Beslist.nl stopt met gratis accounts?

1
Wij hebben en gratis koppeling met Beslist.
Vandaag ontvingen we een mail van Beslist dat ze per 1 juli de voorwaarden wijzigen van het gratis account. Er zouden vanaf dan nog maar 5000 kliks worden doorgegeven, en als die op zijn stopt het account, of kan er een betaald account genomen worden wat minimaal 600 euro kost.

Wie heeft deze mail nog meer ontvangen?
Wij krijgen wel wat bestellingen binnen via beslist maar denken er niet over om een dure betaalde account te nemen, en ik denk dat veel andere shops dat ook niet zullen doen. Dit gaat ze toch enorm veel klanten kosten?

Het lijkt erop dat het niet zo goed gaat met beslist gezien deze wijziging.
Het enige punt wat wij (en anderen met gratis account) in de gaten moeten houden is dat ze het account niet automatisch omzetten na de 5000 kliks naar een betaald account, want daar zie ik ze ook nog wel voor aan gezien de eerdere klachten hier op dit forum over beslist.

Wat vinden jullie hiervan? Eerst flink reclame maken om je gratis aan te melden op beslist, en nu wijzigen.

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

2
Tja, de manier waarop ze het doen is wellicht niet helemaal netjes, maar ik snap het wel. Klanten die alleen maar geld kosten heb je relatief weinig aan, als ze 50% daarvan verliezen zal dat uiteindelijk geen inkomsten kosten.

Als je een beetje leuke bestellingen binnenhaalt via dergelijkse sites is 600 euro (per wat? week, maand, jaar?) peanuts natuurlijk.

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

3
ik heb een paar weken geleden een gratis account aangemaakt om eens te proberen. Ik heb geen e-mail ontvangen of tijdens het aanmelden een melding gekregen dat het niet meer gratis zou zijn of dat dit zou gaan veranderen.

Tot op heden heb ik echter nog geen enkele klant/bezoeker via beslist mogen ontvangen.

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

4
Nu vind ik zelf 600,- niet veel inderdaad. Destijds werd ik klant voor 700,-. Daarbij ben ik het niet eens, dat de gratis content nutteloos voor Beslist is. Beslist dankt zijn bezoekers aantal mede aan de gratis accounts. Dat biedt namelijk een completer vergelijk. Als er slechts een paar betaalde webshops zijn, is het vergelijken ook weg. Dan zoeken mensen vanzelf andere vergelijk websites. Dus dat is niet echt in het belang van Beslist.nl lijkt mij... Als ik gelijk heb, komen ze daar vanzelf wel achter...
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

5
In het verleden hebben beslist.nl en andere vergelijkingssites ontzettend geprofiteerd van de "organic results" in Google. Dit woord door de Panda updates steeds minder en moet men voor de bezoekers toch steeds vaker betalen. Dus de de 600 euro hebben ze zeker nodig om nog leads naar hun adverteerders te sturen.

Aan de andere kant, wanneer je 5000 klik's gratis kan krijgen, vind ik het nog steeds de moeite waard :)
Met vriendelijke groet,
Olaf Lederer

Webshop met WordPress en WooCommerce

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

8
Je geeft aan dat het hen klanten gaat kosten, maar je betaald niet, dus de vraag is wat de definitie van klant is.

Overigens is het nu al zo dat je als gratis webwinkel een veel minder goede positie krijgt dan de betaalde klanten. Vandaar dat een gratis lidmaatschap vaak ook niets oplevert. Wellicht willen ze toch wat meer kwalitatieve kliks sturen naar gratis leden, om hen te overtuigen betaald lid te gaan worden.

Uiteindelijk is het natuurlijk gewoon een zaak van kosten/baten. 600 euro kant zowel heel duur als heel goedkoop zijn. Verkeer naar je website is nu immers eenmaal niet gratis, je betaald altijd op een manier. Wanneer je voor 600 euro 700 euro winst bij kunt kopen, dan zou ik het direct doen.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

9
libertes schreef:Wanneer je voor 600 euro 700 euro winst bij kunt kopen, dan zou ik het direct doen.
Wanneer je tijd niks zou kosten dan zou dat inderdaad opgaan. Ik weet niet hoe het op dit moment is, maar in het verleden was het zo dat de backoffice van beslist zeer beperkt was waardoor heel veel taken niet of moeilijk mogelijk waren. Zo was het bijv. niet mogelijk om een limiet aan de kosten per dag in te stellen. Hierdoor was je dus iedere dag tijd kwijt om te controleren of dit niet uit de hand liep. Ook mede omdat de kosten ENORM kunnen variëren van dag tot dag bij Beslist was het belangrijk om dit te blijven doen.

Ook andere beheer taken en rapportage zijn een stuk onduidelijker en beperkter dan bijv in Adwords waardoor alles extra tijd zal kosten (een compleet oneerlijke vergelijking natuurlijk, maar wel rechtvaardig omdat het uiteindelijk bij beiden om gaat dat je er geld in stopt om verkopen te krijgen).

Bovenstaande is gebaseerd op mijn ervaring een tijd terug. Het kan zijn dat de backoffice in de tussentijd drastisch is verbeterd, misschien dat iemand anders daar commentaar op kan leveren.

Maar! Eén van de belangrijkste reden waarom ik persoonlijk geen gebruik zou maken van beslist.nl is:

Ze willen dat je betaalt doormiddel van een doorlopende SEPA incasso. In tegenstelling tot de normale incasso kan je bij deze incasso het afgeschreven bedrag niet storneren. Als het dus ergens fout gaat aan de kant van beslist (zie elders op dit forum voor voorbeelden) is het niet mogelijk om je geld terug te krijgen en zal je dus andere wegen moeten zoeken om je geld terug te krijgen.

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

10
Mareck schreef:
libertes schreef:Wanneer je voor 600 euro 700 euro winst bij kunt kopen, dan zou ik het direct doen.
Wanneer je tijd niks zou kosten dan zou dat inderdaad opgaan. Ik weet niet hoe het op dit moment is, maar in het verleden was het zo dat de backoffice van beslist zeer beperkt was waardoor heel veel taken niet of moeilijk mogelijk waren. Zo was het bijv. niet mogelijk om een limiet aan de kosten per dag in te stellen. Hierdoor was je dus iedere dag tijd kwijt om te controleren of dit niet uit de hand liep. Ook mede omdat de kosten ENORM kunnen variëren van dag tot dag bij Beslist was het belangrijk om dit te blijven doen.

Ook andere beheer taken en rapportage zijn een stuk onduidelijker en beperkter dan bijv in Adwords waardoor alles extra tijd zal kosten (een compleet oneerlijke vergelijking natuurlijk, maar wel rechtvaardig omdat het uiteindelijk bij beiden om gaat dat je er geld in stopt om verkopen te krijgen).

Bovenstaande is gebaseerd op mijn ervaring een tijd terug. Het kan zijn dat de backoffice in de tussentijd drastisch is verbeterd, misschien dat iemand anders daar commentaar op kan leveren.

Maar! Eén van de belangrijkste reden waarom ik persoonlijk geen gebruik zou maken van beslist.nl is:

Ze willen dat je betaalt doormiddel van een doorlopende SEPA incasso. In tegenstelling tot de normale incasso kan je bij deze incasso het afgeschreven bedrag niet storneren. Als het dus ergens fout gaat aan de kant van beslist (zie elders op dit forum voor voorbeelden) is het niet mogelijk om je geld terug te krijgen en zal je dus andere wegen moeten zoeken om je geld terug te krijgen.
Dan moet je hun aanschrijven voor terugstorting, uiteraard wil dat niet zo snel gaan uiteindelijk. Anderzijds als je in je recht staat hebben ze het gewoon terug te storten. Zo'n SEPA incasso moet je voor ondertekenen, dus moeten zij papieren opsturen en moet jij die weer terug sturen. Ga je daar niet mee akkoord? Teken je dus niet en kunnen ze die doorlopende incasso ook niet uitvoeren.

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

11
Zyra schreef: Dan moet je hun aanschrijven voor terugstorting, uiteraard wil dat niet zo snel gaan uiteindelijk. Anderzijds als je in je recht staat hebben ze het gewoon terug te storten. Zo'n SEPA incasso moet je voor ondertekenen, dus moeten zij papieren opsturen en moet jij die weer terug sturen. Ga je daar niet mee akkoord? Teken je dus niet en kunnen ze die doorlopende incasso ook niet uitvoeren.
Helaas is recht hebben en recht krijgen niet hetzelfde. Ik heb zelf wat problemen met beslist gehad waarbij wij het oneens waren over of een factuur terecht was of niet. Na lang praten wilde beslist (ondanks toezeggingen op oa dit forum dat er een regeling zou komen) ons absoluut niet tegemoet komen. Ik heb er vervolgens voor gekozen om dat bedrag te storneren en heb beslist mede gedeeld dat ze mij konden dagvaarden om dat bedrag te krijgen (omdat ik van mening ben dat een en ander niet was gedaan volgens de overeenkomst die we aangegaan waren). Dat hele verhaal was anders gelopen als ik hen had moeten dagvaarden om dat bedrag terug te krijgen.

Daarnaast heb ik tot twee keer toe, nadat ik mijn account opgezegd had (en dit bevestigd had gekregen) nog facturen gehad en de daarbij behorende automatische incasso. Wel zo handig als je dit zelf kan terugboeken.

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

12
Ik las nu dat Beslists ook een conversie pixel verplicht. Dat vind ik zelf een veel slechtere stap dan gratis account beperken. Wanneer dat echt verplicht is dan geef je Beslist dus toegang tot je gehele omzet. Dat lijkt me niet de bedoeling. Zeker wanneer het verplicht is en niet optioneel. Zulke informatie is erg concurrentie gevoelig.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

13
libertes schreef:Ik las nu dat Beslists ook een conversie pixel verplicht. Dat vind ik zelf een veel slechtere stap dan gratis account beperken. Wanneer dat echt verplicht is dan geef je Beslist dus toegang tot je gehele omzet. Dat lijkt me niet de bedoeling. Zeker wanneer het verplicht is en niet optioneel. Zulke informatie is erg concurrentie gevoelig.
Daarom ben ik er al klaar mee, sowieso als ik zocht naar mijn eigen producten dan kon ik ze vorig jaar heel makkelijk vinden. Nu hebben ze het zo gedaan dat ik eerst producten zie die er waarschijnlijk voor betalen, totaal niet gerelateerd zijn aan mijn zoekopdracht.

Dus als consument is het niet interessant EN zakelijk niet meer interessant.

En ja die conversiepixel is één van die dingen die mij dwarsliggen, ze hebben niets met mijn omzet nodig.

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

14
Ik heb ooit nog gesolliciteerd bij die club... Blij dat ik de job niet genomen heb.

Zo werkt het vaak. Eerst gratis en als je eenmaal binnen bent betalen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

15
Het Varaantje schreef:Ik heb ooit nog gesolliciteerd bij die club... Blij dat ik de job niet genomen heb.

Zo werkt het vaak. Eerst gratis en als je eenmaal binnen bent betalen.
Doet mij denken aan Kiyoh, heel lang een gratis abonnement gehad en dan voor meer opties moest je betalen. Nu betaal je voor goedkoopste al meer en heb je minder dan wat ik paar jaar terug had.

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

16
Als bepaalde diensten populairder worden stijgt daarmee ook de "waarde" die zo'n dienst heeft. Je gaat er dan automatisch meer voor betalen. Ik snap wel dat beslist.nl niet kan bestaan van gratis accounts, het personeel, de website en de reclame moet toch ergens van betaald worden. Het is, naar mijn idee, ook niet meer dan logisch dat betaalde advertenties eerder getoond worden, van gratis wordt namelijk niemand rijker.

Uiteindelijk blijven alleen de diensten over die een meerwaarde bieden. Als beslist.nl voor de zakelijke klant te duur is, of voor de consument niet interessant genoeg is, zullen ze vanzelf verdwijnen, of een nieuwe koers kiezen.

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

17
Helaas hebben wij met WebwinkelKeur ook een gratis pakket gehad enkele jaren geleden. Het probleem voor ons met gratis is echter dat je vaak een doelgroep aantrok die de zaken niet altijd voor elkaar had. Betaling zorgt toch voor een kleine drempel waarmee je ook leden krijgt die bewuster kiezen voor je dienst. Ook is gratis goed te doen wanneer het een uurtje per dag kost, maar gaat het full-time tijd kosten, dan moet je toch ergens je huur van betalen. Dus wat dat betreft snap ik dat sommige diensten soms vergoeding gaan vragen. Natuurlijk maakt de manier waarop wel uit. Zo hebben we dit zelf meerdere malen en ruim van tevoren aangekondigd. Beslist scaft echter niet de gratis dienst af, maar beperkt deze. Dus wat dat betreft denk ik dat 5000 gratis kliks nog wel redelijk is van Beslist. Ik val echter heel erg over die verplichte conversiepixel. Zie ook https://twitter.com/Beslist/status/481814998612967426. Als optie zou ik zeggen OK, maar dit verplichten...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

18
libertes schreef:Ik val echter heel erg over die verplichte conversiepixel. Zie ook https://twitter.com/Beslist/status/481814998612967426. Als optie zou ik zeggen OK, maar dit verplichten...
Die conversiepixel is heel eng. Als je kijkt in de handleiding van het ding (http://cl.beslist.nl/pdf/conversiepixel.pdf) dan kan je zien dat er wel heel veel data naar beslist.nl gaat: ordernummer, totaalbedrag, orderkosten (verzendkosten en dergelijke dus), de producten, en omdat het script door de browser van de koper wordt gedraaid, ook nog eens het ip nummer van de koper.

Ik vraag mij ten zeerste af of 1 en ander wel is toegestaan. Dit gaat namelijk vele malen verder dan dat hele gedoe rond de cookie wetgeving bijv.

Daarnaast kan ik niet echt vinden hoe het zit met retouren niet betaalde orders. (bijv. Wat als je klant voor 10.000 euro onder vooruitbetalen besteld maar nooit betaald. Wat als er onder rembours wordt besteld maar de order aan de deur wordt geweigerd. Wat als je doordat het product niet 100% in orde bleek te zijn en daardoor achteraf korting hebt gegeven etc etc)

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

19
Mareck schreef:
libertes schreef:Ik val echter heel erg over die verplichte conversiepixel. Zie ook https://twitter.com/Beslist/status/481814998612967426. Als optie zou ik zeggen OK, maar dit verplichten...
Die conversiepixel is heel eng. Als je kijkt in de handleiding van het ding (http://cl.beslist.nl/pdf/conversiepixel.pdf) dan kan je zien dat er wel heel veel data naar beslist.nl gaat: ordernummer, totaalbedrag, orderkosten (verzendkosten en dergelijke dus), de producten, en omdat het script door de browser van de koper wordt gedraaid, ook nog eens het ip nummer van de koper.

Ik vraag mij ten zeerste af of 1 en ander wel is toegestaan. Dit gaat namelijk vele malen verder dan dat hele gedoe rond de cookie wetgeving bijv.

Daarnaast kan ik niet echt vinden hoe het zit met retouren niet betaalde orders. (bijv. Wat als je klant voor 10.000 euro onder vooruitbetalen besteld maar nooit betaald. Wat als er onder rembours wordt besteld maar de order aan de deur wordt geweigerd. Wat als je doordat het product niet 100% in orde bleek te zijn en daardoor achteraf korting hebt gegeven etc etc)
Doet mij denken aan een hele andere branche waar dit de normaalste zaak is van de wereld en vooral met affiliates en ze daar erg afhankelijk zijn.

Ik vind het ook veel verder gaan dan de cookiewet, maarja het zal wel. Beslist komt er van zelf wel achter.

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

20
Ja inderdaad, bij affiliates is een tracking cookie van 30/60 dagen heel normaal..

Maar het scenerio waarbij beslist.nl met al de gegevens zelf de markt kan veroveren lijkt reeel..een goede analyse van producten die goed lopen voor welke prijs voor welk publiek etc.... Als ze dan ook nog klanten in gaan delen via ip en gericht gaan targeten kun je je webwinkel wel sluiten..
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

25
Jeroen__ schreef:Ik heb liever dat ze de omzetting naar CPS stopzetten. CPC is aantrekkelijker als je een goede webshop hebt.

Ik heb veel moeite gedaan om de conversies van mijn webshop te verhogen en daardoor heb ik nu op Beslist.nl lage kosten per conversie.
Ik denk dat dit ook precies de oorzaak van de nieuwe koers is. Beslist is natuurlijk ook niet gek (of wel, het is maar hoe je het bekijkt).

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

26
henk-k schreef:Ik denk dat dit ook precies de oorzaak van de nieuwe koers is. Beslist is natuurlijk ook niet gek (of wel, het is maar hoe je het bekijkt).
Voor onze shop is het zo dat over de afgelopen jaren inderdaad de kosten voor een klik (voor bijv adwords of marktplaats) gedaald. Ik weet niet of dit voor iedereen geldt maar voor ons was het zo dat de clicks bij beslist.nl te duur waren (zelfs wanneer deze stonden op het minimum bedrag).

Als je kijkt naar de prijsverlagingen die beslist een aantal keer heeft doorgevoerd zie je hetzelfde beeld:

Waar beslist.nl in 2010 voor een click nog een minimale prijs van 15 cent rekende zijn er nu zelfs categorieën waar dit minimale bedrag tot 5 cent is gedaald!

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

27
betalen per klik kan aardig in de papieren lopen bij vergelijkers.
Voor mijn producten moet er een 35 tot 40 cent per klik betaald worden.
Als je daaruit een conversie van 3% haalt betekend dat dus 11,66 euro per order.
In bepaalde van mijn shops heb ik een marge van 2 tot 8 euro per artikel (vaak maar 1 product per order) dus is betalen per klik absoluut niet interessant.
Zeker niet als iedere bezoeker ook eerst nog eens 3 tot 5 producten bekijkt via een vergelijkingssite.
Mijn voorkeur gaat dus echt naar betalen van percentage per sale.
Heb momenteel informatieaanvraag lopen bij beslist om te horen hoe hoog percentage is en wat overige voorwaarden zijn.

Re: Beslist.nl stopt met gratis accounts?

30
NOP Webdesign schreef:35-40ct per click is inderdaad erg duur, zeker voor de 'beslist clicks'. Waarbij 3 clicks = 1 daadwerkelijk geregistreerde bezoeker geldt. Dus maak dat met je conversie van 3% dat je bijna 35,- per order betaald..!
hoe zit dat dan met dat 3 kliks slechts 1 echte bezoeker zijn? Hoe berekend beslist dat dan?