Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
pspk
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 oktober 2014

Onderstreepte links

28 oktober 2014

Hallo,

Ik ben bezig met het opstarten van mijn webshop via biedmeer.
Hij is bijna klaar maar loop tegen een vervelend probleem aan; onderaan de pagina heb ik diverse links naar onderdelen van de webshop geplaatst, dit werkt allemaal goed alleen zijn de links onderstreept.

Ik krijg de onderstreping niet weg. Weet iemand hoe ik dit kan doen?
Kan het zijn dat dit in de code zit?

Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit op kan lossen.

Groeten Pascal
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Onderstreepte links

28 oktober 2014

Ik snap niet helemaal wat je bedoel; voorbeeldje?
 
pspk
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 oktober 2014

Re: Onderstreepte links

28 oktober 2014

Beste Jan,

Ik bedoel onderaan mijn webshop zie je tekst staan zoals contact en daar hangt een link achter waardoor die wordt doorgeklikt naar mijn contact pagina en nu staan onder die tekst / linkjes streepjes alsof het lijkt dat de tekst is onderstreept wat dus niet zo is. Die streepjes zou ik graag weg willen hebben zodat je alleen de tekst ziet en geen strepen eronder.

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is? Is het niet duidelijk stuur me dan uw privé e-mailadres dan kan ik een bijlage toevoegen waarop te zien is wat ik bedoel.

Als je oplossing weet dan hoor ik dat graag.

Groeten, Pascal
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Onderstreepte links

28 oktober 2014

In een tekstvak moet je bewust zelf die opmaak selecteren.
Wanneer het een standaard vak is zul je d'r weinig aan kunnen veranderen denk ik. Vraag support Biedmeer; je mag een pb doen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Onderstreepte links

29 oktober 2014

Volgens mij kun je met de meeste webshops CSS wel wijzigen toch? Zo ja. Dan kun je alle lijntjes onder linkjes op de hele website buiten de deur houden met:

a {
text-decoration:none;
}


Als het alleen in een gespecificeerd deel is, wordt het iets moeilijker. Als dat deel een 'class' is. Dat herken je door in de broncode dat er dan bijvoorbeeld staat <div class="footer"> voor de linkjes.

Dan zou het zijn:

.footer a {
text-decoration:none;
}

Als je naar een object verwijst via een ID. Dus dan is het in de broncode bijvoorbeeld <div id="footer">

#footer a {
text-decoration:none;
}

Wat het dan weer aan kleedt is als je dan op diezelfde wijze iets verandert als men met de muis over een linkje heen gaat. Bijvoorbeeld het linkje rood maken, als je met de muis er overheen gaat. Dat is dan weer:

a:hover {
color:#F00;
}

Zoek maar op internet verder hoe CSS werkt. Daar komt je website met recht van tot leven.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
pspk
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 oktober 2014

Re: Onderstreepte links

29 oktober 2014

Beste NOP,

Dit is de code die er achter tekst nieuws hangt: /Nieuws.html"><span style="color:#FFFFFF;">Nieuws</span></a><span style="color:#FFFFFF;">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;&nbsp;&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;&nbsp;&nbsp;

waar kan ik zien dat hij onderstreept is? Als u mij dat kunt laten zien dan weet ik de systematiek wel en moet ik er wel uitkomen. Kan ik trouwens die &nbsp verwijderen of heeft dat een functie zoveel keer? Ik heb tekst nieuws links staan en met spaties naar rechts tekst privacy & disclaimer is het daarom dat je nu telkens die &nbsp ziet omdat het de spaties moet voorstellen dan snap ik het een beetje?! Of is het ook op een andere manier voor elkaar te krijgen dat die tekst ipv spaties naar rechts kan, via CSS code?

Alvast bedankt voor uw reactie en de hulp en ga zeker verder kijken hoe CSS is opgebouwd via google ;).

Ik hoop dat je me snel kunt helpen met de streep onder de tekst te verwijderen.

Alvast bedankt.

Groeten, Pascal
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Onderstreepte links

29 oktober 2014

<span style="color:#FFFFFF;">Nieuws</span>
Hierin bepaalt style de CSS-opmaak. Dirty work-around is hier met text-decoration: none de onderstreping uitzetten:
<span style="color:#FFFFFF;text-decoration:none;">Nieuws</span>
Boekje kopen? :wink:
 
pspk
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 oktober 2014

Re: Onderstreepte links

29 oktober 2014

Hallo Ward,

Dit is de code die ik dan krijg /Nieuws.html"><span style="color:#FFFFFF; text-decoration:none;">Nieuws</span></a><span style="color:#FFFFFF;text-decoration:none;">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;&nbsp;&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;&nbsp;&nbsp;

Maar de streep blijft nog steeds onder de tekst staan, doe ik iets fout? De tekst is overigens wit en er komt een blauwe streepje onder te staan, die wil ik weg hebben.

Een goede tip om dat boekje te kopen ;).

Ik hoop dat je mij kunt zeggen wat er niet goed is in de code zodat ik het kan aanpassen en de streep weg is.

Alvast bedankt.

Groeten, Pascal
 
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Onderstreepte links

29 oktober 2014

Maar de streep blijft nog steeds onder de tekst staan, doe ik iets fout?
Wat is de URL? Mag ook per PB.

Ik weet niet precies hoe BiedMeer CSS opbouwt, maar het is geen rocket science. Jan, weet jij dat?
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Onderstreepte links

29 oktober 2014

Biedmeer promoot het zelf invoeren van html of css absoluut niet. Dat kun je ook zien in deze handleiding.
http://biedmeerwebwinkels.nl/support/in ... andleiding

Maar om iets zinnigs te kunnen zeggen wil ik graag weten waar je zit. In de instellingen van je thema?
instellingen > thema > banners > vensterset ?
 
pspk
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 oktober 2014

Re: Onderstreepte links

29 oktober 2014

Beste Jan,

Ik gebruik thema fazzino en niet Enoza. Ik zit bij Fazzino bij footer en daar heb ik die teksten erin gezet zoals hierboven. Is dat wat u bedoelt? Of wilt u iets anders weten?

Ik hoor graag wat u nog nodig heeft om iets zinnigs te zeggen ;).

Alvast bedankt.

Groeten, Pascal
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Onderstreepte links

29 oktober 2014

M'n wederhelft zit (bij toeval) ook zelf met dit probleem. Ze brengt werkende code in maar om een onduidelijke reden lijkt het dat Biedmeer dit anders interpreteert of er een eigen code erover legt.

Resultaat is dat diverse stukken code niet werken zoals je het zo willen.

Ter info; je mag eens op onze in ontwikkeling zijnde site kijken waar we nu staan.
 
pspk
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 oktober 2014

Re: Onderstreepte links

29 oktober 2014

Beste Jan,

Welke thema gebruikt uw vrouw/vriendin? Ziet er goed uit, denk dat uw vrouw/vriendin al iets verder is dan ik ben, al ben ik nu ook bezig met het fine tunen van webshop. Maar met die codes is biedmeer wat meer beperkt inderdaad al zie ik in uw vrouw/vriendin's webshop geen strepen staan onder haar contact tekst bijvoorbeeld en bij klantenservice, dus je vrouw/vriendin heeft dat wel voor elkaar gekregen wat mij nog niet is gelukt. ;) werkte die code van text-decoration:none wel bij uw vrouw/vriendin's webshop of heeft u het met een andere code gedaan?

Ik ben benieuwd naar uw antwoord.

Alvast bedankt.

Groeten, Pascal
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Onderstreepte links

29 oktober 2014

Gewoon vrouw :)
Wat is nog gewoon tegenwoordig eigenlijk

Tnx voor compliment; de basis begint nu wel zijn definitieve vormen te krijgen.

De layout van Biedmeer overschrijft onze eigen code, totaal onvoorspelbaar want in onze footer komen sommige stukken code wel er doorheen en anderen weer niet.

Ik heb eigenlijk geen idee wat ze anders doet/heeft gedaan, ieder heeft bij ons zo zijn takenpakket.

Kun je op de betrokken pagina niet gewoon even in de code kijken?
Starten bij regel 574 zoals ik hier kan zien.
Als je vergelijkt kom je misschien verder.

En anders hopen dat Ward daar nog iets in kan betekenen want voor ons is het ook learning by doing.

Waardeloos eigenlijk dat we zo een footer aan het bouwen zijn en hopen dat 'ie gaat werken.
Hou m'n hart vast bij komende updates....
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Onderstreepte links

29 oktober 2014

Allicht dwaal ik een beetje af, maar ik vind zelf de gebruikte CSS bij van die licentie webshops altijd ver beneden maats. Door meer met CSS te spelen, kun je de shop veel unieker en mooier maken. Dat vind ik altijd een gemis. Zo zou je bij tim's kraam manden eens kunnen proberen dit onderaan de CSS toe te voegen. Dat maakt het al weer heel anders:

.linkButton a {
display:block;
transition:0.5s;
}
.linkButton a:hover {
text-decoration:none;
background:#df660c;
}

Zo kun je nog veel meer. Met name css3 effecten kun je de website echt heel erg veel meer van deze tijd mee maken.

Dan ontopic. CSS hanteert altijd, dat het laatst gedeclareerde eerdere declaraties overschrijft. Dus als je bij linkjes text-decoration:none; wilt. Zorg dan, dat dit niet door latere CSS overschreven wordt. Als je dat bovenaan in de CSS plaatst, is de kans dus groot, dat het niets uitricht.

Je zou wel eventueel er nog van kunnen maken:

text-decoration:none !important;

Dat zou allicht in dit geval een vieze, maar werkende fix kunnen zijn.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
pspk
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 oktober 2014

Re: Onderstreepte links

29 oktober 2014

Beste NOP,

als ik die !important toevoeg gebeurt er niks? dit is nu de code: <a href="http://tablet4all.biedmeer.nl/Webwinkel ... tml"><span style="text-decoration: none ! important;">Nieuws</span></a><span style="text-decoration: none ! important;" dit is toch wat je bedoelde? Maar streep blijft er gewoon onder? Of doe ik iets fout?

Heb je nog een andere oplossing?

Ik hoor het graag.

Groeten, Pascal
 
pspk
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 oktober 2014

Re: Onderstreepte links

30 oktober 2014

Ben er dan toch eindelijk voor groot deel uit gekomen, door tip van Ward, zoals Ward zei: zet dezelfde CSS-style dan ook eens één niveau hoger in de <a>-tag van de hyperlink? Schematisch:

Code:
<a href="..." style="text-decoration:none;">
<span style="color:#FFF;text-decoration:none;">
Nieuws
</span>
</a>

ik heb het zo neer gezet <a style="text-decoration:none;"hyperlink> en toen was de streep weg, alleen als ik nu in biedmeer kijk zie ik het zo niet staan maar de strepen zijn weg. Alleen nu komt de volgende uitdaging en dat is de streep tussen de linkse kolom naar met spatie gemaakte rechter kolom daar staan nu nog strepen tussen en die wil ik ook weg hebben, dus ga ik daar maar mee hobbyen :).

@ Jan misschien werkt dat zo ook bij jou vrouw's webshop?

@ Ward thanks voor de tip, misschien ook nog een tip om de middenstreep tussen linkse en rechtse kolom weg te krijgen? :)

Ik hoor het wel als er nog tips zijn ;)

Groeten, Pascal
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Onderstreepte links

30 oktober 2014

Sowieso is inline css af te raden. Dat maakt je website lomp en onoverzichtelijk om te bewerken. De text-decoration:none; bij de span mag nu weg. Dan is het streepje alsnog weg. Ik zou de span zelfs in ze geheel weg laten. Inline CSS wordt overigens altijd als 'important' behandelt. Dus dan is !important inderdaad geen verschil. Het gaat om je stylesheet, oftewel .css bestand.

Ik zou je met klem adviseren om gewoon in de stylesheet te zetten

a {
text-decoration:none important!;
}

Dan kan de inline css weg.

Als je de URL van de website deelt, wordt allicht duidelijker wat je bedoelt met de andere lijn die je weg wilt.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
pspk
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 oktober 2014

Re: Onderstreepte links

30 oktober 2014

Ik heb mijn webshop online gezet even zodat je kunt zien wat ik bedoel met die streepjes in mijn footer. adres is http://tablet4all.biedmeer.nl, staat nog niet op mijn eigen website moet ik nog aanpassen. Ik hoop dat je mij van tips kunt voorzien, mag ook eventueel over de webshop. ;)

Ik hoop iets van je te horen.

Groeten, Pascal
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Onderstreepte links

30 oktober 2014

Niet uitlijnen met spaties in elk geval. (Die reeks &nbsp; staat voor een regel met meerdere niet-afbrekende spaties.) De tekst in de tweede "kolom" lijnt daardoor niet goed uit.

Developer-tip :idea:

1. Klik in Google Chrome met de rechtermuisknop op het onderdeel dat je wilt aanpassen en kies Element inspecteren in het snelmenu.

2. Klik in het deelvenster dat verschijnt rechts naast de tab Styles (voor de CSS-stijlen) op de tab Computed.

3. Zorg dat het selectievakje Show inherited properties is ingeschakeld. Daaronder zie je dan welke CSS-stijlen zijn toegepast én waar hun definitie vandaan komt.