Alternatief voor My Parcel

1
Ik zit al jaren bij My Parcel en recentelijk keek ik naar de prijzen voor de verzendkosten van grotere pakketten (groter dan 1 meter) en die zijn enorm gestegen in mijn account: maar liefst 43% duurder t.o.v. 2023 (van 3,46 euro naar 4,95 euro). Daarmee wordt een TOESLAG maar liefst 80% van de gewone zendingskosten (6,20 euro). Is er ergens een recent (prijs)vergelijk voor partijen zoals My Parcel? 

Bij voorbaat dank.

Groet, Bob
Eigenaar Amsterdam-cadeau.nl

Re: Alternatief voor My Parcel

3
amsterdam-cadeau.nl schreef:Is er ergens een recent (prijs)vergelijk voor partijen zoals My Parcel? 
Cheap Cargo (https://www.cheapcargo.com/) was jarenlang een mooie vergelijker voor pakketten die niet standaard zijn qua formaat of gewicht. Het is overgenomen door PostNL en ik weet niet hoe goed het nu nog is. Vergelijkbaar met MyParcel zijn bijvoorbeeld Sendcloud (bekendste) Shops United (ook van PostNL) of SendSmart.
Nu op mijn weblogs:

Re: Alternatief voor My Parcel

4
Dank zover beiden! Heb via via ook gehoord dat GLS relatief goedkoop kan zijn voor grote pakketten (> 1 meter). Blijkt echter niet zoveel te schelen dat het de moeite waard is van het experiment. 11,75 euro vs 12,09 euro... 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Alternatief voor My Parcel

5
GLS heb ik geprobeerd in 2023 voor 3 maanden. Is verschrikkelijk. Continu fouten en verkeerde bezorgingen. Dan is het x bedrag wat je meer betaald bij Postnl het echt wel waard om alle tijd in te stoppen om GLS problemen op te lossen en de slechte reviews proberen goed te praten. 

Ik verstuur producten in een doos van 127cm. Doe dit nog steeds met Postnl. Werkt toch het beste dan de rest. Klanten vinden dat het fijnst. 

Voordeel van GLS is wel dat ze het gratis komen ophalen. En dat een pakket tot 120cm bij hun in de standaard pakket valt. 

Iemand nog tips voor een webshop met 3500+ zendingen per jaar en 25% grote pakketten heeft. Ik laat een Postnl onder aannemer het ook ophalen, maar brengt het dan naar een postnl punt.