaast vult de foto het halve scherm en kan ik deze uitsluitend dichtklappen via het kruisje. Naast het kruisje is het naast of op de foto klikken een methode om de foto te sluiten of ESC een snellere en makkelijkere methode.
Navigatie
Waarom een aparte navigatiekolom? Zet deze direct in de linkerkolom in plaats van een niets zeggende foto. Waarom maar geen onderliggende subcategorieën? Het is makkelijker en duidelijker wanneer je onder "Kralen op kleur" subcategorieën met de kleuren neerzet. Dat is voor de bezoeker makkelijker navigeren en er staan meer producten boven de vouw. Dus beter voor je conversie.
Breadcrumb
De Breadcrumb is belangrijk. Daardoor weet de bezoeker waar hij is en kan hij makkelijk door de site navigeren.
Contact gegevens
Zet je contactgegevens duidelijk op de contactpagina, niet in de linkerkolom. Hou je navigatiekolom voor de navigatie. Vervang daarnaast je mobiele nummer door een normaal telefoonnummer dat geeft de bezoeker meer vertrouwen.
Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden ontbreken. Dat betekend dat bij een eventueel conflict, je klant vrijwel altijd gelijk krijgt en dat de bedenktijd van de consument in plaats van 14 dagen nu 3 maanden bedraagt. Voorbeelden van algemene voorwaarden vind je hier
Bestelpagina
Waarom krijg ik daar niet meteen de verzendkosten bij te zien. Klanten willen allee kosten zien. Bestelkosten niet tonen werkt conversie verlagend.
Lettertype
Het lettertype op de bestelpagina is slecht leesbaar. Waarom overschakelen naar een ander lettertype?