Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
claudia1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 oktober 2014

Website laten maken of gebruik maken van Seoshop of Magneto?

14 oktober 2014

Hallo

Ik ben bezig met mijn eigen Webshop. Heb al jaren ervaring in de Retail en ook online veel kennis opgebouwd om van mijn Webshop een succes te maken. Heb eigenlijk bijna alles al rond. Ik zit alleen nog te twijfelen of ik mijn Webshop wil laten maken en zelf een aparte hosting hiervoor wil gebruiken. Of dat ik ga werken met Seoshop of Magneto.

Ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen?
 
Gebruikersavatar
qwyrp
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 oktober 2010
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: Website laten maken of gebruik maken van Seoshop of Magn

15 oktober 2014

Claudia,

Als ik jou was zal ik niet gaan voor de eerste de beste hosting-providers pakket maar goed nagaan wat je wilt en zo ja waar.
Met SEO-shop heb ik weinig ervaring alleen wat mij tegenhoud is de prijs en dat icm de beperkingen per pakket. Ik wil in principe gewoon alles kunnen en zodoende ben ik voor mijn klanten op Magento uit gekomen.

Magento is zeer uitgebreid met diverse mogelijkheden en er is veel info en ook zijn er legio plugins voor te krijgen. Nadeel van Magento is dat het een steile leer-curve heeft.
Ik maak al jaren Magento-websites en maak gebruik van een speciaal Magento-pakket van Skyberate. Skyberate is niet de goedkoopste maar zeker ook niet de duurste maar wel erg goed (heb geen aandelen :D )

Wat mogelijk ook nog interessant voor je kan zijn is Wordpress Woocommerce. Dat is een webshop-pakket welke draait in Wordpress en die de laatste tijd flink aan populariteit wint. In principe is Woocommerce vergelijkbaar met Magento alleen is het eenvoudiger in gebruik (minder steile leercurve) maar hierdoor ook wat minder mogelijkheden en het stelt minder eisen aan je hosting maw hosting is goedkoper.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie maar mocht je nog vragen hebben of info wilt hebben over de kosten van een Magento of Woocommerce webwinkel dan hoor ik dat graag :) Zie ook verwijzing naar mijn website onderaan
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2334
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Website laten maken of gebruik maken van Seoshop of Magn

15 oktober 2014

Hi Claudia,
Ook met SEOshop en Magento kun je een complete webshop op maat laten maken. Het zijn pakketten die de kleine ondernemer van Nederland al links laat liggen juist!

Met de laatste kun je ook zelf de hosting zelf regelen, waardoor je extreem veel vrijheid heb wat je doet met de code. Het voordeel van voorgeprogrammeerde pakketten zoals deze twee, is dat je direct vanaf de start veel functionaliteiten hebt voor relatief weinig geld.

Relatief, want SEOshop en Magento zijn zoals gezegd vrijwel geheel op maat te maken dus (ook) in die twee kun je je aardig verdrinken in de kosten! Maar zelf helemaal vanaf nul, zonder framework, een webwinkel bouwen, doet bijna niemand. Ook de groteren niet. Die gebruiken soortgelijke pakketten zoals Intershop of Hybris bijvoorbeeld. Maar ook Magento, en waarschijnlijk het premium pakket van SEOshop binnenkort ook wel, zijn terug te vinden in de top100 webwinkels van Nederland.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Website laten maken of gebruik maken van Seoshop of Magn

15 oktober 2014

Waarom zou je Magento aan de kleine ondernemer aanraden? Het pakket is ingewikkeld, heeft een dedicated server nodig, en 95% van de features gebruikt een kleine webwinkel toch niet. Niet dat er iets mis is met Magento hoor maar ik vind het toch meer voor de wat ervaren gebruiker met een wat grotere webwinkel

Als je voor OpenSource gaat neem dat een simpeler pakket. Indien je hier toch een feature mist kan je hiervoor meestal een add-on downloaden. Of evt laten maken. Ook hier geld dat een Magento ontwikkelaar meestel meer kost omdat het pakket nueenmaal ingewikkeld is.

Google maar eens: http://www.gratissoftware.nu/gratis-web ... ftware.php
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Website laten maken of gebruik maken van Seoshop of Magn

15 oktober 2014

Denk waar het eerst om gaat is hoe groot wil je gaan c.q wat denk je voor een omzet /winst te gaan draaien.

De investering die je doet moet in verhouding staan tot wat je denkt te gaan doen.

Zelf werken we met magenta met vele plugins, zoals dealer4dealer die met exactonline werkt en andere modules. Vergeet echter niet dat een site ook onderhoud nodig heeft, zelf doen of uitbesteden.
Laats bijv coww.nl die je een zeg managed magento aanbieden met hosting. Ze doen onderhoud extensions en andere zaken.

Voordeel van zeg magento is dat je veel zelf kan inrichten en qua look dus een verschil kan maken met een standaard shopdesign. Dit kan weer zorgen voor een betere conversie.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Website laten maken of gebruik maken van Seoshop of Magn

15 oktober 2014

Met een klein budget (je geeft dit niet aan) en weinig kennis van php e.d. zou ik voor een Biedmeer of Seoshop gaan. Mocht je succesvol zijn dan kan je altijd nog naar opensource kijken.

@Bob. Na een slechte ervaring elders doe ik inmiddels zaken met COWW. Erg professionele partij en daar was ik na een mislukte eerdere poging ook erg aan toe. Tot nu toe niets dan lof voor deze mensen maar de website is nog niet live ;)