Klant niet thuis op moment van bezorging, wat nu?

1
Beste mensen!

Een klant heeft gisteren een order geplaatst en de artikelen waren vandaag (deze avond) nodig. Echter was de klant niet thuis op het moment van bezorging door PostNL. Er is ook niet bij de buren afgeleverd. Nu zijn de artikelen dus niet meer nodig en vraagt de klant de order te annuleren en het geld retour te storten.

Het annuleren en retour storten is verder geen punt maar wat is nu de beste handelswijze. Ik neem aan dat PostNL morgen opnieuw het pakket aanbied. Als de klant deze aanneemt, moet hij het pakket retour sturen en is dan dus €6,75 kwijt. Ik wil namelijk eerst het pakket retour ontvangen hebben voordat het geld terug overgemaakt wordt. Is normaal toch?

Moet de klant nu weigeren het pakket aan te nemen ofzo? En komt het dan automatisch weer onze kant op? Hoeveel tijd gaat hier vervolgens over heen? Ik hoor graag wat nu de beste stappen zijn om te uit te voeren. Kom er niet helemaal uit :S Dank!

Michel
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

Re: Klant niet thuis op moment van bezorging, wat nu?

5
Dit soort zaken verleg ik toch echt naar de klant. Ik vind het al service om de klant dan te bieden, dat ze het mogen annuleren en het volledig aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug krijgen. De rest mag de klant oplossen lijkt mij.

Ik zou in zo'n geval zeggen. Dat is akkoord, we zullen het bedrag aan u terug storten, zodra we het pakket retour ontvangen.

Dan mag de klant zelf invullen hoe hij/zij daarvoor zorgt. Als het pakket dan bij de buren afgeleverd is, kan de klant het zelf retour zenden.

Dit zeg ik, omdat ook je klant degene is die deze situatie heeft gemaakt, zoals deze is. Je maakt sowieso hier al verlies op, dan mag de klant zelf ook wel wat oplossen toch? Lijkt mij klantvriendelijk genoeg?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!