Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
PeterD
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 januari 2016

Re: Jullie mening is belangrijk

11 maart 2016

Een bounce rate van 63% is veel te hoog. Een goede bouncerate ligt onder de 30%.
Een gemiddelde bezoekduur van 10 sec is veel te kort. Dit is veelal enkele minuten.
Het is een goede stap om uit te zoeken op welke pagina de meeste bezoekers binnen komen. Het is dan inderdaad de vraag waarom de meeste klanten direct weer weggaan, maar de uitdaging om dit te gaan uitzoeken.
* Het zou kunnen dat de zoekterm niet overeenkomt met de landingspagina, dit is de pagina waarop ze binnen komen. Stel ze zoeken naar shampoo en komen binnen op babyshampoo. Dan is het niet vreemd dat de meeste weer wegklikken. Onderzoek daarom of de zoekterm die mensen intypen overeenkomt met de pagina die zij bezoeken. Hoe specifieker de zoekterm, hoe hoger de kans op een conversie. Dus indien iemand zoekt op "babyshampoo zwitsal" en hij / zij komt binnen op de juiste pagina, dan is de kans groter dat deze ook over gaat tot een aankoop dan iemand die alleen shampoo intypt want je weet niet welke shampoo hij / zij zoekt.
* Het kan zijn dat de prijs niet goed. Je weet op welke pagina ze binnen komen, kijk eens of je dit product elders goedkoper kunt vinden. Zo ja, zorg er voor dat je, eventueel tijdelijk, de goedkoopste bent dan weet je of dit de oorzaak is.
* Hoe zit het met de informatie op de site, met name de landingspagina waar de meeste bezoekers komen. Besteed hier de meeste aandacht aan. Wees uniek en informatief.
* Je verkoopt veel artikelen in een lage prijsklasse. Ik zou als bezoeker direct willen weten wat dan mijn verzendkosten zijn. Je vermeld in de header dat het gratis is vanaf E 50,-, maar wat als mijn aankoopbedrag lager is? Misschien een weekactie met gratis verzenden, dan weet je in hoeverre dit helpt.
En op deze manier kun je nog veel meer dingen bedenken. Het is denk ik belangrijk om dingen uit te proberen en te blijven meten. 

Verder denk ik zelf dat je beter kunt richten op een bepaald artikel en er voor zorgen dat je hier een ruime keuze in hebt. Van de lippenstift heb je maar één type in verschillende kleuren. Volgens mij willen mensen gewoon een ruime keuze hebben. Daarom is het denk ik beter om je te richten op b.v. alleen parfum en er voor te zorgen dat je hier een zeer ruime keuze in hebt. En zorg er vervolgens voor dat je hier iets bijzonders doet. B.v. dat mensen geurstaafjes kunnen aanvragen zodat ze eerst kunnen ruiken voordat je tot aankoop overgaan. Geen idee of dit kan, maar zou je het kunnen proberen. Dan heb je tenminste iets bijzonders. Als je dan ook nog een goed advies geeft en een ruime keuze hebt, dan lijkt me dat een beter startpunt.

Veel succes.
 
Cosmeticacare
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 februari 2016

Re: Jullie mening is belangrijk

12 maart 2016

Een bounce rate van 63% is veel te hoog. Een goede bouncerate ligt onder de 30%.
Een gemiddelde bezoekduur van 10 sec is veel te kort. Dit is veelal enkele minuten.
Het is een goede stap om uit te zoeken op welke pagina de meeste bezoekers binnen komen. Het is dan inderdaad de vraag waarom de meeste klanten direct weer weggaan, maar de uitdaging om dit te gaan uitzoeken.
* Het zou kunnen dat de zoekterm niet overeenkomt met de landingspagina, dit is de pagina waarop ze binnen komen. Stel ze zoeken naar shampoo en komen binnen op babyshampoo. Dan is het niet vreemd dat de meeste weer wegklikken. Onderzoek daarom of de zoekterm die mensen intypen overeenkomt met de pagina die zij bezoeken. Hoe specifieker de zoekterm, hoe hoger de kans op een conversie. Dus indien iemand zoekt op "babyshampoo zwitsal" en hij / zij komt binnen op de juiste pagina, dan is de kans groter dat deze ook over gaat tot een aankoop dan iemand die alleen shampoo intypt want je weet niet welke shampoo hij / zij zoekt.
* Het kan zijn dat de prijs niet goed. Je weet op welke pagina ze binnen komen, kijk eens of je dit product elders goedkoper kunt vinden. Zo ja, zorg er voor dat je, eventueel tijdelijk, de goedkoopste bent dan weet je of dit de oorzaak is.
* Hoe zit het met de informatie op de site, met name de landingspagina waar de meeste bezoekers komen. Besteed hier de meeste aandacht aan. Wees uniek en informatief.
* Je verkoopt veel artikelen in een lage prijsklasse. Ik zou als bezoeker direct willen weten wat dan mijn verzendkosten zijn. Je vermeld in de header dat het gratis is vanaf E 50,-, maar wat als mijn aankoopbedrag lager is? Misschien een weekactie met gratis verzenden, dan weet je in hoeverre dit helpt.
En op deze manier kun je nog veel meer dingen bedenken. Het is denk ik belangrijk om dingen uit te proberen en te blijven meten. 

