[cedante.nl] Doet mijn webwinkel het goed???

1
Hallo allemaal,

Ik heb mijn winkel nu 9 jaar en dit is de tweede website. Ik heb veel geld uitgegeven voor deze site, en op maat laten maken, maar ik ben niet tevreden. Dat je niet makkelijk kunt doorklikken en elke keer weer naar boven gaat als je een product aanklikt en zo heb ik nog wel wat meer aandachtspuntjes. Maar goed daar is mijn websitebouwer het niet mee eens en die heeft mij nu laten zitten. Ik wil nu opnieuw iemand inhuren om die irritaties aan te pakken. Ik ben zo benieuwd wat andere mensen van mijn site vinden en of er verbeterpunten zijn. Ik heb ongeveer 170 bezoekers per dag, maar helaas niet dat aantal aankopen. De ene dag heb ik vier bestellingen, dan weer even helemaal niets. Ik heb ook een winkel dus het is lastig om in te schatten. Ik begrijp dat niet iedereen een kast in zijn winkelwagen gooit. Dit is mijn liefde en leven, maar als je altijd alleen werkt zie je dingen over het hoofd denk ik. Dus bij deze ik zou het heel fijn vinden als jullie kritisch naar mijn site willen kijken cedante.nl. Heel veel dank lilian

Re: Doet mijn webwinkel het goed???

2
Beste Marcella,

Ik heb even snel een kijkje genomen op je website en de volgende punten vielen mij op:

- Wanneer je de website bezoekt kom je niet direct in de webshop. Je ziet geen producten en ook geen categorieën. Dit is voor bezoekers een extra stap om tot bij de daadwerkelijke producten te komen.
- Als je in de webshop komt dan staat er een product groot uitgelicht en daardoor valt de rest van de webshop met het belangrijkste element de categorieën naar beneden. Ik zou dit uitgelichte product veel kleiner maken zodat alles zonder al te veel scrollen zichtbaar wordt. Je gaf immers zelf ook al aan dat je af wilt van al dat scrollen en dat lijkt me een hele slimme wijziging.
- De in winkelmand knop is dezelfde kleur als de achtergrond en valt hierdoor niet voldoende op. Je zou eens kunnen googlen naar wat een goede kleur is voor een bestelknop of kunnen kijken bij concurrenten. De meest gangbare en daarmee waarschijnlijk ook meest converterende kleuren zijn: blauw, groen, oranje.

Ik hoop dat je wat kunt met bovenstaande punten waarmee ik denk dat je de conversie van je webshop kunt verbeteren.
Koop je piercing, navelpiercing, tongpiercing of andere piercings op || Onlinepiercingskopen.nl.

Re: Doet mijn webwinkel het goed???

3
De website ziet er wel leuk uit, maar als je het vergelijkt met een standaard webwinkel staan veel onderdelen op een afwijkende en onlogische plek. Daarnaast lijkt er aan de techniek ook een en ander fout te gaan. Bijvoorbeeld als een product in het winkelmandje zit geeft de link boven aan de website aan dat deze leeg is. Daarnaast spoort de berekening van de verzendkosten niet. Er staat een bepaalde prijs en vervolgens zie ik bij het kopje "verzendkosten" in de kassa staan dat het gratis is.

Wat mij daarnaast nog opviel bij de verzendmethode is de volgende tekst:
Als u verzekerd wilt versturen (DIT IS RAADZAAM MET BREEKBARE OBJECTEN) neem dan eerst even contact op met Cedante, om het een en ander door te spreken.
Buiten dat breuk niet het risico is van de klant, maar van de webwinkel heeft deze zin een slechte uitwerking op de conversie lijkt mij. Nu lijkt het zelfs een risico om "zomaar" via de website een bestelling te doen. Daarnaast is "het een en ander doorspreken" ook niet erg duidelijk over wat er dan precies moet gebeuren.

Doe ik een groot product in het mandje komt de volgende tekst erbij te staan:
Voor de bezorging werkt Cedante samen met Den Haag transport. Voor Den Haag zijn de bezorgkosten € 35,- Daarbuiten in overleg. U kunt een mail sturen aan Cedante over de bezorgkosten.
Nu zou ik dus alweer contact op moeten nemen en wederom niet direct via de website kunnen bestellen. Daarbij is het totaal onduidelijk wat de verzending naar bijvoorbeeld Maastricht zou kosten en is dit een reden om maar af te zien van de koop.

Dan is er nog de optie om een bestelling af te halen. Daarbij kom ik de volgende tekst tegen:
U kunt uw bestelling in de winkel komen ophalen. Neemt u s.v.p. van te voren even contact met ons op.
En wederom moet ik weer contact opnemen. Wat hier exact de reden voor is blijft onduidelijk. Als ik de rest van de website lees lijkt het of er standaard openingstijden zijn. Hierdoor zou het maken van een afhaal afspraak niet nodig moeten zijn.

Bij een online catalogus zou dit anders zijn, maar een op zichzelf staande webwinkel moet wel iets zelfstandiger kunnen werken. Alles moet alles een stuk duidelijker zijn zodat klanten ook direct via de website kunnen bestellen zonder eerst contact op te moeten nemen. Ik heb in ieder geval zo snel niets kunnen vinden waarbij jullie daar niet zelf om vragen. Als er meer duidelijkheid is zal de conversie zeker stijgen.

Buiten de onduidelijkheid over de verzending voegt het afwijkende ontwerp ook niet toe aan de conversie. Er moet gezocht worden naar basis onderdelen en dat heeft ongetwijfeld effect op de conversie.

Het is misschien niet leuk om te zeggen, maar het lijkt wel of er veel aandacht aan de winkel is besteed, en er zeker een creatieve invulling aan is gegeven, maar dan door iemand die de basisregels van webwinkel ontwerp, techniek en usability niet helemaal door heeft.

Re: Doet mijn webwinkel het goed???

4
dborneman schreef:Wanneer je de website bezoekt kom je niet direct in de webshop. Je ziet geen producten en ook geen categorieën. Dit is voor bezoekers een extra stap om tot bij de daadwerkelijke producten te komen.
Inderdaad, van de vier blikvangers op je homepage leiden maar liefst drie de bezoeker onmiddellijk weg van de site. De vierde verwijst naar een bijzaak: wij in de media.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Doet mijn webwinkel het goed???

5
Hoi, ik zit een beetje in de branche :) (meubelrestaurateur)
Je moet ook wel weten dat de antiek markt momenteel het slecht doet, weet niet of de brocante dit ook heeft, maar denk het wel.

Wat mij stoort is de 1ste pagina waar je niet direct op de webshop uitkomt.

En in de webshop zelf, elke keer naar beneden moet scrollen bij de volgende pagina.
Laat die bovenste grote foto maar weg.

Ook te weinig info, bijvoorbeeld "Oude Zweedse commode", welke houtsoort?
Best ook foto's van zijkanten, achterkant en binnenkant.

En wat moet ik hier van denken?
"Blauwe brocante kast
Artikel nummer:
C0543
Brocante hangkast geschilderd in de kleur oud blauw. Geheel opgeknapt en in perfecte staat. Leuk op de kinderkamer of elders natuurlijk. In het echt mooier dan op de foto. De laatste foto komt over met de kleur van de kast."
Maar dan zie ik foto's van 2 verschillende kasten???

Re: [cedante.nl] Doet mijn webwinkel het goed???

6
Hallo Lilian,

Ik heb even alleen naar je webwinkel gekeken, en kan je de volgende suggesties en opmerkingen geven.

- Zorg dat je website sneller wordt, je scoort nu 31/100 in de google speedtest
- zet je categorieën boven de afbeelding
- pas de grote van je afbeeldingen aan, deze zijn nu wat groot. bijvoorbeeld: http://www.cedante.nl/sites/default/fil ... 906580.jpg
- maak je buttons beter zichtbaar (in winkelmand - afrekenen -
- in je winkelwagen geeft je aan bezorgkosten 0,00 een stap verder worden de berekend.
- ook staat er "Verzendkosten worden automatisch berekend wanneer u uw adres invult en kan handmatig worden bijgewerkt met de knop hieronder." Ik zie alleen geen knop ?
- als ik op http://www.cedante.nl/klantenreacties werkt je top menu niet meer

Er is nog veel werk aan de webwinkel, en ik denk dat je gelijk hebt met je opmerkingen over de webwinkel. Zoek iemand die je begrijpt zodat je samen aan je webwinkel kan werken.
WebwinkelCommunity <-- Wordt nu lid

Re: [cedante.nl] Doet mijn webwinkel het goed???

7
Dank voor jullie antwoorden, en de moeite die jullie hebben genomen daar heb ik echt wat aan.

Dit zijn ook wel mijn irritaties. Ik heb veel geld betaald, en daarna heeft het bureau mij laten zitten. Ik heb een aantal keer een advertentie geplaatst voor een nieuwe webdesigner, maar dat is op niks uitgelopen.

Vroeger was de site in htlm en kon ik gemakkelijk van alles veranderen, maar hoe mijn site in elkaar zit begrijp ik maar weinig van. Het bureau zou mij er wegwijs in maken, maar helaas.

Die verzendkosten, navigatie, traagheid en verspringend beeld waren vanaf dag 1 al een doorn in het oog.

En wat betreft het verzekerd verzenden blijft een moeilijk iets. Hoe goed ik het ook verpak, piepschuim bubbeltjes plastic etc. Het gebeurt dat mensen zeggen dat er iets kapot is gegaan. Tot nu toe heb ik altijd een nieuw product gestuurd, maar sommige mensen zijn er wel heel erg makkelijk in. Klant is koning, maar als post met mijn pakket smijt ben ik gewoon de dupe en post de lachende derde. Dat is soms heel frustrerend, vooral omdat ik veel tijd steek in het verpakken.

Transport blijft ook lastig ik huur een bedrijf in.

Ik ga het allemaal nog eens rustig doorlezen, en nog actiever opzoek naar iemand die er verstand van heeft, en kijken of ik zelf wat dingen kan aanpassen wat betreft productomschrijving voorkant etc.

Veel dank voor zover.

Re: [cedante.nl] Doet mijn webwinkel het goed???

8
Ik vind dat je mooie productfoto's foto's hebt. Maar helaas is de site inderdaad erg traag. Dat is voor mij echt een afhaak moment. Ik heb geen geduld.
De manier van producten presenteren bevalt mij ook niet. Maar dit kan persoonlijk zijn. Ik klik op een artikel. Dan gaat het scherm omhoog naar het grote plaatje, en dan moet ik vervolgens weer naar beneden scrollen om een ander artikel te gaan bekijken. Samen met de lage snelheid van de site is dit geen prettige ervaring.