Ik gemerkt dat hier vooral beheerders kleinere webwinkels zitten.
Nou zou ik graag wat vragen willen stellen aan een ondernemer die bekend is met de grotere webwinkels.
Iemand die me kan helpen? Ben vooral benieuwd naar het aantal bezoekers/conversie
2
ik denk dat "echte grote webwinkels" dit forum niet nodig hebben en daarom hier niet zo snel te vinden zijn. Dit forum is toch meer voor de starters e.d. Kleine ondernemers die willen groeien mbv een webshp etc..
Denk dat e.e.a. ook sterk afhangt van je product(en) en hoe je je bezoekers trekt. Ik heb laatst een videootje ergens gezien op een site ( ging over de webwinkel vakdagen volgens mij ) waar iemand vertelde dat "gemiddeld" een conversie van 1% a 2% als "normaal" wordt beschouwd. Bol.com scheen rond de 5% te liggen en Amazon zelfs rond de 15% of 20% geloof ik ( doe het even uit me hoofd).
Denk dat e.e.a. ook sterk afhangt van je product(en) en hoe je je bezoekers trekt. Ik heb laatst een videootje ergens gezien op een site ( ging over de webwinkel vakdagen volgens mij ) waar iemand vertelde dat "gemiddeld" een conversie van 1% a 2% als "normaal" wordt beschouwd. Bol.com scheen rond de 5% te liggen en Amazon zelfs rond de 15% of 20% geloof ik ( doe het even uit me hoofd).
3
Je aanname is onjuist kan ik je vertellen. Die mensen zitten zeker wel ook op dit forum. Ze hebben er ook wel wat aan. Ik hoor positieve geluiden in ieder geval. Ik weet er dus wel een aantal. Geen idee of ze daarmee ook openlijk willen reageren, de meeste lezen vooral maar reageren weinig.Verkoper schreef:ik denk dat "echte grote webwinkels" dit forum niet nodig hebben
Tenminste, dat is wat je schaart onder de grotere webwinkels. Het onderwerp geeft aan dat de vragensteller zijn maatstaaf op 10 bestellingen per week heeft. Daarvan zijn er zeker genoeg op het forum.
4
Als 10+ per week al een grote webwinkel is... Dan heb ik een meer dan grote webwinkel...
conversie bij ons ligt tussen de 2,7% in de lente en zomer tot 15.8% in de winter.
lente en zomers tussen de 250-300 unieke bezoekers per dag, gemiddeld 5,7 pagina's.
herfst 150-200 unieke bezoekers en 's winters 100-125 unieke bezoekers per dag.
aantal orders per dag tussen de 3 en 15.
conversie bij ons ligt tussen de 2,7% in de lente en zomer tot 15.8% in de winter.
lente en zomers tussen de 250-300 unieke bezoekers per dag, gemiddeld 5,7 pagina's.
herfst 150-200 unieke bezoekers en 's winters 100-125 unieke bezoekers per dag.
aantal orders per dag tussen de 3 en 15.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
5
volgens mij bedoelde de admin het niet op die manier.
en hij zei ook 10 per week dan kan die dat helemaal niet dat die het een grote webwinkel vind
Wel leuk om te zien hoe de percentage en alles is van een forumbeheerder.
mag ik misschien ook je site zien want met zo'n goede conversie zal het koopgemak ook wel heel goed zijn op uw site. En ben wel benieuwd hoe die webwinkels van de forumbeheerders er uit ziet, ik heb nog nergens een link gezien van jullie winkel:P
en hij zei ook 10 per week dan kan die dat helemaal niet dat die het een grote webwinkel vind
Wel leuk om te zien hoe de percentage en alles is van een forumbeheerder.
mag ik misschien ook je site zien want met zo'n goede conversie zal het koopgemak ook wel heel goed zijn op uw site. En ben wel benieuwd hoe die webwinkels van de forumbeheerders er uit ziet, ik heb nog nergens een link gezien van jullie winkel:P
6
Verkoop je schaatsen Ik vind het begrip "conversies" moeilijk toe te passen, als je alleen kijkt naar bezoekers. Persoonlijk intereseert het me in die context dan ook nul komma nul. Ik probeer wel alleen bezoekers te trekken die ik ook iets te bieden heb. Je hebt er niets aan om bezoekers te trekken die niets bij je te zoeken hebben, dat bezorgt ze alleen irritatie.eentje schreef:conversie bij ons ligt tussen de 2,7% in de lente en zomer tot 15.8% in de winter.
Als ik echt wil, kan ik best veel traffic naar mijn shop organiseren. En wil ik meteen wedden dat mijn conversie omgekeerd evenredig in zal storten.
Dat is dus zinloos.
Bij Google Adwords zijn de gemeten conversies nog wel interessant, omdat het aangeeft of je advertentie scoort qua aantrekken van de juiste klanten.
Wat kun je nu werkelijk concluderen uit conversies op basis van alleen bezoekers van je shop?
A) Je assortiment past goed bij je bezoekers
B) Je prijzen zijn in orde
C) Je service is doorslaggevend
D) Je shop is duidelijk
E) Je bent goed vindbaar
Of het tegenovergestelde? Of een mix van bovenstaande? Of helemaal niks?
Wie het weet mag het zeggen.
Hartelijke groeten,
Frank
7
Als je wil weten of jij de mensen bereikt die je wil bereiken is conversie juist belangrijk.
Dat geeft aan of jij goed gevonden word door de mensen die jou willen bereiken. M.a.w. de content op de website is goed.
Als jij verkeerde content hebt dan zal je ook nooit gevonden worden.
Daarnaast moet de content zo gepresenteerd worden dat de bezoeker ook wil kopen.
Traffic krijgen is makkelijk, traffic houden is al moeilijker, maar de juiste traffic krijgen en daarna de klant ook nog tot bestellen krijgen is het moeilijkst.
Vandaar dat conversie ongeveer het belangrijkste getal is wat je uit analyse software kan krijgen.
Het 1 na belangrijkste is het filter... dus kunnen zien waar mensen afhaken in het bestelproces.
Dat geeft aan of jij goed gevonden word door de mensen die jou willen bereiken. M.a.w. de content op de website is goed.
Als jij verkeerde content hebt dan zal je ook nooit gevonden worden.
Daarnaast moet de content zo gepresenteerd worden dat de bezoeker ook wil kopen.
Traffic krijgen is makkelijk, traffic houden is al moeilijker, maar de juiste traffic krijgen en daarna de klant ook nog tot bestellen krijgen is het moeilijkst.
Vandaar dat conversie ongeveer het belangrijkste getal is wat je uit analyse software kan krijgen.
Het 1 na belangrijkste is het filter... dus kunnen zien waar mensen afhaken in het bestelproces.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
8
Conversie is hoe je het ook went of keert een belangrijk onderdeel voor webwinkel eigenaren. Bovenstaande punten (met dank aan Videofrank ) geven een beeld waar je kansen als webwinkelier liggen.A) Je assortiment past goed bij je bezoekers
B) Je prijzen zijn in orde
C) Je service is doorslaggevend
D) Je shop is duidelijk
E) Je bent goed vindbaar
Als je webwinkel bijvoorbeeld "niet goed vindbaar is" komen er ook minder (potentiële) klanten, dus zou dit niets uit moeten maken voor je conversie.
En hier komt het punt conversie weer terug. Door de conversie te "meten" weet je of je de bezoeker wel daadwerkelijk iets te bieden hebt.bezoekers te trekken die ik ook iets te bieden heb
Tip! Gebruik google analytics...(doen we zelf ook )
Uiteraard nog even een reactie op het bericht van de TS.
(bron: Google Analytics)
Gemeten over het gemiddelde van de afgelopen maand komen we op de volgende cijfers.
Bezoekers: 80,9 per dag
Bestellingen: 7,8 per dag
Conversie: 9,64%
~ Yvo
9
Ik gebruik ook Analytics. Het conversiepercentage schommelt erg. Op zaterdag & zondag steevast erg laag (0,5%) en op maandag (en de rest van week) pakweg 4%. En dat is bij een min of meer gelijk aantal bezoekers. Kennelijk wil men er nog een nachtje over slapen, op dagen dat toch niet verzonden wordt.Ugo schreef:A) Je assortiment past goed bij je bezoekers
En hier komt het punt conversie weer terug. Door de conversie te "meten" weet je of je de bezoeker wel daadwerkelijk iets te bieden hebt.
Maar dan weet ik nog niets. Is het conversiepercentage niet sterk verschillend per branche? Als je bijvoorbeeld een monopoliepositie hebt, dan zal het conversiepercentage wel behoorlijk zijn. En bij zeer algemene producten tegen prijzen die gangbaar zijn, zal het ook wel goed uitpakken. Lastiger wordt het bij producten waarvan de prijzen sterk varieeren, of producten waarbij weinig emotie komt kijken.
Hartelijke groeten,
Frank
10
Ik geloof wel dat het conversiepercentage per branche zal verschillen. Concurrentie is namelijk wel heel belangrijk.
De genoemde conversiepercentages op basis van aantal bestellingen per unieke bezoeker halen wij net niet, maar de concurrentie is dan ook erg hoog.
De genoemde conversiepercentages op basis van aantal bestellingen per unieke bezoeker halen wij net niet, maar de concurrentie is dan ook erg hoog.
Het breedste assortiment laptops op maat.Bekijk ook ons Partnerprogramma
12
Wij hebben alleen in de eerste maand gebruik gemaakt van AdWords en Marktplaats daarna niet meer...
Onze reclame cq. marketinguitgaven zijn €0,- op dit moment en onze omzet groeit nog steeds elke maand met dubbele cijfers % t.o.v. vorig jaar.
Onze reclame cq. marketinguitgaven zijn €0,- op dit moment en onze omzet groeit nog steeds elke maand met dubbele cijfers % t.o.v. vorig jaar.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
14
Marktplaats is kl**en... daar vind je alleen publiek dat op koopjes uit is.
Je moet genoemd worden op fora die over jou product(en) gaan.
Bestaat er nog geen forum over, begin er zelf één.
Verder helpt het natuurlijk dat je genoemd word op blogs en dergelijke alleen moet je daar even geluk mee hebben.
Dat geluk hebben wij gehad... Onderschat ook de sociale netwerk sites niet. Ga dus zelf aan het twitteren, facebooken en hyven met de webwinkel.
Je moet genoemd worden op fora die over jou product(en) gaan.
Bestaat er nog geen forum over, begin er zelf één.
Verder helpt het natuurlijk dat je genoemd word op blogs en dergelijke alleen moet je daar even geluk mee hebben.
Dat geluk hebben wij gehad... Onderschat ook de sociale netwerk sites niet. Ga dus zelf aan het twitteren, facebooken en hyven met de webwinkel.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
15
Thanks voor de tips!
Vandaag even onderzoek gedaan naar Marktplaats, ben niet overtuigd van het systeem en er is al veel concurrentie binnen de productgroep.
Ben al een tijdje bezig met Twitter, sinds deze week ook met Facebook, en sinds vandaag een Blog begonnen op Blogspot. (Trouwens ook begonnen met reclame op Facebook: veel views, best wat bezoekers, heel hoog bouncepercentage.. )
De verschillende forums even af is idd een goede. Ik dacht eerst dat er vast geen detailhandelfora zijn, maar voor elk groot merk is er wel een forum (duh!)
Vandaag even onderzoek gedaan naar Marktplaats, ben niet overtuigd van het systeem en er is al veel concurrentie binnen de productgroep.
Ben al een tijdje bezig met Twitter, sinds deze week ook met Facebook, en sinds vandaag een Blog begonnen op Blogspot. (Trouwens ook begonnen met reclame op Facebook: veel views, best wat bezoekers, heel hoog bouncepercentage.. )
De verschillende forums even af is idd een goede. Ik dacht eerst dat er vast geen detailhandelfora zijn, maar voor elk groot merk is er wel een forum (duh!)