Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Comfy-bea
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 maart 2021

Groothandel comfy sets, loungewear gezocht?

14 maart 2021

Beste,
Wij gaan een webshop starten en zouden ook graag leuke, mooie comfy sets willen aanbieden zodat je mooi en comfortabel coronaproof in huis kan werken, maar toch stijlvol mee buiten kunt komen.
Alvast bedankt,
Monique
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Groothandel comfy sets, loungewear gezocht?

15 maart 2021

Je vraag is veel te algemeen. Als we niet weten waar je in dit proces zit is het schieten met hagel. Welke leveranciers heb je al gevonden of wat heb je zelf al gedaan om leveranciers te vinden? 
 
Comfy-bea
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 maart 2021

Re: Groothandel comfy sets, loungewear gezocht?

15 maart 2021

Beste Dirkjan; 

Ik had een groothandel hier gevonden, maar aangezien ik op dit moment geen winkel heb of niks kan voorleggen kunnen ze mij geen toegang geven tot hun winkel.
Mijn huidige bv is te algemeen en ik dien statuten voor te leggen met uitdrukkelijke vermelding detailhandel fashion of iets in die aard. Hun raad was, als mijn webshop klaar is hun terug te contacteren.  Dus ik ben nu volop bezig met mijn webshop. Maar kan hem dan ook weer niet lanceren als ik geen producten heb.  Dus een zwaard dat aan 2 kanten.....

Andere groothandels hier in de Benelux kan je joggingpakken en pyama's bekomen, maar geen toffe setjes waar je ook gekleed mee op straat kunt komen.
Wanneer je dan Google groothandel loungewear ingeeft kom je dan weer heel snel uit op AliExpress en moet je rechtstreeks gaan onderhandelen bij een Chinese fabrikant en moet je het risico aangaan om eventueel te gaan importeren.
En ik zou graag een makkelijkere weg vinden om toch hier in Europa leuke setjes te vinden. Die ik in 1e instantie met mijn eigen ogen kan zien, kan voelen.  
Je moet toch weten wat je gaat verkopen.  
Dus we zijn al bij Euromoda in Neuss gaan kijken.  En nu staat het WFC in Nederland op mijn planning.

Ik hoopte alleen dat via deze weg een leverancier of groothandel te vinden met comfy sets (2-delig of 3-delig). Waar je zowel nu in coronatijden comfy thuis mee kunt werken en als het moet je er toch de straat mee op durft te vinden.

Mvg Monique
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Groothandel comfy sets, loungewear gezocht?

16 maart 2021

Herkenbare situatie. Veel starters zitten in die spagaat. Ze kunnen pas inkopen als ze een gevulde webshop kunnen laten zien, maar dat lukt niet omdat ze niet kunnen inkopen. Soms is het letterlijk een goed idee om enkele exemplaren te kopen via marktplaats, concurrenten of uit het buitenland alleen al om de webshop te kunnen vullen en de markt te verkennen. Dat kan best wat geld kosten maar de boel moet wel op gang gebracht worden. Je zou nog kunnen proberen om een eerste groothandel te vinden via Salehoo. Is dat wat?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
janademare
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2021

Re: Groothandel comfy sets, loungewear gezocht?

26 mei 2021

Hallo Comfy-Bea, 

Welke groothandel had u hier al gevonden? 

Groeten, 
Jana
 
Comfy-bea
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 maart 2021

Re: Groothandel comfy sets, loungewear gezocht?

26 mei 2021

Jana,

Geen specifieke eigenlijk. 
Ik koop nu in via Paris Online Fashion shop (die hebben verschillende merken) en nog andere online groothandels.  Het enige nadeel is dat je de goederen niet persoonlijk kan zien.  Maar je verspilt geen ganse dag aan op- en afrijden en rondsnuiten. Is ook een vlotte levering en ik moet zeggen indien er zich problemen met je bestelling voordoen wordt je toch altijd persoonlijk gecontacteerd. En ik ga ook naar fashion centers in Nederland (Amsterdam).
Nederland vind ik persoonlijk leuker en aangenamer dan Euro Moda in  Neuss Duitsland.   
Eens je je favoriete groothandel hebt, kan je hen ook via instagram volgen en benaderen / pre-order.
Hier in België ben ik zelf nog niet gaan kijken, dus daar kan ik zeker nog niets over zeggen.
Maar het is sowieso een lastige weg om te starten.  
Het beste is om of de merken of lijnen op te zoeken die u aanstaan en daar dan de invoerder van vinden.  Deze is ook best tricky, daar je niet altijd per direct een groothandel vindt gekoppeld aan het kledinglabel.   Maar als je prospectie gaat doen in Nederland of Paris Fashion online ben je al heel wat wijzer geworden.
Succes alvast,
Monique
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht