Nieuwe Winkel Promoten.

1
Beste,

Wij zijn In januari de winkel "Abc Winkel" begonnen.
Wij vragen ons alleen af hoe het zit met bekenheid/marketing.
Wat is de beste manier?
Wij willen natuurlijk niet onnodig geld investeren.
We vinden het vreemd dat er pas 9 facturen zijn geweest.
Wat kunnen wij doen om meer bestellingen te krijgen?
Ik hoor graag tips & kritiek.
https://www.abcwinkel.nl - De winkel die heeft wat u zoekt

Re: Nieuwe Winkel Promoten.

2
Beste Jasper, 
Als je net een maand bezig bent, zonder enige reclame o.i.d. en dan 9 dingen hebt verkocht (facturen). Dan is dat op zich al niet heel slecht. Althans, ik ken mensen die het een stuk slechter deden aan het begin. 

Er valt ook wel het één en ander te zeggen over de website zelf (feedback) dus niet als afkraken bedoelt. 
  • Er wordt gevraagd om cookies, waarom is die nodig? kijk of je dit eruit kan halen (zeker als starter).
  • afrekenproces in 6 stappen? is ook niet echt van deze tijd. meestal zijn het tussen de 1 en 4 stappen.
  • bij het afreken, vraag je om tussenvoegsel, adres2, provincie, telefoonnummer, faxnummer, geboortedatum. Allemaal dingen die totaal irrelevant zijn voor de aankoop van een product
  • Verzendkosten direct melden zodra er iets in het winkelmandje komt (klanten willen dit gelijk weten)
  • Je vraagt een vast tarief voor verzendkosten, waarom dan dit apart vermelden in het stappenplan in de checkout (zie opmerking hierboven, hiermee kan je deze stap dan overslaan).
  • Verder toont het door het heel veel wit (denk ik) een beetje onoverzichtelijk/rommelig
Het zijn een paar snelle punten, echter voor echter feedback moet je even een post plaatsen in de feedback sectie op dit forum 

Succes, en zoals ik al zei, is 9 verkopen voor starten niet zo heel slecht!
www.smoely.nl | De website met een lach.
Smoely bedenkt en ontwikkeld producten voor ouders, pedagogen en kindercoaches.

Re: Nieuwe Winkel Promoten.

3
Welkom op het forum.

Je stelt eigenlijk twee vragen voor twee verschillende forumdelen:

Voor het marketing gedeelte zit je hier goed, voor het verbeteren van je webwinkel is er inderdaad een ander onderdeel.


Hoeveel bezoekers heb je nu?


Jouw winkel is niet makkelijk: omdat je veel verschillende producten hebt, is het moeilijk voor bezoekers om te begrijpen waarvoor ze juist bij jou moeten zijn. Lage prijzen zijn leuk, maar elke klant is op zoek naar iets wat hij of zij nodig heeft.
  • Algemene zaken voor meer bezoekers:
  • Zorg voor voldoende goede content
  • Pas SEO toe op je website
  • Wees actief op een relevant forum
  • Zorg dat jouw webadres op al je uitingen wordt weergegeven
  • Maak gebruik van bijvoorbeeld Adwords
Zie ook ons FAQ item Meer bezoekers, voor meer ideeën.


Edit:
ivootjuh schreef:
  • Er wordt gevraagd om cookies, waarom is die nodig? kijk of je dit eruit kan halen (zeker als starter).
Deze manier is echt vervelend voor de bezoeker. Groot scherm, met kleine melding. Zorg anders voor een melding helemaal onder, of helemaal bovenaan op de pagina, die minder storend is.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Nieuwe Winkel Promoten.

4
ivootjuh schreef:Beste Jasper, 
Als je net een maand bezig bent, zonder enige reclame o.i.d. en dan 9 dingen hebt verkocht (facturen). Dan is dat op zich al niet heel slecht. Althans, ik ken mensen die het een stuk slechter deden aan het begin. 

