Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
velden111
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 juli 2017

SFTP met logivert 6

11 juli 2017

Wij gebruiken Logivert 6 voor onze webwinkel. De hosting wordt gedaan door XS4ALL. Die zijn met ingang van vandaag overgestapt van FTP naar SFTP voor het opladen van sites. Naast de webwinkel hhebn we ook nog een "gewone" site en daar is het uploaden via Filezilla keurig gelukt. In de FTP instellingen van Logivert 6 krijg ik het niet voor elkaar. Standaard geeft logivert 6 steeds poort 21 terwijl het poort 22 moet zijn. Weet iemand hoe ik in Logivert 6 de instellingen kan wijzigen naar SFTP ipv FTP
 
Joppieb
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 augustus 2017

Re: SFTP met logivert 6

14 augustus 2017

Wij maken ook gebruik van logivert 6 in combinatie met xs4all hosting. Het aanpassen van de poort werkt helaas niet, waarschijnlijk ondersteund logivert 6 geen sftp.

Ik baal dat logivert de oude klanten in de steek laat qua support, je moet al naar 7 overstappen wil je geholpen worden.
 
Joppieb
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 augustus 2017

Re: SFTP met logivert 6

15 augustus 2017

Vandaag contact gehad met Logivert en Xs4-ALL, beide partijen willlen geen oplossing aanbieden, uiteraard bied Logivert alleen de nieuwe abonementen aan waarin zei ondersteuning bieden.

Balen dus! Heeft u misschien al een oplosing gevonden?
 
elegantweaves
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 mei 2017
Contacteer:

Re: SFTP met logivert 6

16 augustus 2017

Volgens mij kan je dit wel doen met het programma smart ftp
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
logivert
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 december 2006
Contacteer:

Re: SFTP met logivert 6

21 augustus 2017

Beste Velden111 en Joppieb,

LogiVert 6 bood destijds inderdaad geen ondersteuning voor SFTP. Dit was destijds niet nodig omdat alle providers toen nog FTP ondersteunden.
Graag helpen we u verder. Naast een abonnement op onze software kunt u ook kiezen voor onze hosting diensten. Deze bieden communicatie via FTP.

Met vriendelijke groet,
LogiVert
 
Roberto
Berichten: 100
Lid geworden op: 02 januari 2010
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: SFTP met logivert 6

25 augustus 2017

Inderdaad zijn er verschillende andere hosters die geen probleem met de versie 6 hebben daar er 2 upload protocollen werken.
Je kan dus overwegen over te stappen naar een andere hoster.

Als je over wil stappen let er dan wel op dat het een echte hoster betreft en er support is 24/7 en niet alleen tijdens kantoor uren.
 
Gebruikersavatar
Wallgrind
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 januari 2017
Contacteer:

Re: SFTP met logivert 6

29 september 2017

Ook wij kunnen je helpen een degelijk hosting pakket samen te stellen zodat je ook weer netjes vooruit kan.
Prestashop - Hosting, Support, Managed Cloud VPS - https://www.wallgrind.nl
Wallgrind Solutions - Webshop op maat https://www.wallgrind.nl
 
PeterElzinga
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 maart 2018

Re: SFTP met logivert 6

26 maart 2018

@Logivert De oplossing "overstappen van hosting provider" vindt ik een zeer slecht advies aan deze webshop eigenaar.
FTP is niet versleuteld en het overzetten van klantdata van en naar de webshop voldoet dan ook niet aan bestaande privacy wetgeving en de AVG/GDPR die binnenkort actief wordt.

De (in mijn ogen) enige juiste oplossingen zijn:
  • Upgraden naar de laatste Logivert versie
  • SFTP ondersteuning inbouwen in de oude versie
    Wel mogelijk, maar niet echt gewenst. Gewoon naar de laatste versie upgraden, webwinkeleigenaar! Om geld te verdienen moet je geld investeren.
 
Gebruikersavatar
logivert
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 december 2006
Contacteer:

Re: SFTP met logivert 6

26 maart 2018

Beste Peter,

Ik kan u hier alleen maar gelijk in geven. Werken met actuele software is hoe dan ook sterk aan te raden, zeker als het om beveiliging gaat.

Met vriendelijke groet,
LogiVert
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht