Feedback webshop interieur accessoires - verbeterpunten?

1
Hi allemaal,

Ongeveer een maand geleden heb ik een webshop geopend www.ubuntuliving.nl voor interieur accessoires uit Afrika.

Heb nu een aantal google ads lopen, ook om zelf te oefenen met SEO en voor nu de CTR te verbeteren.  Zo heb ik bij 1 ad na 1 week 274 views en 26 clicks en een andere ad na 1 maand 18.289 views en 263 clicks en 1 winkelwagen conversie die verder nergens naar voren komt. Conversies gaan dus helaas nog niet zo hard, maar ik verwacht dat het merk nog meer bekendheid moet krijgen.

Anyway, wat vinden jullie? Feedback, tips?

Alvast bedankt!

Re: Feedback webshop interieur accessoires - verbeterpunten?

2
UbuntuLiving schreef:Ongeveer een maand geleden heb ik een webshop geopend www.ubuntuliving.nl voor interieur accessoires uit Afrika.

Heb nu een aantal google ads lopen, ook om zelf te oefenen met SEO en voor nu de CTR te verbeteren.  Zo heb ik bij 1 ad na 1 week 274 views en 26 clicks en een andere ad na 1 maand 18.289 views en 263 clicks en 1 winkelwagen conversie die verder nergens naar voren komt. Conversies gaan dus helaas nog niet zo hard, maar ik verwacht dat het merk nog meer bekendheid moet krijgen.
Leuk idee. Eerste opmerking: met SEO bedoel je SEA, denk ik. SEO gaat over de organische resultaten. SEA over de advertenties.

De webshop ziet er nog beperkt gevuld uit. Daar haak ik direct op af. Dat klinkt misschien nogal hard, want misschien heb jij echt veel moeite gedaan per kussen om de beste producten te ontwikkelen met het mooiste materiaal of proces, maar dan wil ik dat terugzien. Bij woonaccessoires zijn de meeste webshops goedgevuld, want Europese leveranciers zijn er meestal genoeg. Je geeft aan dat je werkt met Afrikaanse kleuren maar uit de over ons-pagina maak ik niet op dat de producten daar ook echt zijn ontwikkeld. Mocht dat wel zo zijn dan lijkt me dat een enorme usp die je veel verder uit moet bouwen. Toon videos van het ontwikkelen van het product, toon de mensen daar, het productieproces, schrijf wat het betekent voor de mensen daar (werkgelegenheid in Afrika?) en laat veel meer zien waarin jouw webshop zich onderscheidt ten opzichte van andere woonaccessoirewinkels. 

Je moet veel meer vertellen over jezelf. Daarna veel meer over je artikelen en daarna moet je ook nog zorgen voor veel meer aanbod. Pas dan kun je live. 
Nu op mijn weblogs:

Re: Feedback webshop interieur accessoires - verbeterpunten?

3
Ik vind de webshop op het eerste gezicht erg mooi; het heeft de uitstraling van een collage. Zoals eerder gesuggereerd, zou ik inderdaad adviseren om te investeren in een grotere voorraad. Momenteel oogt de webshop nogal leeg, wat een amateuristische indruk kan wekken en mij minder snel zou doen besluiten hier een bestelling te plaatsen.
Ik geloof ook dat, tenzij je een zeer ruim budget hebt, het verstandiger is om te investeren in een uitgebreidere voorraad, SEO-geoptimaliseerde blogs, en een sterkere aanwezigheid op sociale media. Overweeg ook te investeren in een keurmerk voor je webshop. Dit kan bijdragen aan een groter vertrouwen bij potentiële klanten.
Jojoba olie
Kennis is rijkdom
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.