Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
hhh
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 maart 2010

[CSS vraag] positioneren

06 oktober 2010

Is het onverstandig om in CSS een onderdeel dat in CSS geen positie heeft gekregen, een positie 'relative' te geven en vervolgens te verschuiven aan de hand van posities (left, right, top, bottom)? Hiermee krijg je dus bijvoorbeeld top: 1490px;.
Is dit een gezonde manier van werken? Normaal gesproken zou ik de divjes aanpassen was het niet dat deze theme niet alle divjes heeft maar sommige dingen in PHP zijn vastgelegd. Dat is een constructie die ik niet begrijp (helaas) en dus ook niet kan aanpassen.

Dus is dit gewoon een legitieme werkwijze of kan dit voor problemen zorgen? Test prima in browsers, logisch want relative is relative.
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

06 oktober 2010

Ik zeg niks. Als ik alles volgens het boekje deed, ook met relative enzo, ging het tóch mis. :twisted:
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: [CSS vraag] positioneren

06 oktober 2010

Is het onverstandig om in CSS een onderdeel dat in CSS geen positie heeft gekregen, een positie 'relative' te geven en vervolgens te verschuiven aan de hand van posities (left, right, top, bottom)? Hiermee krijg je dus bijvoorbeeld top: 1490px;.
Is dit een gezonde manier van werken? Normaal gesproken zou ik de divjes aanpassen was het niet dat deze theme niet alle divjes heeft maar sommige dingen in PHP zijn vastgelegd. Dat is een constructie die ik niet begrijp (helaas) en dus ook niet kan aanpassen.

Dus is dit gewoon een legitieme werkwijze of kan dit voor problemen zorgen? Test prima in browsers, logisch want relative is relative.
Tuurlijk kan je onderdelen die 'vast' staan in php ook in een div gooien... <div> erboven en </div> eronder en klaar is klara.

Maar als het goed gaat en de site valideert....

"if it ain't broke... don't try to fix it... "
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
A. Loomans
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 maart 2010
Contacteer:

06 oktober 2010

Ik weet niet wat je precies van plan bent maar je kunt het met absolute een div ergens neerzetten waar je wilt, onafhankelijk van de andere divs. Met de z-index kun je de volgorde instellen wanneer er divs overlappen.
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
hhh
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 maart 2010

Re: [CSS vraag] positioneren

07 oktober 2010

"if it ain't broke... don't try to fix it... "
Ty :D
Ik weet niet wat je precies van plan bent maar je kunt het met absolute een div ergens neerzetten waar je wilt, onafhankelijk van de andere divs. Met de z-index kun je de volgorde instellen wanneer er divs overlappen.
Weet eigenlijk ook niet waarom ik hem niet absolute heb gezet. Heb 'm nu gewoon in een @importje staan als relative met de gewijzigde posities.