Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

Klantcontact uitbesteden? 1850contactcenter.nl

Ga jij je inschrijven?

Ja
66 (66%)
Nee
15 (15%)
Misschien
18 (18%)
Andere mening (licht s.v.p. toe in reactie)
1 (1%)
 
Totaal aantal stemmen: 100
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief?

18 november 2013

Via een forum kan je sowieso toch naar alle leden een nieuwsbrief sturen? Het is niet een webshop waar je je beslist voor moet inschrijven en dus toestemming moet geven om dit te ontvangen. Maar ja ik vind het een goed idee. Denk inderdaad dat veel leden op een gegeven moment het forum simpelweg vergeten omdat ze het te druk hebben.
 
serviesonline
Berichten: 427
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Nieuwsbrief?

14 november 2014

In het bestelproces kunnen mensen aanvinken dat ze de nieuwsbrief willen ontvangen.
8 van de 10 doet dit niet of ziet deze optie over het hoofd.
Nu wil ik die optie standaard aanvinken.
Willen ze de nieuwsbrief niet dan moeten ze hem uitvinken.
MAG DIT?
 
Mick
Berichten: 795
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Nieuwsbrief?

14 november 2014

Ja, je mag bestaande klanten, zonder extra toestemming mailen.
Je moet echter wel altijd de optie bieden waarbij de klant zich kan afmelden/uitschrijven voor de nieuwsbrief!

Voor niet klanten, geldt dat als zij zich inschrijven voor jouw nieuwsbrief, nogmaals moeten bevestigen (dubbele opt. In)

Edit:

Ik lees je vraag verkeerd!
Inschrijving MOET middels een dubbele bevestiging, dus uitvinken mag volgens mij niet!
Maar omdat ze klant zijn, mag je ze wel gewoon mailen (bijvoorbeeld een nieuwsbrief) :wink:

Beetje dubbel...

Edit 2:

Handige link:
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telec ... berichten/
Voordat u ongevraagde berichten mag versturen moet de ontvanger u vrij of specifiek en geïnformeerd toestemming geven. Vrij betekent bijvoorbeeld dat de ontvanger zelf kenbaar heeft gemaakt toestemming te geven. Een bepaling in de algemene voorwaarden informeert de ontvanger niet over 'waar hij toestemming voor geeft'. Vage beschrijvingen zoals 'u geeft toestemming voor de ontvangst van e-mails van dit bedrijf en (geselecteerde) partners' zijn niet specifiek. Er moet duidelijk zijn waarvoor de ontvanger specifiek toestemming geeft.

U moet altijd kunnen aantonen dat u voorafgaande toestemming van de ontvanger heeft gekregen. Bepaalt u zelf hoe u dit invult.

Gebruikt u adressenbestanden? U kunt deze alleen gebruiken wanneer u vooraf toestemming heeft gekregen om naar deze adressen (of telefoonnummers) elektronische berichten te versturen. Indien u geen bestaande klantrelatie heeft of geen voorafgaande toestemming kunt tonen, kunt u een adresbestand niet gebruiken. U moet u goed laten voorlichten over de risico’s van het gebruik van een adresbestand van een ander. Vaak is dat illegaal.
 
MagntoWizard

Re: Nieuwsbrief?

20 januari 2015

Waarom schrijft iemand zich nu nog in voor een nieuwsbrief, zie dat je vraag dateert uit 2009 dus misschien ben je daar inmiddels achter :P

Je moet bezoekers waarde bieden door bijvoorbeeld een aantal tips te geven of inzichten en zo ook je "nieuwsbrief" noemen.

Voorbeeldje : schoenenwebshop -> schrijf je in en ontvang gratis onderhoudstips voor je nieuwe stappers. Vervolgens schrijft een bezoeker/klant zich in en dan moet je zie hieronder gaan lopen.

Tot slot altijd een autoresponder gebruiken zoals enormail of get response

Succes!
Advertentie

Word een e-commerce entrepeneur met Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop). Dé aanbieder van professionele webshops voor het MKB. Bij deze SaaS-software hoef je nooit te betalen voor updates. Ook het inhuren van dure programmeurs is niet nodig. Toch voelt elke webshop als maatwerk. Kies uit aanpasbare responsive templates en meer dan 150 koppelingen. Sluit je aan bij meer dan 10.000 ondernemers. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht