Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
satisfiedshopping
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 september 2017
Contacteer:

Feedback gevraagd: Satisfied Shopping

09 mei 2018

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste bericht hier :) het is absoluut niet de bedoeling om te spammen, ik ben oprecht benieuwd naar jullie feedback.

Wij zijn Satisfied Shopping een Nederlandse startup en proberen het online shopping landschap te verbeteren, ons ultieme doel is gepersonaliseerd online shoppen. 

In deze beginfase proberen een catalogus van producten te creëren, inclusief een overzicht van aanbieders met standaard sortering op basis van kwaliteit (niet prijs dus). De notering in de lijst is onbetaald en je kunt geen invloed uitoefenen op je ranking door te betalen, we willen dus een eerlijk speelveld creëren.

Wij hebben zelf webwinkels gehad en mede uit deze ervaringen (en frustraties) is Satisfied Shopping ontstaan.
We zijn heel erg benieuwd naar alle feedback en ideeën die jullie hebben!

Momenteel zijn we in het bijzonder opzoek naar webwinkels die onze product feed ondersteuning willen testen.
We ondersteunen nu Google Shopping feeds, de url toevoegen bij 'datafeeds' nadat je je webshop hebt toegevoegd is voldoende.

https://nl.satisfiedshopping.com/stores/add/

Hartelijke groet,

Bas
Satisfied Shopping: Personalized online shopping - discover products, brands & stores based on your interests
 
James Hardenberg
Berichten: 123
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: Feedback gevraagd: Satisfied Shopping

19 mei 2018

en proberen het online shopping landschap te verbeteren
:shock: , hoe bedoel je dat? Je probeert ervoor te zorgen dat iedereen die online wil shoppen, een betere ervaring heeft?

We zijn heel erg benieuwd naar alle feedback
Ik begrijp het concept niet, kan je mij dit uitleggen, alsjeblieft?

Wij hebben zelf webwinkels gehad en mede uit deze ervaringen (en frustraties) is Satisfied Shopping ontstaan
Mag ik vragen, wat was precies jullie frustratie(s) / ervaringen?

ons ultieme doel is gepersonaliseerd online shoppen
Bedoel je hiermee, dat je het liefst ziet, dat zoveel mogelijk klanten die iets in een webshop willen bestellen, eerst naar jullie toekomen om te kijken wat kwalitatief het beste product is? Of hoe wil je gaan personaliseren. Wil je producten aanbevelen op basis van de koophistorie van mensen? Zo ja, hoe dan? Hoe kom je aan de benodigde gegevens om te gaan personaliseren? En hoe doe je dat dan met AVG / privacy? 

Ik begrijp de boodschap niet.

Alvast bedankt voor je toelichting! :)
 
Liesl
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 januari 2018
Contacteer:

Re: Feedback gevraagd: Satisfied Shopping

19 mei 2018

en coolblue en wehkamp hebben zich al aangemeld bij jullie?
ik snap het concept ook nog niet
www.ibizabully.nl
ibizagevoel, be free, be happy
 
Gebruikersavatar
satisfiedshopping
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 september 2017
Contacteer:

Re: Feedback gevraagd: Satisfied Shopping

22 mei 2018

Hi James, ontzettend bedankt voor je reactie, ik heb geprobeerd hieronder je vragen te beantwoorden;

en proberen het online shopping landschap te verbeteren
:shock: , hoe bedoel je dat? Je probeert ervoor te zorgen dat iedereen die online wil shoppen, een betere ervaring heeft?

Ja :)


We zijn heel erg benieuwd naar alle feedback
Ik begrijp het concept niet, kan je mij dit uitleggen, alsjeblieft?

Heel graag, ik hoop dat de antwoorden op de vragen hieronder dat doen :)
Buiten dat zijn wij ook benieuwd hoe jullie aankijken tegen online shopping en wat daar aan verbeterd kan worden.

Wij hebben zelf webwinkels gehad en mede uit deze ervaringen (en frustraties) is Satisfied Shopping ontstaan
Mag ik vragen, wat was precies jullie frustratie(s) / ervaringen?

Als nieuwe webwinkel is het moeilijk om bestaansrecht te verkrijgen, overal moet je betalen om bezoekers te krijgen, alle bestaande platformen zijn gericht op de laagste prijs waardoor er een race to the bottom wordt gestimuleerd. Voor consumenten hebben prijsvergelijkers ook niet super veel toegevoegde waarde meer, alleen betalende webshops staan in de lijsten, niet de webwinkels die bijvoorbeeld beter zijn qua voorraad, levertijd, retourbeleid enz.

Bij ons staan de beste webshops bovenaan in de lijst, wij bereken voor ieder aanbod/prijs een S2 (Satisfied Shopping) score op basis van verschillende metrics. De aanbieders/prijslijst wordt standaard gesorteerd op deze score. Deze S2 score gaan we in de toekomst ook bereken voor gebruikers, producten en merken, alles om kwaliteit te stimuleren met als gevolg: "Satisfied" shopping :)


ons ultieme doel is gepersonaliseerd online shoppen
Bedoel je hiermee, dat je het liefst ziet, dat zoveel mogelijk klanten die iets in een webshop willen bestellen, eerst naar jullie toekomen om te kijken wat kwalitatief het beste product is? Of hoe wil je gaan personaliseren. Wil je producten aanbevelen op basis van de koophistorie van mensen? Zo ja, hoe dan? Hoe kom je aan de benodigde gegevens om te gaan personaliseren? En hoe doe je dat dan met AVG / privacy? 

Ja, het zou fantastisch zijn als wij over 3 tot 5 jaar het startpunt zijn van consumenten voor een online aankoop, zoals nu bijna iedereen bij Google begint.

Je kunt als gebruiker binnenkort producten/merken/webshops/betaalmethodes/verzendpartijen liken en verbergen, op basis van deze data kunnen wij heel Satisfied Shopping personaliseren voor de gebruiker. Als je merken verbergt zie je dus geen producten meer van dat merk en als je shops verbergt worden deze bijvoorbeeld uit de prijslijst bij een product gehaald. 

Wij 'verzamelen' geen data zonder dat de gebruiker daarvan op de hoogte is, wij willen alles open en transparant communiceren, wij tracken dus ook niet een gebruiker op andere websites zoals Google en Facebook dat doen, personalisatie is op basis van wat de gebruiker ons verteld.
Satisfied Shopping: Personalized online shopping - discover products, brands & stores based on your interests
Advertentie

Word een e-commerce entrepeneur met Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop). Dé aanbieder van professionele webshops voor het MKB. Bij deze SaaS-software hoef je nooit te betalen voor updates. Ook het inhuren van dure programmeurs is niet nodig. Toch voelt elke webshop als maatwerk. Kies uit aanpasbare responsive templates en meer dan 150 koppelingen. Sluit je aan bij meer dan 10.000 ondernemers. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

 
Gebruikersavatar
satisfiedshopping
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 september 2017
Contacteer:

Re: Feedback gevraagd: Satisfied Shopping

22 mei 2018

en coolblue en wehkamp hebben zich al aangemeld bij jullie?
ik snap het concept ook nog niet

Bedankt voor je reactie :) ik hoop dat de voorgaande post wat meer duidelijkheid geeft over concept.

Coolblue en Wehkamp zijn positief over ons concept, ze hebben ons goedgekeurd voor hun affiliate programma.
Via deze feed importeren we hun prijzen, we halen daarna de affiliate urls weer weg omdat bij ons de prijslijst voor iedereen gratis is.
Satisfied Shopping: Personalized online shopping - discover products, brands & stores based on your interests
 
James Hardenberg
Berichten: 123
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: Feedback gevraagd: Satisfied Shopping

24 mei 2018

Ik vind het wel interessant, nu begin ik het beter te begrijpen. Je zal dus een 'enorme' naamsbekendheid moeten hebben, voordat het concept een succes wordt. Als ik het goed begrijp ben je dus volledig afhankelijk van je naamsbekendheid, ik verwoord de dingen altijd maar zo simpel mogelijk: zoveel mogelijk mensen moeten eerst naar jullie webshop, SS, toekomen, voordat de webshop-eigenaren en jullie, er beide baat bij hebben. En de potentiële kopers moeten jullie blijven onthouden, zodat iedereen, altijd blijft terugkeren. Gebeurt dat niet, dan loopt volgens mij het concept niet, dan stagneert de boel.

Koopt de bezoeker rechtstreeks in zijn favoriete shop, om welke reden dan ook (goede ervaring met een shop, gemak, een ontwikkelde gewoonte / vast gedrag, jullie webshop vergeten, zelf webshops vergelijken via Google, etc. etc.), dan vormt zich een uitdaging.

Heb je concrete ideeën hoe je deze naamsbekendheid gaat opbouwen en bezoekers gaat binden zodat zij telkens terugkeren, voordat zij online ergens een aankoop doen?

Heb je toevallig al feedback van je doelgroep (potentiële klanten) ontvangen hierover? Zien zij dezelfde problemen als jullie? Zouden zij inderdaad eerst naar jullie webshop toekomen? Wat als zij een product zoeken wat niet in jullie webshop te vinden is? Is dat een negatieve gebruikerservaring? Zo ja, wat is de impact hiervan? Bijvoorbeeld op jullie reputatie? (wat dus uitstekend zou moeten zijn om terugkerende bezoekers te blijven ontvangen).

Ik stel een hoop kritische vragen uit interesse in hoe zoiets in elkaar zit. Je hoeft er niet per se op in te gaan hoor :)
Is dit iets soortgelijks? Online winkelcentrum: viewtopic.php?t=16842
 
James Hardenberg
Berichten: 123
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: Feedback gevraagd: Satisfied Shopping

24 mei 2018

Buiten dat zijn wij ook benieuwd hoe jullie aankijken tegen online shopping en wat daar aan verbeterd kan worden
Persoonlijk ervaar ik hier niet echt grote belemmeringen bij. In ieder geval niet in die mate dat ik me gelijk kan herinneren wat mij stoort. 
Als ik online op zoek ga naar een product, voer ik wat zoekopdrachten in op Google. Interessante matches sla ik op. Na een tijd (uur, paar uur, enkele dagen), 
stop ik met dit oriëntatieproces en maak ik een keuze uit de opties die ik ben tegengekomen. Samengevat zoek ik dus de beste match tussen
het beschikbare aanbod. Ben een vergelijker. Dit is echt een persoonlijkheidsding, niet iedereen vertoont immers hetzelfde gedrag. 
 
Gebruikersavatar
satisfiedshopping
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 september 2017
Contacteer:

Re: Feedback gevraagd: Satisfied Shopping

26 mei 2018

Ik vind het wel interessant, nu begin ik het beter te begrijpen. Je zal dus een 'enorme' naamsbekendheid moeten hebben, voordat het concept een succes wordt. Als ik het goed begrijp ben je dus volledig afhankelijk van je naamsbekendheid, ik verwoord de dingen altijd maar zo simpel mogelijk: zoveel mogelijk mensen moeten eerst naar jullie webshop, SS, toekomen, voordat de webshop-eigenaren en jullie, er beide baat bij hebben. En de potentiële kopers moeten jullie blijven onthouden, zodat iedereen, altijd blijft terugkeren. Gebeurt dat niet, dan loopt volgens mij het concept niet, dan stagneert de boel.

Goede constatering, we hebben inderdaad een two sided market situatie, kip ei :) Naamsbekendheid zal zeker een belangrijk onderdeel worden. Onze focus ligt nu eerst op een goed werkende versie, zodat we een proof of concept hebben. Stap voor stap en iteratief.

We herkennen ook de moeilijkheid van het terugkeren van gebruikers, wij geloven dat personalisatie hiervoor gaat zorgen, zoals bijvoorbeeld notifications/e-mails van nieuwe producten van je favoriete merken consumenten te binden. Of bijvoorbeeld prijslijsten die zich aanpassen omdat je bepaalde webwinkels niet meer wilt zien. En misschien wel gamification, maar dat zijn stappen voor later.


Koopt de bezoeker rechtstreeks in zijn favoriete shop, om welke reden dan ook (goede ervaring met een shop, gemak, een ontwikkelde gewoonte / vast gedrag, jullie webshop vergeten, zelf webshops vergelijken via Google, etc. etc.), dan vormt zich een uitdaging.

Wij moeten zorgen dat wij zo goed zijn in het kunnen vergelijken van producten van verschillende merken tussen verschillende aanbieders, niet alleen de producten die jouw favoriete shops leveren. Ons overzicht moet dus completer worden.

Het vergelijken gaat dan ook niet altijd om favoriete shops, het gaat ook om ontdekken. Zo kunnen wij ook de onbekende shops een kans geven, omdat die bijvoorbeeld een hogere kwaliteit levert dan de bekende shops. (Satisfied Shopping score)


Heb je concrete ideeën hoe je deze naamsbekendheid gaat opbouwen en bezoekers gaat binden zodat zij telkens terugkeren, voordat zij online ergens een aankoop doen?

Heb je op basis van ons verhaal hier nog een goed idee voor?


Heb je toevallig al feedback van je doelgroep (potentiële klanten) ontvangen hierover? Zien zij dezelfde problemen als jullie? Zouden zij inderdaad eerst naar jullie webshop toekomen? Wat als zij een product zoeken wat niet in jullie webshop te vinden is? Is dat een negatieve gebruikerservaring? Zo ja, wat is de impact hiervan? Bijvoorbeeld op jullie reputatie? (wat dus uitstekend zou moeten zijn om terugkerende bezoekers te blijven ontvangen).

Als we met andere mensen in gesprek zijn en we leggen ons concept uit vanuit het consumentenperspectief, dan krijgen we inderdaad positieve reacties. En wij zijn geen webshop, maar een platform/portal, je koopt bij de webshop zelf, niet bij ons.

Stel je voor dat je iets wilt kopen bij een onbekende webwinkel, dan willen wij je vooraf kunnen vertellen of je daar tevreden over kunt zijn. Ons (onrealistische) doel is ook om van elke shop alle producten in te laden, dus als iemand een product niet kan vinden, dan is die kans al klein en hebben we ook geen shop die dat product aanbied. Maar ook dat is uiteraard toekomstmuziek. Voor nu moeten we dus zo snel mogelijk steeds meer waarde bieden en dat proberen we met de stap voor stap aanpak.


Ik stel een hoop kritische vragen uit interesse in hoe zoiets in elkaar zit. Je hoeft er niet per se op in te gaan hoor :).

We zijn heel blij met je kritische vragen en de moeite die je er in steekt! Bedankt :)


Is dit iets soortgelijks? Online winkelcentrum: viewtopic.php?t=16842

Shoppedia, waar je naar linkt, heeft ook overlap inderdaad. En wij willen heel wat meer dan publiciteit genereren. Wij gaan ook echt sales genereren voor webwinkels, zonder dat ze hoeven te concurreren op prijs. En consumenten gaan nieuwe producten en merken ontdekken op basis van hun eigen interesses. En de kwaliteit van online shoppen voor die consumenten inzichtelijk maken. Alles voor een Satisfied Shopping ervaring. :-)
Satisfied Shopping: Personalized online shopping - discover products, brands & stores based on your interests
Advertentie

Word een e-commerce entrepeneur met Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop). Dé aanbieder van professionele webshops voor het MKB. Bij deze SaaS-software hoef je nooit te betalen voor updates. Ook het inhuren van dure programmeurs is niet nodig. Toch voelt elke webshop als maatwerk. Kies uit aanpasbare responsive templates en meer dan 150 koppelingen. Sluit je aan bij meer dan 10.000 ondernemers. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

 
Gebruikersavatar
satisfiedshopping
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 september 2017
Contacteer:

Re: Feedback gevraagd: Satisfied Shopping

26 mei 2018

Buiten dat zijn wij ook benieuwd hoe jullie aankijken tegen online shopping en wat daar aan verbeterd kan worden
Persoonlijk ervaar ik hier niet echt grote belemmeringen bij. In ieder geval niet in die mate dat ik me gelijk kan herinneren wat mij stoort. 
Als ik online op zoek ga naar een product, voer ik wat zoekopdrachten in op Google. Interessante matches sla ik op. Na een tijd (uur, paar uur, enkele dagen), stop ik met dit oriëntatieproces en maak ik een keuze uit de opties die ik ben tegengekomen. Samengevat zoek ik dus de beste match tussen
het beschikbare aanbod. Ben een vergelijker. Dit is echt een persoonlijkheidsding, niet iedereen vertoont immers hetzelfde gedrag. 

Wij willen dus ook graag inspringen op het vergelijken van producten en merken voor consumenten. Uit de productfeeds die we inlezen willen we zoveel mogelijk kwalitatieve data halen (en ja, dat is heel moeilijk, data blijkt heel erg vervuild en inconsistent). Over de data willen we dan filters aanbieden. Daardoor kun je in 1 overzicht producten van verschillende leveranciers vergelijken op specificaties. De interessante producten die je daar uit haalt, kun je bij ons opslaan in lijsten.

Ons doel is dat je uiteindelijk bij ons start met je orientatieproces. Omdat je bij ons producten (winkeloverstijgend) vergelijkt, opslaat in lijstjes, webwinkel(s) selecteert en je koop start. (En jij als webwinkeleigenaar hoeft daar niet voor te betalen, zoals je voor een Google Shopping vermelding wel moet doen).
Satisfied Shopping: Personalized online shopping - discover products, brands & stores based on your interests
 
i-mobile
Berichten: 174
Lid geworden op: 07 februari 2012

Re: Feedback gevraagd: Satisfied Shopping

25 juni 2018

De site is inmiddels offline kan dat kloppen? Ik zie althans: Server Error (500)
 
Gebruikersavatar
satisfiedshopping
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 september 2017
Contacteer:

Re: Feedback gevraagd: Satisfied Shopping

29 juni 2018

Hoi i-mobile dat is waarschijnlijk een tijdelijke foutmelding geweest, we zijn gewoon online :)
Satisfied Shopping: Personalized online shopping - discover products, brands & stores based on your interests
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht