Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
organictreasures
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2019

verkoop Amazon de

23 mei 2019

Zijn er mensen die ervaringen hebben met de verkoop op Amazon de ? 

Alle informatie is welkom. Alvast bedankt voor de reacties. 
 
Crni
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 juli 2018
Contacteer:

Re: verkoop Amazon de

25 mei 2019

Ja ik heb onze webshop aangemeld, maar ik vind dat Amazon teveel persoonlijke informatie vraagt en heb de laatste stap niet uitgevoerd. Je zult op een gegeven moment je ID of kopie van paspoort moeten opsturen, en dat wil ik niet, dat vond ik een groot struikelblok.
...
 
Vossie75
Berichten: 122
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: verkoop Amazon de

02 juni 2019

ja ik heb ervaring met Amazon (de en overige landen).
Ik weet ook dat mijn eerste account daar volledig de vernieling ingegaan is door alle regeltjes van amazon en de werkwijze daar van alles voor de klant en niks voor de verkoper.
Ik weet dat je of een retoursadres in het amazon land zelf moet hebben (in jou geval Duitsland) of dat je op jouw kosten een retourslabel moet opsturen waarmee de klant het gratis naar Nederland terug kan sturen.
Ik weet ook dat amazon klanten erg makkelijk een A-Z claim indienen die in 99% van de gevallen toegekend wordt en jij daar een negatieve aantekening voor krijgt, ook als klanten niks terugsturen (zelfs niet als je gratis label gegeven hebt) en dat amazon dan nog steeds de klant terugbetaald en dat op jou verhaald.
Ik weet ook dat daar honderden regeltjes over producten zijn die je niet echt terug kan vinden.
Ik weet ook dat je vanaf heden een verklaring moet geven bij Amazon dat je minder als 100K per jaar in Duitsland zal omzetten en als je dat niet doet je een Duits BTW nummer moet opgeven (vanwege nieuwe wetgeving die sinds 1 januari van kracht is in Duitsland).

Maar wat wil jij erover weten?
 
Franky
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 juli 2018
Contacteer:

Re: verkoop Amazon de

15 juni 2019

Niet op zich Amazon DE, maar ik ben er snel mee gestopt. 
Als er iets chaotisch is, dan is dat alles wel aan Amazon. 

Ps. uitproberen kan natuurlijk altijd!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.