Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
andreasdesmedt
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 januari 2020

Opties benutten webwinkel

23 januari 2020

Dag allemaal.

Ik heb een tijdje geleden een idee opgestart omtrent een webshop, alles hiervoor in het werk gesteld een een Lightspeed winkel ingericht. Uiteindelijk live gegaan en wat verkopen gegenereerd, maar nu al snel gemerkt dat dit toch niet al te vlot loopt. Waarschijnlijk iets te weinig nagedacht bij het oorspronkelijke concept en er hebben zich wat onverwachte factoren voor gedaan. Komt er op neer dat ik dit idee wil/zal stopzetten, en mij terug ga focussen op onze core business.

Mijn probleem is nu dat ik met een jaarabonnement zit bij Lightspeed. Heb nog een hele tijd te gaan, en zij geven uiteraard geen refunds. Begrijpelijk, maar wel verdomt lastig en jammer van het geld. Ik zou hier dus graag nog iets mee doen, maar wil wat bekijken wat mijn opties zijn. Mijn doel is nu al zeker niet meer om hier veel omzet uit te halen, maar ik zou graag mijn vaste kost van €50/maand recupereren, €600 op jaarbasis dus. Ik zat zelf te denken aan dropshipping of iets dergelijks, maar wil toch graag eerst even informeren voor ik mij opnieuw achter iets zet.

Iemand enige tips om hier toch nog iets uit te halen? Mag uiteraard ook iets totaal anders zijn...

Bedankt alvast!
 
Rhen
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 november 2019
Contacteer:

Re: Opties benutten webwinkel

23 januari 2020

Ik denk dat je vooral moet kijken hoeveel tijd je kwijt bent aan iets nieuws opzetten. Is het je vrije tijd waard om die 600 euro koste wat het kost terug te verdienen? En als je die beschikbare uren in iets anders zou steken, zou je dat niet veel meer opleveren?

Succes met alles in ieder geval :)
Trotse eigenaar van online marketing bureau www.internetimpact.nl
 
andreasdesmedt
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 januari 2020

Re: Opties benutten webwinkel

23 januari 2020

Ik denk dat je vooral moet kijken hoeveel tijd je kwijt bent aan iets nieuws opzetten. Is het je vrije tijd waard om die 600 euro koste wat het kost terug te verdienen? En als je die beschikbare uren in iets anders zou steken, zou je dat niet veel meer opleveren?

Succes met alles in ieder geval :)
Daarom dat ik vooral naar Dropshipping of iets dergelijks keek, kan ik eigenlijk laten lopen zonder extreme insteek. Opzetten kost misschien wat tijd, maar zit ik nog niet zo direct mee in. Blijf het gewoon zonde vinden dat er niets mee gedaan wordt maar het er wel staat. En misschien, brengt het nog wel meer op dan die €600...
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Opties benutten webwinkel

23 januari 2020

Het is het risico van de ondernemer dat niet alle investeringen in tijd en geld renderen. Zelfs voor iets als dropshipping moet je nog  de nodige inzet leveren en ook daar loop je wellicht risico's. Je kunt ook nog eens veel retouren verwachten, afhankelijk van de branche.
Soms moet je je verlies nemen en dan is €600 nog te overzien!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Opties benutten webwinkel

23 januari 2020

Uiteindelijk live gegaan en wat verkopen gegenereerd, maar nu al snel gemerkt dat dit toch niet al te vlot loopt.
Ik denk niet dat dropshipping vlotter zal verlopen. Er komt tenslotte hetzelfde bij kijken als eigen voorraad verkopen. Je moet bezoekers krijgen en een deel ervan moet ook daadwerkelijk iets kopen. Dat gaat niet zomaar en zeker niet zonder adverteren (in het begin).
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht