Logivert Equinoxe – problemen met omzetsplitsing - Unieregeling - éénloketsysteem

1
Goedemorgen,

U ziet het al. Zelf ben ik vanaf 2011 gebruiker van Logivert, toen genaamd ‘Logivert 5’, en doorgegroeid naar de laatste versie 2024. Zelf van alles geprobeerd, Logivert vindt het ‘een structureel probleem’, en hebben het te druk voor consultancy. Dat kan, dus probeer ik het via deze weg.
 
Het derde en vierde BTW-kwartaal 2023 is er nog niet uitgerold voor de boekhouding. Er wordt geleverd aan een stuk of 25 landen wat het niet persé makkelijker maakt. Nee, ik ben geen computer-nerd, doch dit zou te doen moeten zijn.
 
Mocht iemand aanwijzingen hebben, of een verwijzing naar andere hulp dan hoor ik het graag.
 
Met vriendelijke groet, Eric
 
P.S. Zelf kan ik weinig info vinden op ‘Logivert forum’.

Re: Logivert Equinoxe – problemen met omzetsplitsing - Unieregeling - éénloketsysteem

3
Ik gebruik geen Logivert maar prestashop. Voor de Kwartaalaangifte via OSS Eu landen is een (wat prijzige)  module beschikbaar, maar zonder deze module gaat het ook: Selecteer het juiste tijdvak en het betreffende EU land in de totale bestellingen lijst en je kunt dan een export maken naar een CSV bestand. De uitkomst plak ik in een zelf ontworpen spreadsheet die de btw met het juiste tarief per land uitrekent. Even controleren of er geen terugbetalingen bij zitten. Binnen het uur heb ik alle bedragen van alle landen: mijn boekhouder doet op grond van die cijfers de OSS aangifte. Of dat met logivert ook kan weet ik natuurlijk niet.