Klant niet thuis op moment van bezorging, wat nu?
Geplaatst: 30 augustus 2012
Beste mensen!
Een klant heeft gisteren een order geplaatst en de artikelen waren vandaag (deze avond) nodig. Echter was de klant niet thuis op het moment van bezorging door PostNL. Er is ook niet bij de buren afgeleverd. Nu zijn de artikelen dus niet meer nodig en vraagt de klant de order te annuleren en het geld retour te storten.
Het annuleren en retour storten is verder geen punt maar wat is nu de beste handelswijze. Ik neem aan dat PostNL morgen opnieuw het pakket aanbied. Als de klant deze aanneemt, moet hij het pakket retour sturen en is dan dus €6,75 kwijt. Ik wil namelijk eerst het pakket retour ontvangen hebben voordat het geld terug overgemaakt wordt. Is normaal toch?
Moet de klant nu weigeren het pakket aan te nemen ofzo? En komt het dan automatisch weer onze kant op? Hoeveel tijd gaat hier vervolgens over heen? Ik hoor graag wat nu de beste stappen zijn om te uit te voeren. Kom er niet helemaal uit :S Dank!
Michel
Een klant heeft gisteren een order geplaatst en de artikelen waren vandaag (deze avond) nodig. Echter was de klant niet thuis op het moment van bezorging door PostNL. Er is ook niet bij de buren afgeleverd. Nu zijn de artikelen dus niet meer nodig en vraagt de klant de order te annuleren en het geld retour te storten.
Het annuleren en retour storten is verder geen punt maar wat is nu de beste handelswijze. Ik neem aan dat PostNL morgen opnieuw het pakket aanbied. Als de klant deze aanneemt, moet hij het pakket retour sturen en is dan dus €6,75 kwijt. Ik wil namelijk eerst het pakket retour ontvangen hebben voordat het geld terug overgemaakt wordt. Is normaal toch?
Moet de klant nu weigeren het pakket aan te nemen ofzo? En komt het dan automatisch weer onze kant op? Hoeveel tijd gaat hier vervolgens over heen? Ik hoor graag wat nu de beste stappen zijn om te uit te voeren. Kom er niet helemaal uit :S Dank!
Michel