Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

lightspeed ecommerce
lightspeed ecommerce
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

20 juli 2015

Ik wil graag Multistore en daar moet ik bij Logivert de Extended voor nemen en die kost €900,- en dat is helemaal al wat. Multistore zit standaard bij de L toch van ccv?
Ik zie dat de Multistore nu inderdaad beschikbaar is bij ccv, heeft iemand hier ervaring mee?
Is dit een koppeling tussen het voorraadniveau of kunnen producten eenvoudig aan de diverse winkels toegewezen worden?
Je hebt dan wel 2 accounts en dus 2 abonnementen nodig helaas.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

20 juli 2015

En het was bij ons een bug die ondertussen ook meteen alweer opgelost is door CCV. Topservice bij ze. Zijn er altijd snel bij. :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Mick
Berichten: 833
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

20 juli 2015

Je hebt dan wel 2 accounts en dus 2 abonnementen nodig helaas.
Ik had ook niet anders verwacht! ;-)
Vandaar dat ik ook benieuwd ben wat je daarvoor krijgt!
Bij SEOshop werkr dat ook zo, maar wordt alleen het voorraad niveau gekoppeld op basis van de productnummers, dat vind ik niet voldoende.
 
Anonieme vraag
Berichten: 113
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

20 juli 2015

Ik heb meerdere CCV shop accounts en ambo's maar zover ik weet is het multistore alleen om snel te wisselen van de ene naar de andere account. Er zit geen koppeling van producten of voorraden aan vast.
Advertentie

Bij Lightspeed krijg je een webwinkel met een compleet voorraad-, order- en retourensysteem en de mogelijkheid om pakbonnen en facturen te printen vanuit je backoffice. Ook kan je met de template editor de HTML- en CSS-bestanden volledig aanpassen. Vanuit je backoffice kun je zelfs extra webwinkels toevoegen die allemaal vanuit één plek te beheren zijn. Tenslotte is internationaal ondernemen kinderspel met een webwinkel in maar liefst 14 talen, verschillende valuta en de mogelijkheid om BTW te verleggen.

 
Mick
Berichten: 833
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

20 juli 2015

Ik heb meerdere CCV shop accounts en ambo's maar zover ik weet is het multistore alleen om snel te wisselen van de ene naar de andere account. Er zit geen koppeling van producten of voorraden aan vast.
Jammer... dan toch maar verder op zoek naar een open source oplossing. ..
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1456
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

20 juli 2015

Ik wil graag Multistore en daar moet ik bij Logivert de Extended voor nemen en die kost €900,- en dat is helemaal al wat. Multistore zit standaard bij de L toch van ccv?
Ik zie dat de Multistore nu inderdaad beschikbaar is bij ccv, heeft iemand hier ervaring mee?
Is dit een koppeling tussen het voorraadniveau of kunnen producten eenvoudig aan de diverse winkels toegewezen worden?
Volgens mij alleen maar een systeem dat je eenvoudig tussen twee beheer-omgevingen kunt wisselen, meer niet.
 
henk-k
Berichten: 1520
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

20 juli 2015

Seoshop heeft wel een gedeelde voorraad (op basis van SKU of EAN), maar de beheeromgeving is dan wel weer apart. Dat is toch wat lastig.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1456
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

03 augustus 2015

Hoe is het met de one page check-out in CCVshop. Nog meldingen bij iemand die open staan?
Advertentie

Bij Lightspeed krijg je een webwinkel met een compleet voorraad-, order- en retourensysteem en de mogelijkheid om pakbonnen en facturen te printen vanuit je backoffice. Ook kan je met de template editor de HTML- en CSS-bestanden volledig aanpassen. Vanuit je backoffice kun je zelfs extra webwinkels toevoegen die allemaal vanuit één plek te beheren zijn. Tenslotte is internationaal ondernemen kinderspel met een webwinkel in maar liefst 14 talen, verschillende valuta en de mogelijkheid om BTW te verleggen.

 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

03 augustus 2015

Ik heb hem nu gewoon op de standaard staan. Durf het niet aan totdat ik zeker weet dat alles goed gaat :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Maggy29
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 september 2014

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

05 augustus 2015

Heeft er iemand ervaring met de meertaligheid binnen een Biedmeer shop?
Ik heb afgelopen week een Engelstalige versie opgezet (met een eigen domein) en nu loop ik tegen de beperking van het vertalen van de Alt-tekst bij plaatjes op: dit is helaas niet mogelijk. Biedmeer adviseert om de alt-tekst dan ook leeg te laten; hierdoor wordt automatisch het productnaam genomen als alt-tekst.

Bij een aantal producten heb ik dit gedaan, omdat de productnaam omschrijvend genoeg was en de juiste keywords in zich had (alleen jammer dat er "-" tussen de woorden wordt gezet; zelf had ik er spaties tussen gezet zodat het makkelijker leest), maar bij een aantal artikelen gaat dit niet op.

Ik neem aan dat een tweetalige alt-tekst niet verstandig is? Weet iemand een andere oplossing om dit probleem te omzeilen?
 
Anonieme vraag
Berichten: 113
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

23 augustus 2015

Let op: bij de onepage checkout blijken de door klanten ingevulde opmerkingen (in het opmerkingenveld tijdens het bestelproces) gewist te worden.

Ik heb inmiddels diverse orders opnieuw kunnen versturen omdat ik hierdoor belangrijke info gemist had.
 
Ilonajoy
Berichten: 680
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

23 augustus 2015

Hier nog steeds veel Belgen die kiezen voor Nederland als land en daardoor denken de verzendkosten te omzeilen.

Dat is dus helaas nog mogelijk. Bij de standaard was dat niet mogelijk.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1456
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

23 augustus 2015

Dit zijn naar mijn mening toch wel serieuze meldingen. Wij zijn nog niet over omdat dit proces echt wel primair is.
 
Ilonajoy
Berichten: 680
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

28 augustus 2015

Inmiddels heb ik de one page checkout ook uitgezet. De reguliere checkout staat weer aan.

De zoveelste klacht binnen over opmerkingen die niet worden meegenomen, was de druppel.

CCV doet er weinig mee. Ook de melding die ik maakte over de Belgische klanten en de verzendkosten werd afgewimpeld.

Jammer, het idee van een one page checkout is natuurlijk prima en gewenst. Maar dan moet deze wel goed uitgewerkt worden.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1456
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

29 augustus 2015

Ok, dank voor je reactie.
 
BiedMeer
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 februari 2014

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

29 augustus 2015

Ilonajoy,

Jammer dat je dit zo ervaart! We hebben de one-step-checkout (OSC) en de one-page-checkout (OPC) juist ontwikkeld voor een betere user experience!

Daarnaast hebben we de afgelopen weken meerdere updates uitgerold om de one-page-checkout en de one-step-checkout verder te verbeteren. Deze verbeteringen kwamen over het algemeen allemaal uit feedback van merchants van ons.

Uit analyses op ons platform komt daarnaast ook naar voren dat de OPC en OSC een hogere conversie percentage hebben.

Ik ben daarom ook benieuwd waar je precies tegen aanloopt. Zou je deze punten nogmaals ons kenbaar kunnen maken d.m.v. een ticket in ons support center met een vermelding er bij dat dit na aanleiding van het forum is (ik kan helaas niet achterhalen wie je bent waardoor ik geen tickets er bij kan halen)?

Dan pak ik dit op, kijken we nogmaals naar de punten en bellen we om het e.a. toe te lichten.

Alvast bedankt voor het inschieten van de ticket en een fijn weekend gewenst,

Team CCV Shop
https://www.ccvshop.nl

Ps. Mijn excuses voor de accountnaam, deze staat nog op BiedMeer. Kan een moderator deze misschien veranderen naar CCV Shop?
 
StickythingsRetail
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 april 2015
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

30 augustus 2015

Ik heb een ticket met hoge prioriteit aangemaakt ivm het niet doorkomen van opmerkingen van klanten. In tegenstelling tot wat ik van ccvshop gewend ben heb ik hier geen antwoord meer op gehad.

Ook ik heb op (meerdere) webwinkels daarom de onepage checkout weer uitgezet totdat ik van andere gebruikers te horen krijg dat alles probleemloos werkt.
 
serviesonline
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

30 augustus 2015

Ik werk er vanaf de eerste dag dat het beschikbaar was mee.
Ben wel benieuwd tegen welke problemen jullie aanlopen.
 
BiedMeer
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 februari 2014

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

30 augustus 2015

Ik heb een ticket met hoge prioriteit aangemaakt ivm het niet doorkomen van opmerkingen van klanten. In tegenstelling tot wat ik van ccvshop gewend ben heb ik hier geen antwoord meer op gehad.

Ook ik heb op (meerdere) webwinkels daarom de onepage checkout weer uitgezet totdat ik van andere gebruikers te horen krijg dat alles probleemloos werkt.
Dat is vervelend! Ik heb even gekeken naar de tickets die op uw naam binnen gekomen zijn omtrent de OPC/OSC, maar die hebben we allemaal nog dezelfde dag opgelost/beantwoord.

Het kan ook zijn dat u de ticket onder een andere naam ingeschoten heeft en dat ik hem daarom niet kan vinden? Als laatste kan er ook iets mis gegaan zijn met het inschieten van de ticket zelf. Dat laatste is uiteraard helaas wat lastig te achterhalen.

Mocht u een ticket id hebben van het ingeschoten probleem, zou je deze dan via een PM op willen sturen (ticket aanmaken in het support center mag uiteraard ook)? Dan onderzoek ik even waar het fout gegaan is.

Mocht u daarnaast nog problemen ervaren met de OPC/OSC dan horen we het uiteraard graag (liefst via een ticket, want dan kunnen we het direct oppakken)! Mocht je behoefte hebben aan een telefoongesprek omtrent OPC/OSC of dit probleem dan kan dit uiteraard ook. Dan bellen we u maandag even op en nemen we het e.a. even door.

Fijne zondag!

Team CCV Shop
https://www.ccvshop.nl
 
StickythingsRetail
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 april 2015
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

30 augustus 2015

Ik kan het ticket zo snel ook niet terugvinden. (is inderdaad onder naam van een andere webshop gegaan.) Wellicht is hier dus iets foutgegaan bij het versturen.

Echter is het belangrijker om bevestigd te krijgen dat de problemen opgelost zijn.

Voor zover ik kan controleren was het verzendkosten probleem opgelost, echter lees ik hier dat andere gebruikers daar wel nog last van hebben?

De opmerkingen kan ik niet controleren omdat ik de OPC uitgezet heb. Pas na bevestiging dat het opgelost is zal ik deze weer aanzetten.

Overigens zijn bovenstaande problemen de eerste keer dat ik rare dingen meemaak bij CCV. Voor het overige ben ik een zeer tevreden gebruiker.
 
BiedMeer
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 februari 2014

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

30 augustus 2015

Ik kan het ticket zo snel ook niet terugvinden. (is inderdaad onder naam van een andere webshop gegaan.) Wellicht is hier dus iets foutgegaan bij het versturen.

Echter is het belangrijker om bevestigd te krijgen dat de problemen opgelost zijn.

Voor zover ik kan controleren was het verzendkosten probleem opgelost, echter lees ik hier dat andere gebruikers daar wel nog last van hebben?

De opmerkingen kan ik niet controleren omdat ik de OPC uitgezet heb. Pas na bevestiging dat het opgelost is zal ik deze weer aanzetten.

Overigens zijn bovenstaande problemen de eerste keer dat ik rare dingen meemaak bij CCV. Voor het overige ben ik een zeer tevreden gebruiker.
Bedankt voor uw snelle reactie! Jammer dat we niet kunnen achterhalen waar het fout gegaan is. Maar inderdaad, het belangrijkste is dat eventuele problemen opgelost zijn/worden.

Is het een idee dat we morgen even bellen en alle punten die u heeft doornemen en ter plekke samen controleren of alles werkt zoals u verwacht? Dat kan uiteraard ook op een test winkel en hoeft niet perse live in uw webwinkel.

Ik hoor het graag even. In ieder geval fijn om te horen dat u verder een zeer tevreden gebruiker bent van CCV Shop! Hopelijk kunnen we ook zorgen dat u een tevreden OPC/OSC gebruiker wordt!

Team CCV Shop
https://www.ccvshop.nl
 
StickythingsRetail
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 april 2015
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

30 augustus 2015

Prima,

pb gestuurd.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1456
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

31 augustus 2015

In ieder geval fijn dat CCV Shop reageert.

Is het mogelijk dat de gebruikers een melding ontvangen wanneer er bugfixing heeft plaats gevonden? Wij willen ook deze functionaliteit in gebruik gaan nemen.
 
BiedMeer
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 februari 2014

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

31 augustus 2015

In ieder geval fijn dat CCV Shop reageert.

Is het mogelijk dat de gebruikers een melding ontvangen wanneer er bugfixing heeft plaats gevonden? Wij willen ook deze functionaliteit in gebruik gaan nemen.
Jan, de bedoeling is dat we dit bij de volgende update informatie ronde (met meer nieuwe zaken) kenbaar maken. Maar als u eerder behoefte heeft om de OPC/OSC door te nemen met de verbeterpunten dan kunnen we ook wel even bellen? Dan kunt u de OPC/OSC misschien eerder in gebruik nemen.

Laat maar even weten of u daar behoefte aan heeft via een PM/ticket!

Team CCV Shop
https://www.ccvshop.nl
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

31 augustus 2015

Ik kap er denk ik mee....ik ben vanaf mei bezig. Er zijn mij toezeggingen gedaan om alles netjes online te krijgen, maar ik kan alles handmatig opnieuw invoeren. Wat heb je aan een basisregel als de rest niet vermeld wordt? De import ging niet goed vanuit Logivert. Men heeft het een paar keer geprobeerd, maar zeg niet tegen een klant dat het helemaal in orde komt als je dat niet waar kan maken.

Per abuis...waarschijnlijk omdat ik er inmiddels flink ziek van ga worden, verwijder ik per abuis een grote hoofdmap, die wel onderverdeeld is in meer dan 50 submappen...

Je belt en je moet het er maar mee doen. Je kan geen back up maken...helemaal niets....Wel fijn dat je nog succes toegewenst wordt :-( Natuurlijk ben ik dom geweest, maar eerlijk gezegd zie ik de bomen door het bos niet meer.

Ik betaal al vanaf mei en ik ben nog steeds niet online! Alles wat ingevoerd is moet dus weer opnieuw aan een groep en subgroep toegewezen worden.

Mijn gebruikersnaam kan ook al niet gewijzigd worden, omdat ik in het verleden een proefaccount had aangemaakt met Elektrobert.

Een menselijke fout en je bent de pineut....
 
StickythingsRetail
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 april 2015
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

31 augustus 2015

Ik ben vandaag volgens afspraak gebeld door CCV om de OPC nogmaals te testen aangezien men zelf dacht de bug opgelost te hebben. Testen in de testomgeving van CCV en die van mijn eigen shops waren allemaal positief.

Ik heb de OPC dus weer aangezet. Mochten andere mensen nog problemen tegenkomen dan hoop ik dat die hier snel gemeld worden.
 
serviesonline
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

31 augustus 2015

Tegen wat voor problemen liep je dan aan?
 
StickythingsRetail
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 april 2015
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

31 augustus 2015

Opmerkingen van klanten verdwenen.
 
Anonieme vraag
Berichten: 113
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

03 oktober 2015

Kan iemand mij uitleggen hoe ik Rich Snippets (sterren beoordeling via Kiyoh) bij mijn zoekresultaten kan krijgen?

Ik heb veel beoordelingen (ruim over de 1000 met een score van 4.5 uit 5) en wil die uiteraard graag getoond hebben bij mijn organische zoekresultaten.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1456
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

30 oktober 2015

Afbeelding

Wij zijn/waren erg in onze nopjes met de update productbundels. Nu blijkt dat deze functionaliteit niet helemaal af is.

Als voorbeeld; we verkopen paardenset bestaande uit 1 stal; 9 paarden en wat hekjes. Het is niet mogelijk om meer dan 1x hetzelfde artikel toe te voegen in een bundel. Oftewel 1 stal kan maar met 1 paard gecombineerd worden.
Net zoals als dat je bijenboer wordt met maar 1 bij..

Voor ons gaat dit niet fijn werken, spijtig genoeg komt hier voorlopig geen aanpassing op. Wat ik zo raar vind; zijn wij de enige die meer dan 1x het artikel in een bundel willen? Of zijn er meer gebruikers die dit zo zien?

het resultaat is in ieder geval dat het voorraadbeheer zo nog steeds niet gaat kloppen..
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht