Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

lightspeed ecommerce
lightspeed ecommerce
 
Hessel (Botz4U)
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 september 2020
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Meningen gezocht over de inzet van een chatbot bij webwinkels

10 september 2020

Dames en heren handelaren,
Ik ben enige tijd geleden een onderneming gestart in de ontwikkeling van chatbots. Na een aantal projecten in andere markten, ben ik dit jaar geinspireerd geraakt door een jonge webwinkel ondernemer.  Daarom  ben ik gestart om voor haar webwinkels een chatbot te ontwikkelen. Deze bot draait inmiddels een aantal maanden op een tweetal webwinkels die draaien op Shopify.

Op dit moment kan de bot:

- Veelgestelde vragen beantwoorden
- Order status en verzend informatie opzoeken in Shopify
- Klachten en andere contactverzoeken opnemen
- Een gesprek aangaan op het moment dat iemand met een gevuld mandjes de winkel verlaat.

Het verdienmodel dat ik nu heb gekozen is een maandelijks opzegbaar abonnement voor het gebruik van de bot en het periodiek trainen (slimmer maken) van de bot. De ondernemer investeert dus niets, kan de bot eerst een maand uitproberen en hoeft daarna ook geen langlopende verplichtingen aan te gaan. Ik kan me namelijk voorstellen dat de meeste webwinkels niet de budgetten hebben van een bol.com om zelf chatbots te ontwikkelen.
Om deze bot verder te ontwikkelen, zoek ik meningen over de zin en onzin van chatbots in webwinkels. Als je hier een mening over hebt, hoor ik dat graag:

- Wat verwacht je bijvoorbeeld van een chatbot in je webwinkel?
- Welke webwinkel software zou jij als eerste ondersteunen naast Shopiy?
- Wat zou je zelf over hebben per maand voor de inzet van een dergelijke bot.?

Dank aan iedereen die iets met me wil delen.

Hessel

ps: een linkje naar de landingpagina van deze bot:https://botz4u.com/chatbot%20voor%20shopify%20shop

Afbeelding
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht