Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

lightspeed ecommerce
lightspeed ecommerce
 
vince75
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 april 2010

adverteer jij nog "analoog"?

21 december 2013

Met analoog bedoel ik dus tijdschriften, kranten, informatie magazines etc etc.

ons voornemen voor 2014 is om geen enkele euro meer uit te geven aan gedrukte media, de resultaten van de laatste 2 jaar zijn bedroevend. Bij de laatste 2 advertenties in een tijdschrift in onze branche hebben een actiecode meegegeven. Response helemaal niets.

Voor 2014 hebben we onze marketing budget dan ook opnieuw verdeeld.

Hoe zijn jullie ervaringen met advertenties in krantjes, magazines etc etc.?
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: adverteer jij nog "analoog"?

22 december 2013

Nou ik ben er ook even klaar mee. Dan kan ik wel denken, ja maar die naamsbekendheid... maar aan de andere kant sommige vragen er zoveel geld voor dat het niet eens meer loont.
Ik zoek mijn doelgroep wel op een andere manier en dat is met braderieën, markten etc. Vorige week een leuke kerstfair gehad met vele enthousiaste mensen en dat is dan leuk.
 
DannyvdM
Berichten: 274
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: adverteer jij nog "analoog"?

22 december 2013

Niet voor de webwinkel eigenlijk, daarvoor worden we compleet afhankelijk van het internet.

We hebben wel een winkel op onze locatie. Afhankelijk van het succes daarvan zullen we misschien gaan adverteren in kranten/een folder sturen naar alle zakelijke klanten iedere x aantal maanden.
 
Gebruikersavatar
inetverhuurshop
Berichten: 197
Lid geworden op: 14 februari 2013
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: adverteer jij nog "analoog"?

22 december 2013

Ik deel je mening, offline media levert weinig nieuwe klanten op.

Je kunt offline media beter inzetten onder je doelgroep waar je al bekendheid hebt, meer om te herinneren 'wij bestaan ook nog'. Als voorbeeld: In mijn woonwijk wordt 3 keer per jaar een luxe glossy verspreid met onzinnige nieuwtjes, luxe producten en advertenties. Hierin staat elke keer een niets zeggende pagina grote advertentie van het geluidssysteem Bose. - Meer in deze setting kun je offline marketing het beste toepassen, al ben ik er persoonlijk niet gevoelig voor.

In de marketing strategie moet je uitvogelen waar je meeste klanten uit komen, hier geef je simpel weg het merendeel van je budget aan uit. Voor bijna ieder van ons zal dat een advertentieprogramma zijn van bv Google, Bing of Marktplaats; ik zou altijd wel een klein potje houden om eens te experimenteren (sponsoring aan bloggers/... , nieuwe media, offline media, radio)
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.
Advertentie

Succesvolle webwinkels hebben allemaal iets gemeen; ze worden online goed gevonden! Met Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop) heb je de beschikking tot een grote hoeveelheid aan marketingtools die de vindbaarheid van je webwinkel vergroten. Het platform is geschikt voor on-page optimalisatie. Er zijn tags, geoptimaliseerde headings en sitemaps die automatisch door Google gevonden worden. Ook kun je tijdelijke prijsverlagingen tonen, producten exporteren naar Admarkt van Marktplaat of vergelijkingssites. Verkoop op Facebook en gebruik recensies in je voordeel. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

 
frafra
Berichten: 1050
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: adverteer jij nog "analoog"?

22 december 2013

Bij de laatste 2 advertenties in een tijdschrift in onze branche hebben een actiecode meegegeven. Response helemaal niets.
Hier exact dezelfde ervaring. Dat doe ik dus ook niet meer.
 
serviesonline
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: adverteer jij nog "analoog"?

22 december 2013

Bij de laatste 2 advertenties in een tijdschrift in onze branche hebben een actiecode meegegeven. Response helemaal niets.
Hier exact dezelfde ervaring. Dat doe ik dus ook niet meer.
Ik heb een advertentie van 1000 euro in een glossy blad die vorige week is uitgegeven met een oplage van 100000 , jawel honderdduizend.
Een interessante kortingscode er in gezet en ook hier nog niet 1 bestelling.
Had er beter een korte vakantie van kunnen houden :(
 
Arnold
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: adverteer jij nog "analoog"?

22 december 2013

Heb eerder nog wel eens geadverteerd in blaadjes en wat gefolderd. Was niet heel erg duur, maar ben er nu helemaal mee gestopt. Adverteren met AdWords of AdMarkt levert tenminste nog iets op. De "analoge" advertenties hebben niet veel, ik denk zelfs niets (voor zover ik dat kan achterhalen dan) opgeleverd. Ook ben ik gestopt met het maken van flyers/foldertjes om die mee te sturen met bestellingen. Dit heb ik een tijdje gedaan in samenwerking met een andere webshop uit de regio. Maar ook dit leverde niets op. Dit was met een actiecode voor gratis verzending, maar daar heeft nooit iemand gebruikt van gemaakt, dus ga er van uit dat niemand er iets mee deed. Zoiets belandt vaak met de doos rechtstreeks bij het oud papier denk ik.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: adverteer jij nog "analoog"?

23 december 2013

Dat valt mij dus ook op, mensen doen er vrij weinig mee. Al zijn flyers wel goedkoop (tenminste ik betaalde echt niet veel) tegenover wat sommige bloggers of tijdschriften vragen en waarvan ik weet dat bij sommige het gewoon niets opgeleverd heeft.

Soms kan je je ook aanmelden bij een website, maar dan in ene verhogen ze weer eens de prijs en als ik zie hoe vaak er geklikt wordt is dat niet meer interessant. Dan wil ik er niet meer staan ook en besteed ik het geld wel ergens anders aan uit. Als je een website maakt en mensen moeten betalen, zorg er dan ook voor dat de links beter zichtbaar zijn.
Advertentie

Succesvolle webwinkels hebben allemaal iets gemeen; ze worden online goed gevonden! Met Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop) heb je de beschikking tot een grote hoeveelheid aan marketingtools die de vindbaarheid van je webwinkel vergroten. Het platform is geschikt voor on-page optimalisatie. Er zijn tags, geoptimaliseerde headings en sitemaps die automatisch door Google gevonden worden. Ook kun je tijdelijke prijsverlagingen tonen, producten exporteren naar Admarkt van Marktplaat of vergelijkingssites. Verkoop op Facebook en gebruik recensies in je voordeel. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

 
Gebruikersavatar
telemoes
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 maart 2013
Contacteer:

Re: adverteer jij nog "analoog"?

01 januari 2014

Ik stop bij elke verkoop een flyer in de doos en als ik op een markt/ladies night staa dan leg ik de flyers ook neer. Ik merk aan de statistieken wel dat er meer respons is op de website, maar geen verkopen.
Ik ben net begonnen dus is voormij nog een beetje naams bekendheid krijgen.
En 2500 flyers voor nog geen 60 euro is nog eens te overwegen waard.
 
peterbeek
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 november 2012
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: adverteer jij nog "analoog"?

03 januari 2014

Hier hetzelfde
Visitekaartjes uitreiken hebben meer effect als in de (dure) bladen adverteren in ons geval

Als wij een fysieke winkel zouden hebben dan hadden wij het wel overwogen om meer te adverteren in bladen en folders,en zal het dan vermoedelijk ook meer effect hebben.

Vooral op beurzen en markten waar je snel persoonlijk contact hebt werken visitekaartjes erg goed.
En veel geduld hebben en je merkt op den duur dat Google ook een goede vriend kan zijn :-)

Peter
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: adverteer jij nog "analoog"?

03 januari 2014

Ik adverteer nu alleen nog liever digitaal, heb daar afgelopen paar weken behoorlijke sales mee uitgehaald dus ik ben erg blij! :D

Voor mij geen bladen meer of andere dingen, maar digitaal.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 928
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: adverteer jij nog "analoog"?

04 januari 2014

Ik adverteer digitaal, maar zat wel te twijfelen om te adverteren in vakbladen. De resultaten lijken echter niet aansporend om dat te doen. Denk echter dat het ook erg van je product/dienst/doelgroep afhangt. Als webwinkel lijkt het me inderdaad niet de manier met het hoogste rendement.
WebwinkelKeur - Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Gebruikersavatar
TheArcadeFire
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 december 2013
Locatie: Bangkok, Thailand
Contacteer:

Re: adverteer jij nog "analoog"?

02 maart 2014

Analoge advertenties, veelal interruptie marketing, zoals kranten advertenties, televisie spotjes en dergelijke probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, vrijwel geen ROI te behalen, alleen brand exposure.

Permissie marketing daarentegen bewijst keer op keer zeer effectief te zijn.
Voorbeeld: Iemand die online zoekt op de term 'voetbalshirts' in Google.
-> Eigenaren van online voetbal shops hebben dan de toestemming als het ware om deze zoekers een offer te doen dat het probleem dat zij hebben oplost (Het vinden van een geschikt voetbalshirt).

Ik zou zeggen dat de laatste methode een efficiëntere wijze van adverteren is omdat offers alleen worden verzonden naar mensen daadwerkelijk geïnteresseerd in het betreffende product/service.

Enfin, voor meer informatie over deze interessante marketing filosofie verwijs ik naar het boek Permission Marketing van legendarische Seth Godin.
http://SEOGeek.nl | Specialist in Handmatige, Gepersonaliseerde en Duurzame Zoekmachine Optimalisatie Campagnes
 
JustinB
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 maart 2014

Re: adverteer jij nog "analoog"?

01 april 2014

Denken jullie dat bedrijfsreclame op wielerpakken van vrijetijdswielrenners zin heeft? Het gaat hierbij om vrijetijdswielrenners die 3x of meer per week fietsen langer dan 50km. Deze vraag stel ik voor een onderzoek voor school, hierbij heb ik ook een enquête (http://enquetemaken.nu/r/17nwq) die hier ook over gaat.
 
pauwke
Berichten: 129
Lid geworden op: 02 oktober 2012

Re: adverteer jij nog "analoog"?

19 mei 2014

Wij hebben a5 notitieblokjes laten maken welke we bij de orders voegen. Vooral bij zakelijke klanten (eerste keer een paar extra).
Deze blijven vaak bij het personeel op het bureau liggen waardoor je naam altijd in de "buurt" blijft. flyers verdwijnen al snel in de prullenbak.
Uiteraard werkt dit het best als je een product verkoopt dat ze met regelmaat nodig hebben of als ze een "adviserende/doorverwijzende" functie hebben (bijv. begeleiders in de zorg ect).

Ik heb in elk geval het idee dat het wel zorgt voor terugkerende klanten.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: adverteer jij nog "analoog"?

20 mei 2014

Ik wil ook wel zoiets doen, maar vind het soms lastig. Zal ik pennen doen of iets anders? Je gebruikt zoiets wel, ook de notitieboekjes.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5341
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: adverteer jij nog "analoog"?

20 mei 2014

Nee, géén pennen! Ik kijk vooral naar een pen op het moment dat die het niet meer doet. Vanwege die negatieve user experience vind ik pennen met opdruk zo'n beetje het slechtste relatiegeschenk dat je maar kunt verzinnen.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: adverteer jij nog "analoog"?

20 mei 2014

Oké, nou ik moet zeggen daar heb ik geen last van. Ik kijk altijd naar pennen als ik ze ontvang en mij verveel en als er wat op staat en ben nieuwsgierig dan ga ik gewoon even googelen waar het vandaan komt als ik de naam niet meer herken.

Ik vind het alleen irritant dat sommige webwinkels bij de 1e bestelling je iets geven (als het om cosmetica gaat: proefjes / iets anders soms dus ook pennen) en bij vervolgbestellingen gewoon helemaal niets meer.

Hoe moeilijk kan het voor sommige zijn om vaste klanten ook nog een kleinigheidje mee te geven? En als je proefjes op zijn om dan gewoon een flyer met korting mee te geven?

Vele boeit een klantrelatie niet.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: adverteer jij nog "analoog"?

20 mei 2014

Nee, géén pennen! Ik kijk vooral naar een pen op het moment dat die het niet meer doet. Vanwege die negatieve user experience vind ik pennen met opdruk zo'n beetje het slechtste relatiegeschenk dat je maar kunt verzinnen.
Dat lijkt me eenvoudig op te lossen: een deugdelijke pen aanbieden. En in hoeverre is een kapotte pen wel daadwerleijk een negatieve ervaring met het bedrijf?

Ik kan ook zelf geen voorbeeld verzinnen waarin ik een pen heb gehad die kapot ging. Ging een pen kapot dan is het ten alle tijde door mijzelf gebeurd en niet door de kwaliteit van de pen.

Ik kom regelmatig een 123 inkt pen tegen, lijkt me toch prima reclame.
 
frafra
Berichten: 1050
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: adverteer jij nog "analoog"?

20 mei 2014

Wij hebben a5 notitieblokjes laten maken
Dat is ook wel leuk. Waar heb je die laten maken?
 
pauwke
Berichten: 129
Lid geworden op: 02 oktober 2012

Re: adverteer jij nog "analoog"?

20 mei 2014

Wij hebben a5 notitieblokjes laten maken
Dat is ook wel leuk. Waar heb je die laten maken?
Eerste keer zelf ontworpen en bij drukland besteld. Je kunt, mits je er een programma voor hebt makkelijk zelf een bestand maken zijn wat voorwaarden waar het bestand aan moet voldoen. Deze zijn te vinden op de site van drukland. Is ook niet zo moeilijk omdat je vaak alleen je logo en contact gegevens op de notitieblok wilt hebben (moet nog ergens kunnen schrijven :lol: ).

2e lading bij lokale drukker besteld omdat we ook eigen catalogussen hebben gemaakt en dan is af een toe een proefdruk wel fijn. Overigens waren de notitieblokjes bij de lokale drukker zelfs iets goedkoper dan bij drukland.
 
frafra
Berichten: 1050
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: adverteer jij nog "analoog"?

21 mei 2014

Bedankt voor de tip!
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 227
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: adverteer jij nog "analoog"?

21 mei 2014

Ik heb in 2013 bij wijze van proef in diverse gedrukte media geadverteerd. Overigens nooit uit mezelf maar ik werd altijd benaderd door magazines uit de branche waarin ik verkoop.

Het is een apart wereldje, die van advertentieverkopers. Als je zegt "nu even geen tijd, bel over 3 weken maar weer" dan bellen ze stipt over 21 dagen en 2 minuten weer op.

Dan de prijs. Adverteren is vreselijk duur, maar je lult zomaar 50% van de prijs af. Dat geeft je enerzijds een goed gevoel, maar aan de andere kant: wie weet had je er wel 75% af kunnen krijgen! En inderdaad, zo bleek de laatste keer, een bevriende collega ondernemer had inderdaad de HELFT betaald van mij (zelfde advertentieformaat) en ik had reeds de HELFT van de prijs afgeluld. Toen was ik er helemaal klaar mee.

Alle keren heb ik een actiecode in de advertentie gezet om de ROI te kunnen meten en de ene keer was het voor 50% kostendekkend, de andere keer had ik welgeteld NUL respons. Echt heel erg bedroevend.

Ik doe het dus echt NOOIT, NOOIT weer.

Adverteren op papier is iets voor merken, voor brand exposure, maar niet om concrete verkopen te realiseren. Dat werkt ECHT niet.
 
vince75
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 april 2010

Re: adverteer jij nog "analoog"?

29 mei 2014

Nee, géén pennen! Ik kijk vooral naar een pen op het moment dat die het niet meer doet. Vanwege die negatieve user experience vind ik pennen met opdruk zo'n beetje het slechtste relatiegeschenk dat je maar kunt verzinnen.
Dat lijkt me eenvoudig op te lossen: een deugdelijke pen aanbieden. En in hoeverre is een kapotte pen wel daadwerleijk een negatieve ervaring met het bedrijf?

Ik kan ook zelf geen voorbeeld verzinnen waarin ik een pen heb gehad die kapot ging. Ging een pen kapot dan is het ten alle tijde door mijzelf gebeurd en niet door de kwaliteit van de pen.

Ik kom regelmatig een 123 inkt pen tegen, lijkt me toch prima reclame.
Wij geven ook pennen weg, en we krijgen regelmatig de vraag of we er nog een paar willen opsturen want ze schrijven zo lekker :-) Nadeel is dat juist die ene pen afgelopen jaar 2 x zo duur is geworden en het eigenlijk te duur is voor een weggevertje.
 
AdriaanBoot
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 juni 2013
Contacteer:

Re: adverteer jij nog "analoog"?

31 mei 2014

Wij geven ook pennen weg, en we krijgen regelmatig de vraag of we er nog een paar willen opsturen want ze schrijven zo lekker :-) Nadeel is dat juist die ene pen afgelopen jaar 2 x zo duur is geworden en het eigenlijk te duur is voor een weggevertje.
In dat geval zou ik me afvragen hoe ik de ROI op het weggeven van de pennen kan verhogen :-). Je zou natuurlijk een kleine tegenprestatie kunnen vragen na het weggeven van de pennen. Bijvoorbeeld een tweet, like op FB of het aanbrengen van nieuwe klanten.
Met Impactful.nl ben ik beschikbaar voor freelance online marketing opdrachten. Lees mijn blog over Enhanced Ecommerce.