Er valt ook wel het één en ander te zeggen over de website zelf (feedback) dus niet als afkraken bedoelt. 
  • Er wordt gevraagd om cookies, waarom is die nodig? kijk of je dit eruit kan halen (zeker als starter).
  • afrekenproces in 6 stappen? is ook niet echt van deze tijd. meestal zijn het tussen de 1 en 4 stappen.
  • bij het afreken, vraag je om tussenvoegsel, adres2, provincie, telefoonnummer, faxnummer, geboortedatum. Allemaal dingen die totaal irrelevant zijn voor de aankoop van een product
  • Verzendkosten direct melden zodra er iets in het winkelmandje komt (klanten willen dit gelijk weten)
  • Je vraagt een vast tarief voor verzendkosten, waarom dan dit apart vermelden in het stappenplan in de checkout (zie opmerking hierboven, hiermee kan je deze stap dan overslaan).
  • Verder toont het door het heel veel wit (denk ik) een beetje onoverzichtelijk/rommelig
Het zijn een paar snelle punten, echter voor echter feedback moet je even een post plaatsen in de feedback sectie op dit forum 

Succes, en zoals ik al zei, is 9 verkopen voor starten niet zo heel slecht!
Beste Ivo,

Ik heb toch nog even geantwoord op je feedback, maar zal later voor echte feedback naar het juiste forum onderwerp gaan.
Toch vind ik 9 orders veel te weinig. Zelfs in de eerste maand.
Ik heb wel al een beetje reclame gemaakt op facebook voor likes en berichten te promoten, Maar dat had weinig resultaat.

Er wordt gevraagd om cookies, waarom is die nodig? kijk of je dit eruit kan halen (zeker als starter).
- Cookie Melding verandert in een bar onder aan pagina.

afrekenproces in 6 stappen? is ook niet echt van deze tijd. meestal zijn het tussen de 1 en 4 stappen.
- Heb wel geprobeerd dit te veranderen, Maar stap 1 is bijvoorbeeld inloggen/account maken. De andere stappen heb ik ook nodig in verband met de gratis verzenden vanaf 75 euro,.

bij het afreken, vraag je om tussenvoegsel, adres2, provincie, telefoonnummer, faxnummer, geboortedatum. Allemaal dingen die totaal irrelevant zijn voor de aankoop van een product.
- Daar heeft u gelijk in. Hoe kan ik deze weghalen bij Magento?

Verzendkosten direct melden zodra er iets in het winkelmandje komt (klanten willen dit gelijk weten)
- Zeer zeker een handige tip! Ik ga dit zeer zeker ook toepassen.

Je vraagt een vast tarief voor verzendkosten, waarom dan dit apart vermelden in het stappenplan in de checkout (zie opmerking hierboven, hiermee kan je deze stap dan overslaan).
- Op deze pagina wordt ook weergeven dat de bestelling gratis wordt verzonden vanaf 75 euro.

Verder toont het door het heel veel wit (denk ik) een beetje onoverzichtelijk/rommelig
- Klopt, Momenteel hebben wij de standaard layout omdat onze andere lay-out niet goed werkte in apple en android.
https://www.abcwinkel.nl - De winkel die heeft wat u zoekt
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Nieuwe Winkel Promoten.

5
WebwinkelMeerwaarde schreef:Welkom op het forum.

Je stelt eigenlijk twee vragen voor twee verschillende forumdelen:

Voor het marketing gedeelte zit je hier goed, voor het verbeteren van je webwinkel is er inderdaad een ander onderdeel.


Hoeveel bezoekers heb je nu?


Jouw winkel is niet makkelijk: omdat je veel verschillende producten hebt, is het moeilijk voor bezoekers om te begrijpen waarvoor ze juist bij jou moeten zijn. Lage prijzen zijn leuk, maar elke klant is op zoek naar iets wat hij of zij nodig heeft.
  • Algemene zaken voor meer bezoekers:
  • Zorg voor voldoende goede content
  • Pas SEO toe op je website
  • Wees actief op een relevant forum
  • Zorg dat jouw webadres op al je uitingen wordt weergegeven
  • Maak gebruik van bijvoorbeeld Adwords
Zie ook ons FAQ item Meer bezoekers, voor meer ideeën.


Edit:
ivootjuh schreef:
  • Er wordt gevraagd om cookies, waarom is die nodig? kijk of je dit eruit kan halen (zeker als starter).
Deze manier is echt vervelend voor de bezoeker. Groot scherm, met kleine melding. Zorg anders voor een melding helemaal onder, of helemaal bovenaan op de pagina, die minder storend is.
Geachte Heer/Mevrouw,
Bedankt voor uw bericht.
U kunt op de onderstaande link een analytics rapport bekijken.
http://www.abcwinkel.nl/analytics.pdf
Ik heb wel naar SEO gekeken maar begrijp hier niet veel van.
Adwords lijkt zeer interessant, maar wat kan ik het beste doen m.t.b adwords?
Kunt u uw volgende vraag toelichten?
Zorg voor voldoende goede content?
- Hoe weet ik of een content goed is?
- Welke soort contents moeten er staan?
https://www.abcwinkel.nl - De winkel die heeft wat u zoekt

Re: Nieuwe Winkel Promoten.

6
Zeg maar je...

Ik help je graag wat verder op weg.
Een tijdje geleden schreef ik een artikel over de basis van SEO, omdat webwinkel eigenaren naar mijn mening de basis best zelf kunnen.
Over dit onderwerp is nog veel meer informatie te vinden op het internet en op dit forum. Pas als je zelf de basis kent en begrijpt, zou je kunnen overwegen om iemand daarvoor aan te nemen.

Met goede content bedoel ik bijvoorbeeld artikelen, blogberichten, video's, etc. die aansluiten op je doelgroep.

De eerste vraag is dus wat is je doelgroep. Door je doelgroep zo precies mogelijk te omschrijven, kan je ook nagaan welke interesses zij hebben en waar behoefte aan is.

Heb je bijvoorbeeld een webwinkel met dierenvoeders, dan kan het interessant zijn om te schrijven over de verzorging van dieren. Heb je een webwinkel met speelgoed, laat dan bijvoorbeeld video's zien van kinderen die het speelgoed gebruiken.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Nieuwe Winkel Promoten.

7
Ik heb met onze vorige webshop wel veel gehad aan deze video
Al ben ik ervan overtuigd dat je met goede content op je website, en een goed ontwikkelde site (overzichtelijk en duidelijk) veel meer bereikt. 
Als je ook het volgende onthoudt:
Elke seconde die een klant moet zoeken, en elke klik die een klant moet doen om een bestelling af te ronden, is er één teveel.
Dan kom je al een heel eind!
www.smoely.nl | De website met een lach.
Smoely bedenkt en ontwikkeld producten voor ouders, pedagogen en kindercoaches.

Re: Nieuwe Winkel Promoten.

8
Uit jouw screenshot van analytics blijkt nog iets anders:

Je hebt waarschijnlijk te maken met SPAM bezoek. Dit aangezien jouw site volgens mij geen Engelse taal heeft, maar wel opvallend veel bezoekers (44%) toont met een Amerikaanse afkomst (EN US).

Om dit eruit te filteren (in de toekomst) zijn er verschillende mogelijkheden beschikbaar.
zie bijvoorbeeld het topic: http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic. ... pam#p90976
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Nieuwe Winkel Promoten.

9
WebwinkelMeerwaarde schreef:Uit jouw screenshot van analytics blijkt nog iets anders:

Je hebt waarschijnlijk te maken met SPAM bezoek. Dit aangezien jouw site volgens mij geen Engelse taal heeft, maar wel opvallend veel bezoekers (44%) toont met een Amerikaanse afkomst (EN US).

Om dit eruit te filteren (in de toekomst) zijn er verschillende mogelijkheden beschikbaar.
zie bijvoorbeeld het topic: http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic. ... pam#p90976
Dit viel mij ook al op ja!.... Je trouwens onder Acquisitie/alle verkeer/bron medium ook wat beter zien waar je bezoek vandaan komt. Vaak zie je met een hoog aantal bezoeker (terwijl je net begonnen bent) dat er veel spam tussen zit. Dat kan je dus onder dat kopje terug vinden. 
Ook is het verstandig op je eigen IP adres te filteren in Google Analytics. Elke keer dat je namelijk op je website zit, wordt het ook meegenomen in je statistieken. Je krijgt hiermee dus niet een eerlijk beeld over je aantal bezoekers. Om eerlijk te zijn, denk ik dat je echt potentiële bezoekersaantal (dus zonder jezelf, spam, familie e.d.) rond de 100 zit van afgelopen maand. Je kan hier dus een veel beter beeld van krijgen als je filter e.d. toe gaat passen in je Analytics. Nu is het een beetje koffiedik kijken.
www.smoely.nl | De website met een lach.
Smoely bedenkt en ontwikkeld producten voor ouders, pedagogen en kindercoaches.

Re: Nieuwe Winkel Promoten.

10
Bedankt voor de behulpzame reactie's.
Ik ga mij verdieping in SEO.
Bedankt voor de webinar en de link.

"De eerste vraag is dus wat is je doelgroep. Door je doelgroep zo precies mogelijk te omschrijven, kan je ook nagaan welke interesses zij hebben en waar behoefte aan is."

Deze vraag heb ik inderdaad eens voorbij zien komen maar vond deze voor mij niet relevant.
Wij noemen onszelf eigenlijk 'De action van online winkelen'.
https://www.abcwinkel.nl - De winkel die heeft wat u zoekt

Re: Nieuwe Winkel Promoten.

11
Wij noemen onszelf eigenlijk 'De action van online winkelen'.
Ook de action heeft een bepaalde doelgroep. Wie bijvoorbeeld kwaliteit zoekt koopt daar meestal niet.

Re: Nieuwe Winkel Promoten.

14
Je bent dus een online warenhuis voor goedkope producten...

Misschien kan je het op een andere manier benaderen. Waar komen jouw bezoekers ook?

bijvoorbeeld op kortingscode websites, of blogs over over leven van weinig geld, of goedkoop shoppen, etc.

Daar kan je dan ook je Adwords campagne op afstemmen, bijvoorbeeld met een display campagne (jouw advertentie tonen op specifieke websites, of website categorieën.

Overigens kan je webwinkel zelf ook nog wel wat verder verbeterd worden, maar dat was eerder al aangegeven.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Nieuwe Winkel Promoten.

15
Overigens kan je webwinkel zelf ook nog wel wat verder verbeterd worden, maar dat was eerder al aangegeven.
Ik denk dat dit je eerste stap moet zijn. Een echte winkel moet tenslotte ook alles op voorraad hebben, overzichtelijk zijn, en een normaal betalingssysteem hebben. Deze basis geldt ook voor webshops. Zorg dat de basis goed is, en ga vanuit daar kijken waarom mensen wel of niet bestellen. 

Het is helaas een veel voorkomende fout denk ik, "even een webshop opzetten en verkopen".
Begrijp me echter niet verkeerd, ik bedoel dit niet persoonlijk naar jou. Het gaan over het algemene plaatje. Maak de basis goed, en vanuit daar finetunen. ;-)
www.smoely.nl | De website met een lach.
Smoely bedenkt en ontwikkeld producten voor ouders, pedagogen en kindercoaches.

Re: Nieuwe Winkel Promoten.

16
Ga ik hiermee de goede kant uit?
Bij magento kan je meta-keywords , omschrijving en titel toevoegen.

Nog een vraag:
Bij de omschrijving kan ik html editor gebruiken. moet ik in de description html gebruiken. (<br> ofzo)

Titel:
Koken & Tafelen - Abc Winkel
Keywords:
Spatdeksels,  Baktangen, Reisbekers, Messen sets, Kookpartners, Wijnglazen, Tafelsets, Eiersnijders, Bak sets, Kaas sets, Serveerplateau's, Keramische Schilmessen, IjsbekerSets, Kinderbaksets, Koffiemokken, Kruidensets, Wijn sets, Pizza sets, Raspen,
Glazen, Opbergzakken, Champagne koelers, Botervloten, Mengkommen, Keukenrol houders, Snijplanken, Hakkers, Espresso makers,
Vijzel met stamper, Keramische koekenpannen, Ijs coupés, Tapas sets, Ovenschalen, Bakplaten, Voorraadpotten, Azijn sets, Fondue sets, Thermoskannen, Afdruiprekken, Thermoflessen, Serveer sets, Keramische Messen sets, Kaasplateau's, Keukenhulp sets, Peper en zout sets, Steakbestek sets, Keukengerei met rek, Pepermolens, Theeboxen, Snij planken, Weegschalen, Eierkokers, Staafmixers, Keramische Wok pannen, Zoutmolens, Bar sets, Kookplaten, Cupcake makers, Bestekbakken, Tosti apparaten, Salade schalen, Pizzapannen, Onderzetters, Lunchboxen, Broodtrommels,  Popcake makers, Messenblokken, Friteuses, Pasta Machine's, Deksels, Pannenkoeken makers, Snijborden, Braadpannen, Servies, Ijshoorn makers, Oublie makers, Steelpannen, Kruidenrekken, Snijders, Ijsmakers, Grills, Woks, Hapjes Pannen, Grillplaten, Mixers, Ovens, Koffiezet apparaten, sapcentrifuges, Blend Masters, Gourmets, Toasters, Buffet servers, Keramische kookplaten, Keukenmachine's, Kooktoestellen, Hogedruk pannen, Magnetrons, Slow juicers,
Spatdeksel,  Baktang, Reisbeker, Messen set, Kookpartner, Wijn glas, Tafel set, Eiersnijder, Bak set, Kaas set, Serveerplateau, Keramische Schilmes, Ijsbeker Set, Kinder bak set, Koffie mok, Kruiden set, Wijn set, Pizza set, Rasp, Multirasp,
Glas, Opbergzak, Champagne koeler, Botervloot, Mengkom, Keukenrol houder, Snijplank, Hakker, Espresso maker,
 Keramische koekenpan, Ijs coupé, Tapas set, Ovenschal, Bakplaat, Voorraadpot, Azijn set, Fondue set, Thermoskan, Afdruiprek, Thermofles, Serveer set, Keramische Messen set, Kaasplateau, Keukenhulp set, Peper en zout set, Steakbestek set, Pepermolen, Theebox, Snij plank, Weegschaal, Eierkoker, Staafmixer, Keramische Wok pan, Zoutmolen, Bar set,
Kookplaat, Cupcake maker, Bestekbak, Tosti apparaat, Salade schaal, Pizzapan, Onderzetter, Lunchbox, Broodtrommel, 
Popcake maker, Messenblok, Friteuse, Pasta Machine, Deksel, Pannenkoeken maker, Snijbord, Braadpan,
Ijshoorn maker, Oublie maker, Steelpan, Kruidenrek, Snijder, Ijsmaker, Grill, Wok, Hapjes Pan, Grillplaat, Mixer, Oven,
Koffiezet apparaat, sapcentrifuge, Blend Master, Gourmet, Toaster, Buffet server, Keramische kookplaat, Keukenmachine, Kooktoestel, Hogedruk pan, Magnetron, Slow juicer,
Omschrijving:
Bij Abc Winkel vindt je de leukste koken en tafelen artikelen.
Wij bieden een ruim assortiment van goede kwaliteit artikelen.
Diverse Spatdeksels,  Baktangen, Reisbekers, Messen sets, Kookpartners, Wijn glazen, Tafel sets, Eiersnijders, Bak sets, Kaas sets, Serveerplateau's, Keramische Schilmessen, Ijsbeker Sets, Kinder bak sets, Koffie mokken, Kruiden sets, Wijn sets, Pizza sets, Raspen,
Glazen, Opbergzakken, Champagne koelers, Botervloten, Mengkommen, Keukenrol houders, Snijplanken, Hakkers, Espresso makers,
Vijzel met stamper, Keramische koekenpannen, Ijs coupés, Tapas sets, Ovenschalen, Bakplaten, Voorraadpotten, Azijn sets, Fondue sets, Thermoskannen, Afdruiprekken, Thermoflessen, Serveer sets, Keramische Messen sets, Kaasplateau's, Keukenhulp sets, Peper en zout sets, Steakbestek sets, Keukengerei met rek, Pepermolens, Theeboxen, Snij planken, Weegschalen, Eierkokers, Staafmixers, Keramische Wok pannen, Zoutmolens, Bar sets, Kookplaten, Cupcake makers, Bestekbakken, Tosti apparaten, Salade schalen, Pizzapannen, Onderzetters, Lunchboxen, Broodtrommels, Popcake makers, Messenblokken, Friteuses, Pasta Machine's, Deksels, Pannenkoeken makers, Snijborden, Braadpannen, Servies, Ijshoorn makers, Oublie makers, Steelpannen, Kruidenrekken, Snijders, Ijsmakers, Grills, Woks, Hapjes Pannen, Grillplaten, Mixers, Ovens, Koffiezet apparaten, sapcentrifuges, Blend Masters, Gourmets, Toasters, Buffet servers, Keramische kookplaten, Keukenmachine's, Kooktoestellen, Hogedruk pannen, Magnetrons, Slow juicers,
https://www.abcwinkel.nl - De winkel die heeft wat u zoekt

Re: Nieuwe Winkel Promoten.

17
Ik vind het spijtig om te zeggen, maar eigenlijk niet goed bezig op deze manier ;-)
Kort gezegd is Google is te slim geworden..... Je moet Google tegenwoordig echt meer zien als mens. Google snapt teksten bijna zoals jij en ik ze lezen. Hij snapt dus ook titels paragrafen etc. Gewoon een hoop woorden achter elkaar wordt gezien als spam. Zorg er dus voor dat tekst informatief is. Een stuk als zoals hieronder is veel korter en je zegt er evenveel of misschien wel meer mee.

In de categorie koken & tafelen vindt je allerlei artikelen die je in en rondom de keuken kan gebruiken. Of het nu gaat om een plastic spatel of een robuuste keukenmachine, bij ABC winkel maak je jouw keuken weer compleet. (het is slechts een voorbeeld)

Het is kort, dus iedereen kan het lezen, en hiermee geef je gelijk aan dat je alles voor in de keuken aan kan bieden. 

Wat betreft SEO, Hier moet je even goed naar kijken hoe je dat bij jou kan gebruiken. Dit weet ik namelijk niet in Magento. Maar als ik zoek op Koken & Tafelen abc winkel dan zie ik een niet veel zeggende SEO (de tekst onder de titel in Google). Ga dus even op zoektocht hoe je jou SEO voor als je pagina`s en producten kan optimaliseren. 

Verder werken Keywords niet meer in Google. Dit werkte vroeger wel, maar door veel misbruik heeft Google die uit het algoritme gehaald! Dus geen keywords meer gebruiken. ;-)
www.smoely.nl | De website met een lach.
Smoely bedenkt en ontwikkeld producten voor ouders, pedagogen en kindercoaches.

Re: Nieuwe Winkel Promoten.

18
Verder werken Keywords niet meer in Google. Dit werkte vroeger wel, maar door veel misbruik heeft Google die uit het algoritme gehaald! Dus geen keywords meer gebruiken. 
Deze werken nog wel in andere zoekmachines en of google het helemaal heeft verwijderd zal je nooit weten ;-)
Misschien gebruiken ze het wel als er 4 keywoorden staan en negeren ze pas echt bij meer dan 15 woorden. Wie zal het zeggen. Ik vul er altijd een paar in.

Re: Nieuwe Winkel Promoten.

19
Google gebruikt ze echt niet meer. Als je er maar een paar in zet, dan zullen er waarschijnlijk ook geen nadelige gevolgen aan zitten, maar zodra je het volpropt, dan heb je kans dat je jezelf tegenwerkt. Bing daarentegen let nog wel op keywords. Maar daar moet je prioriteit niet liggen ;->
Had al eerder vermeld, deze twee blogs zijn echt handig, ook voor de 'leek', om te volgen. Altijd up-to-date op die manier mbt SEO-SEA
http://www.seobook.com/
https://moz.com/blog
http://www.ikfix.nl/
https://www.youtube.com/channel/UCxg5K- ... qCMBjMNzYA

Re: Nieuwe Winkel Promoten.

20
PaulG schreef:
Verder werken Keywords niet meer in Google. Dit werkte vroeger wel, maar door veel misbruik heeft Google die uit het algoritme gehaald! Dus geen keywords meer gebruiken. 
Deze werken nog wel in andere zoekmachines en of google het helemaal heeft verwijderd zal je nooit weten ;-)
Misschien gebruiken ze het wel als er 4 keywoorden staan en negeren ze pas echt bij meer dan 15 woorden. Wie zal het zeggen. Ik vul er altijd een paar in.
Er zijn al wel duizenden pagina`s over geschreven (ook door Google zelf) dat deze niet meer gebruikt worden. Zie ook onderstaand filmpje van Google webmaster tools
Dat gezegd hebbende, het klopt inderdaad dat sommige het nog wel gebruiken. Maar bijna niemand gebruikt Bing o.i.d. kijk maar naar je Google Analytics. Kortom, voor die paar bezoekjes per maand en de kans dat Google het als spam gaat zien, lijkt mij een wel overwogen keuze om het niet te gebruiken. Je houd je website hiermee ook nog eens 'schoon'.
www.smoely.nl | De website met een lach.
Smoely bedenkt en ontwikkeld producten voor ouders, pedagogen en kindercoaches.

Re: Nieuwe Winkel Promoten.

21
Google verteld niet hoe zijn algoritme werkt en als ze dan zelf beweren we kijken ergens niet naar geloven jullie dat meteen. Ga er maar vanuit dat ze hun eigen plan trekken.
Maar wat anderen doen maakt mij niet uit, keywoorden weglaten is geen probleem, maar ik doe het wel.
En waarom beginnen over het aanrekenen als spam als je veel keywoorden gebruikt is ook vreemd als je zegt dat google er niet naar kijkt; ;-)
En wat andere zoekmachines betreft, ik heb 8% bezoekers van andere en dat is toch weer 8% die ik niet wil missen. (Google is bij mij 75%)

Re: Nieuwe Winkel Promoten.

22
ivootjuh schreef:Wat betreft SEO, Hier moet je even goed naar kijken hoe je dat bij jou kan gebruiken. Dit weet ik namelijk niet in Magento. Maar als ik zoek op Koken & Tafelen abc winkel dan zie ik een niet veel zeggende SEO (de tekst onder de titel in Google). Ga dus even op zoektocht hoe je jou SEO voor als je pagina`s en producten kan optimaliseren. 
Ik heb wel ergens gelezen dat google automatisch tekst neerzet wanneer er content op de pagina staat.
Als die content op de categorie pagina staat wanneer je op een categerie klikt dan wordt dit toch ook zo op google weergegeven?
https://www.abcwinkel.nl - De winkel die heeft wat u zoekt

Re: Nieuwe Winkel Promoten.

23
AbcWinkel schreef:
ivootjuh schreef:Wat betreft SEO, Hier moet je even goed naar kijken hoe je dat bij jou kan gebruiken. Dit weet ik namelijk niet in Magento. Maar als ik zoek op Koken & Tafelen abc winkel dan zie ik een niet veel zeggende SEO (de tekst onder de titel in Google). Ga dus even op zoektocht hoe je jou SEO voor als je pagina`s en producten kan optimaliseren. 
Ik heb wel ergens gelezen dat google automatisch tekst neerzet wanneer er content op de pagina staat.
Als die content op de categorie pagina staat wanneer je op een categerie klikt dan wordt dit toch ook zo op google weergegeven?
Volgens mij na de afsluiting van de eerste h1 tag oid. maar je kunt ook zelf een description meegeven
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers

Re: Nieuwe Winkel Promoten.

24
AbcWinkel schreef:
ivootjuh schreef:Wat betreft SEO, Hier moet je even goed naar kijken hoe je dat bij jou kan gebruiken. Dit weet ik namelijk niet in Magento. Maar als ik zoek op Koken & Tafelen abc winkel dan zie ik een niet veel zeggende SEO (de tekst onder de titel in Google). Ga dus even op zoektocht hoe je jou SEO voor als je pagina`s en producten kan optimaliseren. 
Ik heb wel ergens gelezen dat google automatisch tekst neerzet wanneer er content op de pagina staat.
Als die content op de categorie pagina staat wanneer je op een categerie klikt dan wordt dit toch ook zo op google weergegeven?
Klopt wel deels, echter is het zo dat die tekst niet direct aan hoeft te spreken voor mensen. een pakkende zin van circa 150 woorden in je meta description wordt volledig getoond en kan je veel pakkender maken zodat mensen op je link klikken. Dit is namelijk wat je nu ziet in Google... niet echt iets waar mensen wijs uit worden!
Abc winkel - Koken & Tafelen
www.abcwinkel.nl/koken-tafelen
Welkom op Abc Winkel! - A&B merken in categorieën van A-Z ... Home /; Koken &Tafelen. Winkelen per. Filteren ... Koken & Tafelen. Sorteer op. Positie, Naam ...
www.smoely.nl | De website met een lach.
Smoely bedenkt en ontwikkeld producten voor ouders, pedagogen en kindercoaches.

Re: Nieuwe Winkel Promoten.

25
PaulG schreef:Google verteld niet hoe zijn algoritme werkt en als ze dan zelf beweren we kijken ergens niet naar geloven jullie dat meteen. Ga er maar vanuit dat ze hun eigen plan trekken.
Maar wat anderen doen maakt mij niet uit, keywoorden weglaten is geen probleem, maar ik doe het wel.
En waarom beginnen over het aanrekenen als spam als je veel keywoorden gebruikt is ook vreemd als je zegt dat google er niet naar kijkt; ;-)
En wat andere zoekmachines betreft, ik heb 8% bezoekers van andere en dat is toch weer 8% die ik niet wil missen. (Google is bij mij 75%)
Uiteraard moet iedereen voor zichzelf weten of hij het wel of niet gebruikt. Ik geef alleen als tip mee dat Google er niks mee doet :-) Dus de tijd die je erin steekt is het naar mijn mening niet waard. Ik snap allen niet waarom je zegt dat Google dit misschien wel uit zijn duim zit te zuigen...wat zou hun voordeel zijn om te zeggen dat keywoords niet worden gebruikt, maar het stiekem wel doen? Ik kan me namelijk geen enkele reden bedenken. 

Zoals ik dus al eerder zei, Google kan tegenwoordig lezen net als mensen. Dus een heleboel loze woorden achter elkaar typen, is totaal geen nuttige informatie, niet voor de consument en ook niet voor Google, hij zal je daarom ook niet hoog gaan ranken. Denk tijdens het typen gewoon wat mensen willen lezen. Als je nuttig en zinvolle stukken typt, dan vinden zowel mensen als zoekmachine dat prettig. :-)
www.smoely.nl | De website met een lach.
Smoely bedenkt en ontwikkeld producten voor ouders, pedagogen en kindercoaches.

Re: Nieuwe Winkel Promoten.

26
AbcWinkel schreef: Ik heb wel ergens gelezen dat google automatisch tekst neerzet wanneer er content op de pagina staat.
Als die content op de categorie pagina staat wanneer je op een categerie klikt dan wordt dit toch ook zo op google weergegeven?

Waarom zou je het risico lopen dat je boodschap niet duidelijk wordt weergegeven, als je het gewoon zelf kunt bepalen met de meta beschrijving?

Een weende tekst werkt altijd beter dan een opsomming van onderdelen die op je site staan.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Nieuwe Winkel Promoten.

27
Ik zie dat je nu actief bezig bent om je wat kennis eigen te maken met betrekking tot SEO. Heel goed dat je dit doet. Het is namelijk goed om eerst zelf goed na te denken wat je precies wilt bereiken met je site en hoe je dit wilt gaan doen. Als je daar zelf een idee over hebt kun je gaan kijken naar wat voor jou geschikt is. Dus dat je goed gaat kijken waar jij je tijd en geld in wilt investeren. Wil je snel resultaat en wil je hier ook geld aan uitgeven dan kun je nu al AdWords campagnes op gaan zetten. Daarnaast kun je verder met het optimaliseren van je site om ook in de organische resultaten goed gevonden te worden. Koppel daar een goede Social Media zichtbaarheid aan dan zet je een eerste stap. Dit kost wel allemaal veel tijd en energie en zoals hier al aangeven zijn die 9 facturen na een maand een prima begin. 
Ga voor vrijblijvend optimalisatie advies naar https://www.brandmerck.nl/