Verder denk ik zelf dat je beter kunt richten op een bepaald artikel en er voor zorgen dat je hier een ruime keuze in hebt. Van de lippenstift heb je maar één type in verschillende kleuren. Volgens mij willen mensen gewoon een ruime keuze hebben. Daarom is het denk ik beter om je te richten op b.v. alleen parfum en er voor te zorgen dat je hier een zeer ruime keuze in hebt. En zorg er vervolgens voor dat je hier iets bijzonders doet. B.v. dat mensen geurstaafjes kunnen aanvragen zodat ze eerst kunnen ruiken voordat je tot aankoop overgaan. Geen idee of dit kan, maar zou je het kunnen proberen. Dan heb je tenminste iets bijzonders. Als je dan ook nog een goed advies geeft en een ruime keuze hebt, dan lijkt me dat een beter startpunt.

Veel succes.
Goedenavond Peter,
Hartelijk dank voor je ''weer'' waardevolle feedback. Ik ben alles nog eens nagelopen en zag inderdaad dat veel google shopping bezoekers direct weer de pagina verlieten. In mijn ogen ziet de pagina er bij binnenkomst goed uit (productpagina). Ik sta enkel met parfum op google-shopping dus ben hier verder in gaan zoeken. Waar ik na een halve dag achterkwam is dat ik voor 40 ml 60 ml en 100 ml van één en dezelfde parfum dezelfde url gebruikte. (hierdoor kwamen mensen die via google shopping op 60ml van een bepaald parfum bijvoorbeeld binnen op die van de 40ml. Ik denk zelf dat dit het euvel is en zal dit de komende dagen gaan testen. Aangaande je opmerking van verzendkosten heb ik ook direct aangepast. We verzenden inmiddels alle producten onder de 50,- voor slechts 1,99. Ik houd jullie op de hoogte!
Bedankt en een fijn weekend.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Jullie mening is belangrijk

13 maart 2016

Wordt ook een drogist dat bij reguliere cosmetica (lees merken als: Nivea, L'Oreal, etc) de ingrediënten bij de producten heeft staan. Iets wat vandaag de dag zeer belangrijk is en door de meeste drogisterijen gewoon niet neergezet wordt. 
Nivea kan wel pronken dat zij geen parfum, parabenen en kleurstoffen in hun product hebben voor de gevoelige huid. Maar ik wil als klant bepalen welke stoffen ik nog meer wil vermijden en als dit echt niet in het product zit het dan te kopen. 

Dus geef bij elk product de ingrediënten aan.
 
PeterD
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 januari 2016

Re: Jullie mening is belangrijk

17 maart 2016

Leuk om te zien dat je iets doet met de adviezen.
Nog weer even op je webshop geweest. Wat opvalt is (nog steeds) de tab van webwinkelkeur wat zo duidelijk is dat je er op klikt. Ik zie dan dat er 3 klantenwaarderingen zijn met allemaal een 10. Dit komt (terecht !) niet betrouwbaar over. Maar zie ook dat je bij Kiyoh meerdere beoordelingen hebt staan. Waarom haal je die van webwinkelkeur niet weg en laat je die van Kiyoh duidelijk zien?
Je ziet overigens bij Kiyoh dat deze al 252 keer is bekeken, wat aangeeft hoe belangrijk dit is. Mijn advies is, concentreer je op één van de twee en zorg dat deze ook goed is. Wanneer je mensen vraagt om een beoordeling is het altijd goed aan te geven dat je na iedere 20 beoordelingen een gratis waardebon verloot van 5,- of iets dergelijks. Helpt altijd.

Op je site heb je nu verzendkosten 1.99 en vanaf 50,- gratis. Zorg ervoor dat deze bij elkaar zijn. Als iemand eenmaal ziet dat het 1.99 is, gaat hij / zij niet verder zoeken op de site of er ergens anders ook nog iets staat over verzendkosten.

Veel succes.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Cosmeticacare
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 februari 2016

Re: Jullie mening is belangrijk

21 maart 2016

Wordt ook een drogist dat bij reguliere cosmetica (lees merken als: Nivea, L'Oreal, etc) de ingrediënten bij de producten heeft staan. Iets wat vandaag de dag zeer belangrijk is en door de meeste drogisterijen gewoon niet neergezet wordt. 
Nivea kan wel pronken dat zij geen parfum, parabenen en kleurstoffen in hun product hebben voor de gevoelige huid. Maar ik wil als klant bepalen welke stoffen ik nog meer wil vermijden en als dit echt niet in het product zit het dan te kopen. 

Dus geef bij elk product de ingrediënten aan.
Hallo Zyra,
Dat is zeker een goed advies, en gaan we zeker opvolgen de komende tijd! 
Dank je wel hiervoor
gr 
 
Cosmeticacare
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 februari 2016

Re: Jullie mening is belangrijk

21 maart 2016

Leuk om te zien dat je iets doet met de adviezen.
Nog weer even op je webshop geweest. Wat opvalt is (nog steeds) de tab van webwinkelkeur wat zo duidelijk is dat je er op klikt. Ik zie dan dat er 3 klantenwaarderingen zijn met allemaal een 10. Dit komt (terecht !) niet betrouwbaar over. Maar zie ook dat je bij Kiyoh meerdere beoordelingen hebt staan. Waarom haal je die van webwinkelkeur niet weg en laat je die van Kiyoh duidelijk zien?
Je ziet overigens bij Kiyoh dat deze al 252 keer is bekeken, wat aangeeft hoe belangrijk dit is. Mijn advies is, concentreer je op één van de twee en zorg dat deze ook goed is. Wanneer je mensen vraagt om een beoordeling is het altijd goed aan te geven dat je na iedere 20 beoordelingen een gratis waardebon verloot van 5,- of iets dergelijks. Helpt altijd.

Op je site heb je nu verzendkosten 1.99 en vanaf 50,- gratis. Zorg ervoor dat deze bij elkaar zijn. Als iemand eenmaal ziet dat het 1.99 is, gaat hij / zij niet verder zoeken op de site of er ergens anders ook nog iets staat over verzendkosten.

Veel succes.
Hallo PeterD,
Dank je wel voor je respons, we hebben de USP direct aangepast. M.b.t. het keurmerk heb je zeker een punt, we proberen nu bij elke verkoop een beoordeling te krijgen bij onze webwinkelkeurmerk maar we zien hier nooit respons op. Ik denk omdat mensen het teveel tijd kost.
Kiyoh krijgen we makkelijker beoordelingen omdat mensen hiervan een mail in hun mailbox krijgen en niet helemaal naar de site ervan hoeven te gaan.
Wij gaan even kijken hoe we dit proces kunnen verbeteren.
Bedankt voor je advies wederom!
Mvg
Jorn
 
Cosmeticacare
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 februari 2016

Re: [CosmeticaCare.nl] Jullie mening is belangrijk

07 april 2016

Goedemiddag allen,

Na enige tijd, veel ontwikkelingen en veel zweten. Kan ik jullie melden dat alles gaat naar volle tevredenheid, mede dankzij jullie kritische noten.
Inmiddels krijgen we aardig wat bestellingen, betreffende parfum, hiermee adverteren wij dan ook.
Inmiddels zijn ook de eerste flyers verspreid en merken we hierdoor ook een toename aan bezoekers.
De conversie is inmiddels opgekrikt naar gemiddeld 3% de ene week 2% de andere week 3,8%. Waar ik zelf best tevreden over ben daar wij voornamelijk parfums verkopen.
Bounce ligt inmiddels op +- 45%, wat ik ook niet slecht vind.
Uiteraard zijn er nog veel verbeterpunten, en zijn uiteraard jullie suggesties nog van harte welkom.
Nu gaan wij ons de komende tijd focussen op SEO, wij zoeken hier nog een betrouwbare partner in, misschien dat jullie nog suggesties hebben?
Uitbesteden zien wij als enige mogelijkheid, mijn vrouw en ik doen het nu met zn tweeën en merken dat dit al redelijk druk voor ons is, als wij daarnaast onze SEO nog eens moeten optimaliseren zullen wij in de nacht ook al door moeten werken (soms doe ik dat ook al):D
Maar de motivatie wordt de laatste dagen alleen maar meer daar wij de laatste weken een stijgende lijn in onze omzet zien.

Ik wens een ieder een fijne avond!

Groeten,
Jorn
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: [CosmeticaCare.nl] Jullie mening is belangrijk

07 april 2016

Goed bezig!

Wat heb je zelf al gedaan mbt Seo?
 
Cosmeticacare
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 februari 2016

Re: [CosmeticaCare.nl] Jullie mening is belangrijk

07 april 2016

Goed bezig!

Wat heb je zelf al gedaan mbt Seo?
Goedenavond WebwinkelMeerwaarde,
Ik heb zelf nog vrij weinig gedaan, hier wil ik wel langzaam aan gaan werken, echter kan ik de tijd er niet voor vinden, vandaar dat ik het wil uitbesteden.
Heinosoft is langst geweest en heb ik een gesprek mee gehad, hier heb ik een compleet rapport van.
Wat al in orde was is hetvolgende ;
Robot exclusion protocol is aanwezig
XML sitemap is aanwezig en goed ingericht
Favicon aanwezig
Snelheid is goed
Afbeeldingen zijn gedepersonaliseerd en allemaal een naam gegeven
CSS staat in een externe stylesheet
Caching werkt goed
Mobiele website is in orde en voorzien van een responsive ontwerp
Url redundantie is in orde
Duplicate content is niet aanwezig, slecht een klein deel op sommige pagina
op dit moment zijn er slechts 3 externe links, waaronder 1 van jullie:) webwinkelkeur en Zoomla
Het link profiel is dus heel erg zwak op het moment
Voor de rest is er nog weinig aan gedaan. 
gr Jorn
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Jullie mening is belangrijk

08 april 2016

Hallo PeterD,
Dank je wel voor je respons, we hebben de USP direct aangepast. M.b.t. het keurmerk heb je zeker een punt, we proberen nu bij elke verkoop een beoordeling te krijgen bij onze webwinkelkeurmerk maar we zien hier nooit respons op. Ik denk omdat mensen het teveel tijd kost.
Kiyoh krijgen we makkelijker beoordelingen omdat mensen hiervan een mail in hun mailbox krijgen en niet helemaal naar de site ervan hoeven te gaan.
Wij gaan even kijken hoe we dit proces kunnen verbeteren.
Bedankt voor je advies wederom!
Mvg
Jorn
Ik zie dat je nu momenteel niet om een beoordeling vraagt via WebwinkelKeur. Dat is wel gewoon mogelijk. Helaas is er bijna geen klant die dit uit zichzelf doet, uitnodigen is dus wel noodzakelijk. We hebben net als Kiyoh gewoon een uitnodig mogelijkheid.
Ook kun je bij ons verwijzen naar externe sites waar ook reviews staan, zo koppel je eenvoudig sites als Bol en Facebook waar je wellicht ook reviews verzameld hebt. Zo voorkom je versplinterde reviews, maar kun je naar alle review bronnen verwijzen via 1 pagina. Kiyoh is helaas nog niet mogelijk, omdat we hier nog geen toestemming voor hebben.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Cosmeticacare
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 februari 2016

Re: Jullie mening is belangrijk

11 april 2016

Hallo PeterD,
Dank je wel voor je respons, we hebben de USP direct aangepast. M.b.t. het keurmerk heb je zeker een punt, we proberen nu bij elke verkoop een beoordeling te krijgen bij onze webwinkelkeurmerk maar we zien hier nooit respons op. Ik denk omdat mensen het teveel tijd kost.
Kiyoh krijgen we makkelijker beoordelingen omdat mensen hiervan een mail in hun mailbox krijgen en niet helemaal naar de site ervan hoeven te gaan.
Wij gaan even kijken hoe we dit proces kunnen verbeteren.
Bedankt voor je advies wederom!
Mvg
Jorn
Ik zie dat je nu momenteel niet om een beoordeling vraagt via WebwinkelKeur. Dat is wel gewoon mogelijk. Helaas is er bijna geen klant die dit uit zichzelf doet, uitnodigen is dus wel noodzakelijk. We hebben net als Kiyoh gewoon een uitnodig mogelijkheid.
Ook kun je bij ons verwijzen naar externe sites waar ook reviews staan, zo koppel je eenvoudig sites als Bol en Facebook waar je wellicht ook reviews verzameld hebt. Zo voorkom je versplinterde reviews, maar kun je naar alle review bronnen verwijzen via 1 pagina. Kiyoh is helaas nog niet mogelijk, omdat we hier nog geen toestemming voor hebben.
Goedenavond, Dat klopt, ben wel inderdaad voornemens dit ook te gaan doen.
Echter is er op dit moment iets mis wat ik niet kan vinden en daarom vraag ik jullie wederom weer eens advies.
Al 2 dagen, na redelijk drukke dagen, ontvang ik opeens geen bestellingen meer, slechts enkele. Ik zie dat enorm veel mensen naar de kassa gaan, dus doorklikken bij de winkelwagen. Daarna houdt het op. Er is niks veranderd naar mijn weten, wie kan eens voor mij kijken wat afschrikt op het moment dat je gaat bestellen. Ik hoor graag van jullie
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: [CosmeticaCare.nl] Jullie mening is belangrijk

11 april 2016

Wat mij opvalt is dat je knoppen rood zijn. Dit zou een negatieve invloed kunnen hebben, het lijkt misschien op een foutmelding...
(bestellen, volgende stap, etc.)

Verder trekt de knop login met facebook meer aandacht dan nodig.

Ook een linkje naar de algemene voorwaarden mis ik.


Nog iets anders... bekijk ik een product uit de aanbiedingen, krijg ik ineens een stuk herrie uit mijn boxen. Ik bepaal graag zelf of ik al dan niet een filmpje / geluid wil laten afspelen.
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: [CosmeticaCare.nl] Jullie mening is belangrijk

14 april 2016

Het is een tijd geleden dat ik je webshop heb bezocht, maar zover ik me kan herinneren is aardig wat veranderd (in positieve zin) :)

Er zijn nog wel een aantal puntjes die opvallen.
- De hover van het menu geeft niet het geval alsof het een hover is. Klinkt gek, maar ik bedoel dat als je met je muis over een menu-item heengaat ik niet het gevoel krijgt dat het witte 'uitschuif-gedeelte' bij het menu hoort.
- Social Media icons zien er slordig en onscherp uit
- Als ik het een merk klik vanaf de homepage (Playboy als voorbeeld), dan zie ik een onwijs groot plaatje wat me complete scherm vult met daaronder een paar lipsticks. Dat grote plaatje stoort me wel. Crop het plaatje, ziet er strakker uit en past ook wat beter bij de rest van je webshop. Overigens, als ik image search toepas krijg ik genoeg hits. Heb je wel rechten van het plaatje/is het plaatje rechtervrij?
- Buttons in de footer springen er niet heel erg uit, sterker nog... ze vallen bijna niet op.

Verder gaat het de goede kant op :) Succes!!
 
PeterD
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 januari 2016

Re: [CosmeticaCare.nl] Jullie mening is belangrijk

14 april 2016

Goed om te lezen dat je al drukke dagen hebt gehad. Dat het nu even iets minder is, is op zich geen reden tot paniek. Er zijn altijd pieken en dalen. Als het b.v. mooi weer is, zitten mensen minder op internet. Of misschien dat de concurrent een leuke sale actie heeft, dus ga eens even struinen op internet en vraag ze zelf af waar jij het product zou kopen. Dit zou je regelmatig moeten doen.
Heel veel klanten doen wel artikelen in de winkelwagen maar kopen het uiteindelijk niet. Dit zou je in een stenen winkel niet doen, maar op internet lijkt het bijna standaard. De reden hiervoor weet ik niet, maar je zou kunnen denken dat mensen eerst willen kijken wat het allemaal kost en daarna op internet nog even verder winkelen. Of dat ze denken dat de artikelen dan in ieder geval al voor hun zijn gereserveerd o.i.d.
Ik ben nog even op je site geweest en iets besteld. Wat me wel opvalt is dat het vakje van kortingscode erg groot is. Als ik zoiets zie dan vraag ik me altijd af dat het dus toch nog goedkoper kan. Je kunt het niet weglaten voor degene die wel een kortingscode hebben, maar zou het wat onopvallender maken.
Verder zie ik dat ik eerst mijn gegevens moet invullen voordat ik een betaalmethode kan kiezen. Dit is bij ons andersom. De metaalmethode kan al direct op de eerste pagina en zou ik zelf ook prettiger vinden 
Zelf zien we meer bestellingen binnenkomen sinds we afterpay hebben. Misschien dat dit ook iet is voor jou.
En ik zie dan klanten erg veel gegevens moeten / kunnen invullen. Waarom moeten ze een telefoonnummer invullen en waarom vraag je om een geboortedatum. Dit zou mij afschrikken want ik vraag me dan af waarom je dat wilt weten.
Veel succes.