Re: No space left on device (28)

2
Ik niet, maar ik houd er andere uren op na dan veel anderen :)

Je PHP-sessiebestanden kunnen niet worden opgeslagen. Met het verkorten van de sessieduur is het probleem tijdelijk op te lossen. Voor de langere termijn gewoon wat schijfruimte bijkopen.
StoreCore.io

Re: No space left on device (28)

4
Toch zit daar het probleem.

Ik weet niet wat je in de PHP-sessie opslaat, maar een sessiebestand kan zo 1 of 2 MB zijn. Dan ligt de server er zelfs bij 500 MB dus toch al bij enkele honderden sessies uit.

Kijk eens in de /tmp/ directory of iets dergelijks naar de gemiddelde grootte van een sessiebestand?

Verder is er nog een truc om de garbage collector eerder verlopen sessies te laten opruimen. Normaliter wordt de garbage collector maar 1 op de 100 keren aangeroepen. Je kunt dit verhogen naar 10 op de 100, dus 1 op de 10, met:

Code: Selecteer alles

ini_set('session.gc_probability', 10);
ini_set('session.gc_divisor',     100);
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: No space left on device (28)

10
Ik snap dat het is opgelost, maar als ik je was zou ik cookies gebruiken, ook een login cookie kan erg veilig zijn (mits je een hash toevoegd)

12 jaar geleden hadden wij een sloome server, en een populaire website, en uit eindelijk maakte de sessies de hele site sloom, daarna overgestapt op cookies en dat hielp toen. (ik snap dat dat hier ook niet het geval is)
Webwinkel laten maken Neem ook eens een kijkje bij onze partner Custorate - Klanten beoordelingen

Re: No space left on device (28)

11
jslomp schreef:Ik snap dat het is opgelost, maar als ik je was zou ik cookies gebruiken, ook een login cookie kan erg veilig zijn (mits je een hash toevoegd)

12 jaar geleden hadden wij een sloome server, en een populaire website, en uit eindelijk maakte de sessies de hele site sloom, daarna overgestapt op cookies en dat hielp toen. (ik snap dat dat hier ook niet het geval is)
Je reageert op een topic van anderhalf jaar terug. Maar om toch even op je bericht te reageren; er gaat normaliter weinig data gepaard met sessies of cookies. Als je performance daar op achteruitloopt is er iets mis met je server of je script. Het is natuurlijk niet de bedoeling om daar hele bergen data in op te slaan.
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers