Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

lightspeed ecommerce
lightspeed ecommerce

BertB
Contacteer:

Verzending naar het VK na Brexit?

10 januari 2021

Heeft al iemand ervaring met het verzenden van bestellingen naar het Verenigd Koninkrijk na 1 januari 2021?
Zowel PostNL als myParcel suggereert dat je voor verzending vanuit de EU naar het VK een Brits EORI nummer moet aanvragen bij de Britse belastingdienst, maar pogingen daartoe stranden op het gebrek aan een brits persoonsnummer. Gelukkig heb ik niet veel bestellingen uit het VK. Ik heb bestellingen uit het VK voorlopig geblokkeerd, maar zoek natuurlijk wel naar een oplossing.

Electronixs.nl
Contacteer:

Re: Verzending naar het VK na Brexit?

11 januari 2021

Ja ik lees ook dat het lastig wordt. Kan je het niet als particuliere zending versturen? Dat moet toch wel mogelijk zijn al lees ik ook dat mensen uit de VK nu geen pakketten retour naar de EU kunnen sturen. Zal een kwestie van tijd zijn.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

BertB
Contacteer:

11 januari 2021

Ik heb die mogelijkheid van particulier verzenden overwogen en zal dat wellicht bij uitzondering een keer doen, maar uiteindelijk loop je dan als ondernemer een risico dat het een keer fout gaat. Het stopzetten van bestellingen uit het VK maakt voor mij niet heel veel uit vanwege het geringe aandeel in de omzet, maar ik vind het merkwaardig dat het VK -in weerwil van de wens om t.o.v. de EU als buitenland gezien te willen worden- deze regels hanteert. Zijn er hier forumleden die intussen wel een Brits EORI nummer hebben bemachtigd?

frafra

13 januari 2021

Waar heb je gelezen dat je een EORI nummer in het VK moet aanvragen?
Ik heb een EORI nummer maar dat heb ik in Nederland geregeld (gekregen overigens). Toevallig gisteren een e-mail van UPS met een checklist:
  • Registreer voor een EORI-nummer
  • Vul uw handelsfactuur correct in
  • Voeg bewijs van de oorsprong van goederen toe
  • Ken Harmonized System (HS)-codes toe aan uw goederen
  • Voldoe aan de nieuwe BTW-invoerregels van het VK
  • Controleer of uw goederen onderworpen zijn aan controles bij de grens
Advertentie

In een Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop) webwinkel kun je alles bijhouden: van bestelling tot aflevering. Je kunt alle geplaatste orders, betaalde of nog te betalen orders tonen, evenals orders die nog geleverd moeten worden. Uniek is het gemakkelijke retourmanagement bij Lightspeed waarbij je creditfacturen kunt aanmaken. Ook pakbonnen en facturen kunnen gemakkelijk uitgeprint worden. Hierdoor is een apart ordermanagement systeem niet meer nodig. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

BertB
Contacteer:

13 januari 2021

Dit is de info die PostNL er over geeft.
https://www.postnl.nl/Images/brexit_tcm ... ?version=1

De procedure loopt (bij mij) vast bij het ingeven van een brits "digi-D" want dat heb ik natuurlijk niet..
Benieuwd hoe anderen dat oplossen.

frafra

13 januari 2021

Bedankt voor de link!

Gaat wel erg ver zo...
Heb eigenlijk maar een paar B2B klanten daar en een enkele consument per jaar. Met die laatste ga ik maar mee stoppen, dat is al die administratie niet waard.

Las ook dat je via SendCloud momenteel helemaal geen zendingen aan kan maken voor het VK omdat alles terug komt.

BertB
Contacteer:

13 januari 2021

Via MyParcel moet je alle zendingen naar het VK momenteel handmatig aanmaken.
Ik ben benieuwd hoeveel Britten nog blij zijn met die Brexit wanneer ze er achter komen dat het schier onmogelijk is om nog iets in de EU te bestellen.

Stekske

14 januari 2021

Bert, probeer je bij de Britse belastingdienst te registreren of een Brits EORI aan te maken? Ik heb zojuist een Brits EORI nummer aangemaakt en kreeg ook direct de mogelijkheid om een "Government Gateway user ID" aan te maken.
Advertentie

In een Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop) webwinkel kun je alles bijhouden: van bestelling tot aflevering. Je kunt alle geplaatste orders, betaalde of nog te betalen orders tonen, evenals orders die nog geleverd moeten worden. Uniek is het gemakkelijke retourmanagement bij Lightspeed waarbij je creditfacturen kunt aanmaken. Ook pakbonnen en facturen kunnen gemakkelijk uitgeprint worden. Hierdoor is een apart ordermanagement systeem niet meer nodig. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht