Oorbellen retour na een maand: accepteren?

1
Hallo,

Hoe gaan jullie hiermee om? Klant wil oorbellen retour sturen omdat ze te groot zouden zijn. Oorbellen 1.5 cm , na jah kan. Dus ik stuur netjes formulier op om ze retour te sturen. Hoor een maand niets. Nu beweert hij dat niets van ons gehoord heeft en dat zijn vriendin de oorbellen gedragen zou hebben en uitslag heeft gekregen ze zijn niet van zilver. 
Nu hoor ik dit voor het eerst dat de sieraden niet van zilver zouden zijn. 

Wij zijn nu ver over de tijd van retour heen. Terugnemen of weigeren

Alvast bedankt 
Groetjes uit Luxemburg
Yazzy's Fashion Accessories - Unieke Sieraden & Accessoires - https://yazzys.com/

Re: Oorbellen altijd een hekel punt

2
Aannemende dat je het wettelijk minimum van 14 dagen als zichttermijn hanteert, ben je niet verplicht om de oorbellen retour te nemen. De zichttermijn is dan immers verstreken. 
De vraag is in dit geval denk ik welke service je zou willen bieden en hoeveel gedoe je hier van zou willen hebben. 


Als het goed is weet jij van jouw producten of ze inderdaad van zilver zijn of niet. Als ze inderdaad van zilver zijn dan is daar verder geen probleem. Mochten ze niet van zilver zijn of mocht jij daar zelf als verkoper ook aan twijfelen, en je hebt bij de product omschrijving wel vermeldt dat ze zilver zijn, dan heb je wel een probleempje. Dan is er sprake van non-conformiteit en moet ze terug nemen.

Re: Oorbellen altijd een hekel punt

3
Tja ik heb al meer van dit soort oorbellen verkocht en heb ze zelf ook in. Als ze niet van zilver zouden zijn zou ik met grote dikke lellen zitten :lol:. Ik laat het maar voor wat het is want het is ook geen groot bedrag. Laat hij ze maar terug sturen. Maar ik wordt niet goed van mensen die de boel lopen te belazeren. Ik kan daar totaal niet tegen. Gelukkig kom ik dat niet zo vaak tegen. 

In ieder geval bedankt voor je input!
Groetjes uit Luxemburg
Yazzy's Fashion Accessories - Unieke Sieraden & Accessoires - https://yazzys.com/