[posterpakhuis.nl] Wel mensen naar de site, geen verkoop
1Wie weet hoe ik mijn verkoop kan verhogen. We hebben veel bezoekers op onze site, maar nog niks verkocht.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Meesleepbeest schreef:Wellicht je site eens posten in de Feedback sectie van dit forum, dan kunnen wij even op bezoek komen en je site en, volgens onze inzichten, je site beoordelen/opmerkingen geven.
Edit: Zie je site nu in je onderschrift staan, wellicht deze post verplaatsen naar Feedback? Als dat gewenst is natuurlijk.
Ik wil mijn mening er wel op los gooien, echter voorspeld dat weinig goeds helaas.
Dank u wel.Wouter Hol schreef:Hij is reeds verplaatst naar de juiste afdeling. Men kan nu feedback geven op jouw webwinkel.
Dank je wel voor je Feedback, ik ga hier aan werken.Meesleepbeest schreef:Nou, bij deze dus mijn tiepsel...
1. Eerste indruk als ik op je shop klik: Ow ik zit zeker verkeerd!
Je shop is zeer zakelijk qua kleurgebruik en komt zelfs heel saai over. Ik denk dus meer dat ik op een zakelijke site ben dan in een webshop, en ondanks dat er webshop boven staat voel ik mij niet op mijn gemak door de zeer zakelijke uitstraling.
2. Je voorwoord is te lang, het kost teveel tijd dat allemaal te lezen. En daarin zeg je ook nog dit: Wij vinden het belangrijk om goede kwaliteit te leveren en zorgen daarom dat alleen de beste foto's op onze site terecht komen. Lijkt mij dat het aan jouw klant is om de poster te beoordelen of deze mooi is of niet. Zoveel smaken zoveel verschillen.
------
3. Op de 'Meest gestelde vragen pagina'
Er staan weinig vragen met uitleg.
Papier afmetingen met millimeters, mooi en precies, het leest lastig. Cm afmetingen zijn duidelijker dan A0, ik ken zeer weinig mensen die weten wat een A0 is, zeker qua afmeting.
Bij een klacht kan er alleen een mail gestuurd worden, men kan niet bellen.
Er zijn geen FAQ categorieën beschikbaar. Wat heeft een klant hier aan behalve een teleurstelling?
------
4. Contact
Ik zie dat je inmiddels wel je contact gegevens hebt ingevuld dat is al een hele verbetering, nog even bij bovenstaande ook aanpassen.
Men kan geen telefoonnummer invullen op je formulier, sommige mensen worden liever gebeld.
Wat doet in hemels naam de Kiyoh klantbeoordeling op je contactpagina??? De logica ontgaat mij volledig.
------
5. Algemene voorwaarden
Hier kan ik HEEL kort over zijn, zelf eens doorlezen, en in de vuilnisbak ermee.
Kleine uitleg;
Dit slaat werkelijk waar HELEMAAL nergens op... Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht tweede punt a, kom aan zeg, schaam je. De rest is zoals vaker gebeurt, een blind gekopieerde algemene voorwaarden document wat op van alles wat los en vast zit van toepassing is.
Het heeft niet eens zin hier verder nog wat over te zeggen.
------
6. Producten aanklikken bovenaan je pagina brengt me nergens bij producten maar weer terug naar de home.
------
7. Specifieke producten loopbalk, ziet er leuk uit misschien, maar ik wordt er kriegel van.
------
8. Zoekfunctie
Compleet overbodig, vanwege het volgende punt
------
9. Assortiment
25 posters... Daar kun je niet mee aankomen lijkt mij. Kijk eens naar je concurrenten die hebben honderden of duizenden posters waar men uit kan kiezen.
Door de beperkte keus maak je de klant er ook niet lekker mee. En smaak is iets wat niet te vatten is. Zoals je aangaf op de home, zijn dit alleen de allerbeste kwaliteit foto's. Persoonlijk vind ik de meeste niet mooi.
------
10. Prijs
Zelfde soort poster kost bij je concurrent 16,95. Nu hoeft dat geen ramp te zijn, maar moet je wel verdomd goede argumenten hebben om dit te rechtvaardigen. Dit nog buiten het feit om dat er nog een meerprijs bij komt voor grotere afmetingen, dan loopt het prijsverschil rap verder op.
Tevens verwacht je een poster voor de prijs te kopen die jij aangeeft, je geeft geen vanaf prijs.
------
11. Productpagina
Papierformaat, fout, zelden weet iemand de afmeting van papierformaten. Nu staat dat wel bij meestgestelde vragen, maar dat wil de klant niet, die wil gewoon weten hoe groot dat ding is.
In je opties staan ook diverse dingen waarvan jij precies weet wat het is, maar waar een klant nog nooit van heeft gehoord. Uitleg is op zijn minst wel op zijn plaats, en hiermee bedoel ik dus
Lamineren
Opplakken op polyplate (Echt, waar HEB je het over???)
Opplakken op aluminium (Alu? Krijgt men dan een dikke motorkap met poster erop??)
Verschil 120 grams of 190 grams papier. Zit het standaard op ander papier??
De pagina roept zo enorm veel vragen op dat klanten afhaken, niet omdat ze een vraag hebben maar omdat er zoveel vragen en onduidelijkheden zijn. Je moet klanten alles voorkauwen, ze moeten niet nadenken maar kopen, dat gaat hier niet lukken.
------
12. Als je de fotos in een lijst hebt staan vind ik het niet fijn dat er een foto opeens groot omhoog popt als ik door de lijst scroll, zeker als de grote afbeeldingen over de andere heen gaat en vaak niet op het scherm past. De functie past zich niet aan, en als je over de onderste foto heen gaat valt die functie buiten beeld.
Het voegt dus weinig tot niets toe in de goede zin van het woord.
------
13. Logo op foto's
Tja je wilt niet dan men ze mee pakt van je site af, maar het is ook niet duidelijk voor de klant dat ze een poster zonder jouw logo krijgen, niet verstandig dus. Tevens hobbelt en wobbelt je logo in diverse manieren over de posters, dan weer hoog dan weer laag dan weer overdwars...
------
14. Bestelpagina/winkelmand
Zodra je een wijziging doorvoert schiet de pagina weer naar boven. Men kan dus niet doorwerken als men meerdere dingen wil veranderen en men moet weer zoeken waar ze waren.
------
15. Betaling
Mijn test bestelling Order 204 mag je uiteraard weggooien.
Na het annuleren van de betaling kom ik terug op je site, ik koos ervoor om een succesvolle betaling te hebben, niet betaald maar wat maakt dat uit als klant kan ik het toch proberen?
De koppeling is wel veilig en werkt goed, toch nog iets positiefs te melden
------
Ik hoop dat je nu niet kwaad op me bent, maar er is zoveel mis met je site dat je op deze manier niet door kunt, maar dat had je zelf ook wel al een beetje door aangezien je feedback wilt.
In mijn mening moet je gewoon helemaal opnieuw beginnen, maar je toch wel ook heel erg afvragen of en hoe je dat wilt. Want je hebt stevige concurrenten en om dat het hoofd te bieden zul je toch wel veer meer moeten kunnen bieden dan wat je nu deed. Zelfs als je site helemaal oké was geweest zul je denk ik toch niet snel van top verkopen kunnen spreken.
Succes.
Goede tip! Bedankt.esther schreef:Je hebt heel wat werk te doen zo te lezen.
Ik wil graag ook wat opbouwende kritiek geven. Ik heb zelf dit artikel ook verkocht maar dan als stickers (ik heb een internetwinkel waar ik interieurstickers verkoop). Hier was aardig wat vraag naar maar ben hier om andere redenen mee gestopt.
Bij mij werden de boudha's veel verkocht, hier zou ik er meer van op zetten en ik zou ook wat posters van beesten plaatsen voor op kinderkamers. Misschien een apart item voor kinderkamers. Dit verkoopt altijd goed. Wereldkaarten verkopen ook goed.
Ik zou het ook prettig vinden meer keus te hebben en ik zou je aanraden een aantal impressiefoto;s te plaatsen waar je de foto's in een interieur terug ziet.
Ikzelf heb dit niet bij al mijn artikelen maar merk wel dat klanten dit prettig vinden en dit ze verleid het artikel sneller te kopen.
Je zou dit met photoshop (oid) vrij makkelijk kunnen maken.