Klantenservice bij multi-channel verkoop

1
Ha mede-webwinkeliers,

Zijn er hier resellers op meerdere platformen zoals Bol.com, Amazon en bijv. Kaufland o.i.d.?

Wij verkopen al een tijdje (o.a. wanddecoratie) via Bol.com en dat gaat prima met een product-synchronisatie via Channable. We lopen er nu alleen tegenaan dat, als je ook wilt verkopen via andere platformen, je klantenservice ook over al die platformen moet doen. Betekent dat telkens inloggen op alle verkoopplatformen of zijn daar tooltjes voor? Soort Channable maar dan voor klantenservice?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!


Groeten,
Marcel

Re: Klantenservice bij multi-channel verkoop

3
marcelvbeek schreef: Ha mede-webwinkeliers,

Zijn er hier resellers op meerdere platformen zoals Bol.com, Amazon en bijv. Kaufland o.i.d.?

Wij verkopen al een tijdje (o.a. wanddecoratie) via Bol.com en dat gaat prima met een product-synchronisatie via Channable. We lopen er nu alleen tegenaan dat, als je ook wilt verkopen via andere platformen, je klantenservice ook over al die platformen moet doen. Betekent dat telkens inloggen op alle verkoopplatformen of zijn daar tooltjes voor? Soort Channable maar dan voor klantenservice?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!


Groeten,
Marcel
Klantenservice draai je toch vooral via mail en telefonisch? Je kan dan toch 1 centraal email adres / telefoonnummer gebruiken voor alle platformen.

Re: Klantenservice bij multi-channel verkoop

4
Roger_223 schreef:Klantenservice draai je toch vooral via mail en telefonisch? Je kan dan toch 1 centraal email adres / telefoonnummer gebruiken voor alle platformen.
Als een klant een vraag heeft over een aankoop/retour dan wil je meestal even de status daarvan opzoeken. Die heb je dan meestal niet in je mail en daarvoor moet je dan inloggen bij het verkoopplatform. Meestal bieden de platforms wel integraties met software. Bijvoorbeeld: als een klant via een platform een retour aanmeldt en jij dat terug kunt zien in je eigen voorraadbeheersoftware, dan kun je die gebruiken als databron voor je klantenservice.
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!