Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

lightspeed ecommerce
lightspeed ecommerce

Marctukker

Sea en SEO uit handen geven of?

12 juli 2021

Beste mede forumers,

Ik heb een nieuwe webshop en heb kwa SEO al heel veel gedaan.

Echter komen er geen bezoekers en heb ik ranking coach geprobeerd, wat wel wat bezoekers opleveren maar toren hoge kosten met zich meebrengt.

Zijn er mensen die ervaring hebben om de sea marketing uit handen te geven? Aanrader kwa bedrijf? Of zelf doen?

En aan wat voor budget moet je denken?

Hoor graag!

www.mxlnutrition.nl is de webshop

Dirkjan
Admin
Contacteer:

Re: Sea en SEO uit handen geven of?

20 juli 2021

SEO en SEA zijn twee verschillende dingen he? Je zit in een vrij competitieve markt. Op het eerste gezicht lijkt je site in orde, maar ik weet niet op welke zoektermen je mikt? Je hebt waarschijnlijk longtail-zoektermen nodig. Een goed blog of zeer uitgebreide productpagina's kan helpen, maar het gaat lang duren.

SEA kun je uitbesteden al is het ook wel handig als je een beetje weet wat er zoal gebeurt. Misschien eens een korte training van volgen?

Anonieme vraag

Re: Sea en SEO uit handen geven of?

22 juli 2021

Mijn ervaring is dat SEA uitbesteden niet rendabel is, tenzij je een enorm budget hebt. Ik had een budget van 2K per maand en als leek (wijs geworden door google) leek het mij verstandig dit door een professional te laten beheren. Lang verhaal kort: de kosten gingen omhoog, de verkopen omlaag. In de beste maanden behaalde men een iets beter resultaat dan ik zelf had, maar tegen hoge beheerkosten. Conclusie: ik kon het beter zelf doen. Duizend smoezen gehoord, tijd dit, tijd dat, markt dit, markt dat. Afgekocht wegens wanprestatie en vanaf de dag dat ik het zelf deed gingen de resultaten weer omhoog.

Bedenk je wat je moet verkopen om een SEA professional (150euro per uur) rendabel te kunnen krijgen. Kost het je 600 per maand om te laten beheren, dan is iemand er hooguit 3 a 4 uur per maand mee bezig voor je.