Hallo allemaal,
Ik was aan het denken om aan de slag te gaan met Beslist.nl. Bij kleding betaal je 12,5% commissie. Nu blijkt het zo te zijn als een klant niet betaald bv bij vooraf overboeken of wanneer Afterpay de bestelling van de klant afwijst dat ik gewoon de 12,5% commissie moet betalen.
Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Re: Beslist.nl CPS
2Vanuit de webwinkelier gezien: onredelijk.
Vanuit Beslist.nl gezien: alleszins redelijk. De advertentie heeft immers zijn werk gedaan, want je hebt wat verkocht. Bovendien moet je anders een complete retourenadministratie toevoegen, inclusief betrouwbare bewijzen.
Google geeft je ook niet je advertentiegeld terug als een klant iets retourneert.
Vanuit Beslist.nl gezien: alleszins redelijk. De advertentie heeft immers zijn werk gedaan, want je hebt wat verkocht. Bovendien moet je anders een complete retourenadministratie toevoegen, inclusief betrouwbare bewijzen.
Google geeft je ook niet je advertentiegeld terug als een klant iets retourneert.
Re: Beslist.nl CPS
3Ik vind het vanuit beslist.nl ook niet zo redelijk. Zeker niet met zo'n hoog percentage.
Als een affiliate zijn best heeft gedaan krijgt hij ook 10 tot 12 procent maar als de klant niet betaald of retour stuurt wordt de sale afgekeurd en krijgt hij niets.
En beslist.nl is eigenlijk ook een soort affiliate.
Een cpc constructie is anders en daar betaal je ook voor bezoekers die geen klant worden maar voor iemand die "uiteindelijk" niet koopt zou een percentage van de sale niet moeten kunnen.
Als een affiliate zijn best heeft gedaan krijgt hij ook 10 tot 12 procent maar als de klant niet betaald of retour stuurt wordt de sale afgekeurd en krijgt hij niets.
En beslist.nl is eigenlijk ook een soort affiliate.
Een cpc constructie is anders en daar betaal je ook voor bezoekers die geen klant worden maar voor iemand die "uiteindelijk" niet koopt zou een percentage van de sale niet moeten kunnen.
Re: Beslist.nl CPS
4Mee eens, dan kan je beter een ander platform zoeken denk ikPaulG schreef:Ik vind het vanuit beslist.nl ook niet zo redelijk. Zeker niet met zo'n hoog percentage.
Als een affiliate zijn best heeft gedaan krijgt hij ook 10 tot 12 procent maar als de klant niet betaald of retour stuurt wordt de sale afgekeurd en krijgt hij niets.
En beslist.nl is eigenlijk ook een soort affiliate.
Een cpc constructie is anders en daar betaal je ook voor bezoekers die geen klant worden maar voor iemand die "uiteindelijk" niet koopt zou een percentage van de sale niet moeten kunnen.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Beslist.nl CPS
5Hoi Mandy,
Ik zou je aanraden om aan de slag te gaan met een startersaccount van Beslist:
https://cl.beslist.nl/
Dat is gratis, hoeveel je minder traffic zult krijgen als webwinkel dan bij een betaald account, en dat kun je goed uitproberen hoeveel annuleringen er zullen zijn.
Ik zou je aanraden om aan de slag te gaan met een startersaccount van Beslist:
https://cl.beslist.nl/
Dat is gratis, hoeveel je minder traffic zult krijgen als webwinkel dan bij een betaald account, en dat kun je goed uitproberen hoeveel annuleringen er zullen zijn.
HiP Metaal: webwinkel in emaille servies en industriële lampen, poefen & woonaccessoires
http://www.hipmetaal.nl
http://www.hipmetaal.nl
Re: Beslist.nl CPS
6Het voordeel is wel dat de cookietijd 24 uur is. Ik doe ook aan retargeting via Adcrowd waardoor het kan zijn dat er alsnog een bestelling word geplaatst en ik Beslist.nl niet hoeft te betalen mits dit na 24 uur is. Als ik bv kijk naar Tradetrader daar is de cookietijd 30 dagen.
online groothandel dameskleding en bikini's http://www.babelife.nl
Re: Beslist.nl CPS
7Dat voordeel is nogal betrekkelijk: elke goed beveiligde pc wist tracking cookies. En dat meestal bij de dagelijkse systeemscan, dus die 24 uur heb je sowieso al.mandy1987x schreef:Het voordeel is wel dat de cookietijd 24 uur is. Ik doe ook aan retargeting via Adcrowd waardoor het kan zijn dat er alsnog een bestelling word geplaatst en ik Beslist.nl niet hoeft te betalen mits dit na 24 uur is. Als ik bv kijk naar Tradetrader daar is de cookietijd 30 dagen.
Re: Beslist.nl CPS
8Dat zijn er denk maar erg weinig. Misschien wat bedrijven maar de meeste mensen doen dat echt niet.elke goed beveiligde pc wist tracking cookies. En dat meestal bij de dagelijkse systeemscan,
Re: Beslist.nl CPS
9Alleen bedrijven? Nee, dat lijkt me niet:
http://techcrunch.com/2011/03/15/mobile ... apple-ios/
Ik denk eerder dat advertentienetwerken niet graag toegeven dat tracking cookies discutabel zijn geworden. Je kunt immers moeilijk tegen publishers zeggen: "We meten met tracking cookies, maar die werken steeds slechter dus je loopt steeds meer advertentie-inkomsten mis."
Meer on topic: de TTL van een cookie is geen doorslaggevend criterium voor het kiezen van een affiliate-netwerk. Ook niet als de reclamebabbel dat zegt.
http://techcrunch.com/2011/03/15/mobile ... apple-ios/
Ik denk eerder dat advertentienetwerken niet graag toegeven dat tracking cookies discutabel zijn geworden. Je kunt immers moeilijk tegen publishers zeggen: "We meten met tracking cookies, maar die werken steeds slechter dus je loopt steeds meer advertentie-inkomsten mis."
Meer on topic: de TTL van een cookie is geen doorslaggevend criterium voor het kiezen van een affiliate-netwerk. Ook niet als de reclamebabbel dat zegt.
Re: Beslist.nl CPS
10Naar mijn mening niet echt vergelijkbaar. Bij Google betaal je immers voor een click naar je site en niet voor een verkoop.Ward schreef:Vanuit de webwinkelier gezien: onredelijk.
Vanuit Beslist.nl gezien: alleszins redelijk. De advertentie heeft immers zijn werk gedaan, want je hebt wat verkocht. Bovendien moet je anders een complete retourenadministratie toevoegen, inclusief betrouwbare bewijzen.
Google geeft je ook niet je advertentiegeld terug als een klant iets retourneert.
Wat relevanter is: Google heeft een systeem waarbij dubbele kliks worden afgevangen. Met andere woorden; het zou niet mogelijk moeten zijn om door 1 kwaadwillend persoon op kosten gejaagd te worden (omdat er per ip nummer maar 1 klik in rekening wordt gebracht.) Dit ligt bij beslist anders: Er hoeft maar 1 persoon onder vooruitbetaling een order te plaatsen van een paar duizend euro (en nooit te betalen) en je gaat al voor een paar honderd euro het schip in.
De gevolgen van fraude zijn bij beslist.nl dus potentieel vele maler groter dan bij fraude bij het gebruik van adwords. Dit effect wordt ook nog een versterkt doordat het niet mogelijk is om een limiet in te stellen bij beslist.nl (iets wat toch echt een basisfunctionaliteit zou moeten zijn)
Re: Beslist.nl CPS
12Mareck bedoelt meer dat als een concurrent je wil uitschakelen hij het je via beslist erg moeilijk kan maken.Een bestelling retourneren is geen fraude.
Re: Beslist.nl CPS
13Een order plaatsen en nooit betalen met als doel de webwinkelier op kosten te jagen is dat wel.Ward schreef:Een bestelling retourneren is geen fraude.
Maar hoe je het ook wilt noemen. Bovenstaande verhaal van mij klopt gewoon. Je bent als webwinkelier enorm kwetsbaar wanneer je gebruikt maakt van beslist.nl.
Re: Beslist.nl CPS
14Daarom zei ik al: vanuit de webwinkelier gezien is het systeem onredelijk.
In dat opzicht ben ik het met je eens, maar dat lost het probleem niet op.
Verzin namelijk maar eens een oplossing die het probleem wél oplost.
Beslist.nl de complete orders laten afhandelen zou een oplossing zijn. Of beslist.nl alle betalingen en terugbetalingen laten afhandelen zou een oplossing zijn. Maar aan dergelijke oplossingen kleven ook weer nadelen.
Ik vind het verstandig het niet groter te maken dan het is: een advertentiemedium. Dat kent namelijk een risico dat elk advertentiemedium kent (en vooral ook Google), namelijk advertentiegeld verbranden aan iets dat te weinig oplevert.
In dat opzicht ben ik het met je eens, maar dat lost het probleem niet op.
Verzin namelijk maar eens een oplossing die het probleem wél oplost.
Beslist.nl de complete orders laten afhandelen zou een oplossing zijn. Of beslist.nl alle betalingen en terugbetalingen laten afhandelen zou een oplossing zijn. Maar aan dergelijke oplossingen kleven ook weer nadelen.
Ik vind het verstandig het niet groter te maken dan het is: een advertentiemedium. Dat kent namelijk een risico dat elk advertentiemedium kent (en vooral ook Google), namelijk advertentiegeld verbranden aan iets dat te weinig oplevert.
Re: Beslist.nl CPS
15Helemaal mee eens. Ik wil ook alleen maar waarschuwen dat beslist.nl helaas gekozen heeft voor een format waarbij er bij potentieel misbruik van het systeem er theoretisch geen limiet aan de schade is, terwijl dit bij adwords van google duidelijk wel het geval is. (ook het contract wat beslist.nl je laat tekenen helpt biedt daarbij voor de winkelier ook geen bescherming voor zover ik het contract en de overeenkomst goed begrijp). Tenslotte nog het feit dat ze je verplichten om een sepa machtiging te tekenen voor automatische incasso (waardoor je de afboeking niet kan storneren) maakt het geheel, in mijn ogen, behoorlijk risicovol.Ward schreef: Ik vind het verstandig het niet groter te maken dan het is: een advertentiemedium. Dat kent namelijk een risico dat elk advertentiemedium kent (en vooral ook Google), namelijk advertentiegeld verbranden aan iets dat te weinig oplevert.
Re: Beslist.nl CPS
16Beslist heeft zijn werk gedaan wanneer de bestelling gemaakt is. Het gaat er om dat de klant richting jouw website komt en besteld. Als er op de een of andere manier word geannuleerd dan heeft Beslist nog steeds jouw die klant geleverd.
Re: Beslist.nl CPS
17Als ik het voorbeeld hierboven moet geloven dan heb ik géén klant maar ben wel een paar honderd euro armer.Axeldekker schreef:dan heeft Beslist nog steeds jou die klant geleverd.
Is dat echt zo dat een klant voor vooruitbetaling kan kiezen en dat ook al als bestelling wordt gezien? Zien ze het niet pas als een order bij de status "processing" (in het geval van Magento)?
Re: Beslist.nl CPS
18Correct. Dat probleem is dus met name urgent bij iemand die bijvoorbeeld een CV-ketel voor € 1.980 inkoop via dropshipping levert voor € 1.990. "Toch mooi een tientje verdiend", totdat er ergens een kink in de kabel komt.
Ik vind het mede daarom heel goed dat Beslist.nl dergelijk nobudget-adverteerders eruit filtert op een natuurlijke manier. Wie gezonde verkoopaantallen haalt, kan de natuurlijke ups and downs in de omzet wel aan. Wie die aantallen niet haalt en al vastloopt op één of twee retouren ... tja, die ben je als vergelijkingssite dus natuurlijk liever kwijt dan rijk.
Ik vind het mede daarom heel goed dat Beslist.nl dergelijk nobudget-adverteerders eruit filtert op een natuurlijke manier. Wie gezonde verkoopaantallen haalt, kan de natuurlijke ups and downs in de omzet wel aan. Wie die aantallen niet haalt en al vastloopt op één of twee retouren ... tja, die ben je als vergelijkingssite dus natuurlijk liever kwijt dan rijk.
Re: Beslist.nl CPS
19Dit klopt ja. Je betaalt beslist.nl zodra de bestelling is geplaatst, ongeacht de betaalmethode, het resultaat van een eventuele creditcheck, of de adresgegevens kloppen, of de bestelling geannuleerd of door de klant aangepast wordt, of het product geleverd kan worden (door bijv. geen voorraad), of retour komt.frafra schreef:Als ik het voorbeeld hierboven moet geloven dan heb ik géén klant maar ben wel een paar honderd euro armer.
Is dat echt zo dat een klant voor vooruitbetaling kan kiezen en dat ook al als bestelling wordt gezien? Zien ze het niet pas als een order bij de status "processing" (in het geval van Magento)?
In de praktijk bleken ook grote partijen hier grote problemen mee te hebben. Zie ook:Ward schreef:Ik vind het mede daarom heel goed dat Beslist.nl dergelijk nobudget-adverteerders eruit filtert op een natuurlijke manier. Wie gezonde verkoopaantallen haalt, kan de natuurlijke ups and downs in de omzet wel aan. Wie die aantallen niet haalt en al vastloopt op één of twee retouren ... tja, die ben je als vergelijkingssite dus natuurlijk liever kwijt dan rijk.
http://tweakers.net/nieuws/97590/wehkam ... nt-nl.html
Onder druk hiervan is dan ook voor deze partijen de verplichte CPS afgeschaft. Zie ook: http://tweakers.net/nieuws/97596/prijsv ... acker.html
Met name dat er geen regeling is voor retouren zal belangrijk zijn geweest voor partijen zoals Wehkamp. Zalando noemt een percentage retouren van 50% bijvoorbeeld!
Re: Beslist.nl CPS
20Ja, grote partijen inderdaad.
Dat is niet helemaal / helemaal niet hetzelfde als "ook grote partijen".
Of je moet ook kleine en piepkleine partijen tot de grote partijen rekenen, dan klopt het weer wel.
Dat is niet helemaal / helemaal niet hetzelfde als "ook grote partijen".
Of je moet ook kleine en piepkleine partijen tot de grote partijen rekenen, dan klopt het weer wel.
Re: Beslist.nl CPS
21Ik denk dat jullie te klein denken, het gaat om het grotere plaatje.
Je moet voor jezelf uitrekenen, welk percentage komt terug en hoeveel verkopen levert het mij op? Zijn de baten dan hoger dan de kosten, dan is Beslist een goed medium.
Stel je verkoopt per maand 10 producten via beslist, daarvan komen er 2 retour. Dan maak je op die 2 producten verlies, maar op de andere 8 winst. Je kunt dan gaan treuren over die 2 producten, maar als het aan de eind van de streep positief is, dan is het toch geen probleem?
De beste manier is om dat te testen. Wellicht kost je dat wat geld, maar dan kun je wel conclusies trekken. Je kunt het principieel oneens zijn met Beslist, maar ze zullen hun model niet veranderen. Wat vanuit hen als organisatie zoals Ward al aangaf ook begrijpbaar is.
Je moet voor jezelf uitrekenen, welk percentage komt terug en hoeveel verkopen levert het mij op? Zijn de baten dan hoger dan de kosten, dan is Beslist een goed medium.
Stel je verkoopt per maand 10 producten via beslist, daarvan komen er 2 retour. Dan maak je op die 2 producten verlies, maar op de andere 8 winst. Je kunt dan gaan treuren over die 2 producten, maar als het aan de eind van de streep positief is, dan is het toch geen probleem?
De beste manier is om dat te testen. Wellicht kost je dat wat geld, maar dan kun je wel conclusies trekken. Je kunt het principieel oneens zijn met Beslist, maar ze zullen hun model niet veranderen. Wat vanuit hen als organisatie zoals Ward al aangaf ook begrijpbaar is.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Re: Beslist.nl CPS
22Dat is zeker waar. En daarnaast kan het zomaar zijn dat ze daarna nog terug komen en dat je dus eigenlijk nog meer winst pakt over die mensen.libertes schreef:Ik denk dat jullie te klein denken, het gaat om het grotere plaatje.
Je moet voor jezelf uitrekenen, welk percentage komt terug en hoeveel verkopen levert het mij op? Zijn de baten dan hoger dan de kosten, dan is Beslist een goed medium.
Stel je verkoopt per maand 10 producten via beslist, daarvan komen er 2 retour. Dan maak je op die 2 producten verlies, maar op de andere 8 winst. Je kunt dan gaan treuren over die 2 producten, maar als het aan de eind van de streep positief is, dan is het toch geen probleem?
De beste manier is om dat te testen. Wellicht kost je dat wat geld, maar dan kun je wel conclusies trekken. Je kunt het principieel oneens zijn met Beslist, maar ze zullen hun model niet veranderen. Wat vanuit hen als organisatie zoals Ward al aangaf ook begrijpbaar is.