Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Estelle
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 maart 2018

Hier nog eentje.. Hoe meer verkopen in de webshop.

15 maart 2018

Beste allemaal

Ik verkoop sieraden uit het midden segment. En met name Amerikaanse merkjes die in Nederland niet worden verkocht door iemand anders.

Ik ben in 2014 een webshop gestart. Ik verkoop sieraden uit het midden segment. 
Toen al aardig wat geïnvesteerd in adverteren, heb toen ook wel wat verkocht maar kreeg het toch niet helemaal van de grond. Ben er toen een tijdje mee gestopt. 
Afgelopen week tot de conclusie gekomen om het weer met positieve gedachte nieuw leven in te blazen. Heb alle prijzen van alle producten al flink naar beneden gedaan.
Ik ben actief op instagram en Facebook. En dat gaat opzich wel aardig. Ik heb 587 profiel bezoeken in de laatste week ( instagram). Alleen van al die mensen gaat er bijna niemand naar de site terwijl ik daar toch veel reclame voor maak en van alles probeer. Ik adverteer nu ook op Facebook maar naar mijn idee haalt dat ook weer weinig uit. Heb op Facebook ook weinig reactie van mensen. 
Ik heb nu met een beetje geluk 30 bezoekers per dag in mijn webshop en dus 0 bestellingen tot nu toe.

Kan iemand ook even naar mijn site kijken en advies geven.. 

Ik ben benieuwd, alle tips zijn welkom! 
www.moi-estelle.com
 
James Hardenberg
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: Hier nog eentje.. Hoe meer verkopen in de webshop.

16 maart 2018

Kan iemand ook even naar mijn site kijken en advies geven..
  1. Vraag zoveel mogelijk bezoekers waarom ze niet kopen;
  2. Weet waarom mensen bij jou moeten kopen en communiceer dit duidelijk naar de bezoeker toe;
  3. Optimaliseer de homepage;
  4. Optimaliseer het hoofdmenu;
  5. Schrijf aantrekkelijke productbeschrijvingen;
(vind vervolgens 5 volgende verbetermogelijkheden)
--

Vraag zoveel mogelijk bezoekers waarom ze niet kopen
Gebruik hiervoor een widget met een invulveld. Stel bijvoorbeeld bij het verlaten van de webshop de vraag: "waarom verlaat u deze webshop?" (elke 10e inzender ontvangt een tegoedbon van xx euro, klik hier voor de prijswinnaars van vorige week);

Weet waarom mensen bij jou moeten kopen en communiceer dit duidelijk naar de bezoeker toe
Als Jan €200 vrij te besteden zou hebben in een webshop naar keuze, hij zou daarmee een schitterende ketting willen kopen voor zijn vrouw, hoe precies, zou jij hem overtuigen bij jou die €200 te besteden? (heb je een pitch, waaruit blijkt dat mensen bij jou moeten kopen en waarom)

Optimaliseer de homepage
Zorg dat de bezoeker op de homepage, zo eenvoudig als maar mogelijk is, alle categoriepagina's van de webshop kan betreden. Link naar elke categoriepagina. Niet uitsluitend met afbeeldingen, maar ook met een tekstlink (ter verduidelijking). De banner naar instagram vind ik te prominent weergegeven. Deze ruimte is normaliter bedoelt om mensen te laten weten: dit is wat we bieden. Toon op helicopterniveau, je assortiment. En ook alvast de redenen waarom Jan zijn €200 in jouw webshop moet besteden (pitch). Zie voor info: https://www.youtube.com/watch?v=5HkNnN5iQIc (bij tip 5 uit deze video, kan je denken aan een call to action.) De pitch is nodig, omdat mensen slechts enkele seconden nagaan of ze tijd willen besteden in jouw shop of gewoon weer wegklikken. Pak je bezoekers in met een krachtige boodschap, zodat ze tijd willen doorbrengen.

Optimaliseer het hoofdmenu
Ik zou zo doen, om direct duidelijk te maken wat je precies verkoopt: Home > Armbanden > Kettingen > Oorbellen > Ringen > Designers > Meer > Contact. Onder 'meer' zou ik gift, nieuw en sale plaatsen als dropdown. Past dit niet in het menu, bewerk het theme dan of maak 1 button "alle sieraden" met een dropdown naar Armbanden, Kettingen, Oorbellen, Ringen, Designers > Meer > Contact. Dan kunnen bezoekers meteen zien wat je verkoopt. Dit is nodig, omdat mensen slechts enkele seconden nagaan of ze tijd willen besteden in jouw shop of gewoon weer wegklikken. Mijn moi estelle zou ik in de top nav plaatsen. Die link vinden mensen toch wel. (er bevindt zich daar al een 'inloggen' link?) Bovendien is dit linkje alleen relevant voor bestaande klanten. Daarom zou 'mijn moi estelle' niet zozeer in het hoofdmenu hoeven.

Schrijf aantrekkelijke productbeschrijvingen
Schrijf rijke productpagina's waarmee je mensen overhaalt tot het doen van een aankoop. Geef zoveel mogelijk informatie over het product. Wat is er uniek aan dit product? Hoe zit het met de kwaliteit van dit product? Is er een geld terug garantie? Bijzonderheden? Achtergrondinformatie? Doe diepgaand onderzoek naar wat gebruikers willen weten en plaats de gewenste informatie op de pagina. Ga je aan de slag met SEO, dan is het handig om voorafgaand een zoekwoordonderzoek te doen.

Toen al aardig wat geïnvesteerd in adverteren, heb toen ook wel wat verkocht maar kreeg het toch niet helemaal van de grond. Ben er toen een tijdje mee gestopt. 
Adverteren is misschien nu nog niet nodig. Ik zou eerst focussen op het leveren van de best mogelijke gebruikerservaring (de basis eerst strak), daarna sales genereren zonder betaalde ads (niche marketing bijvoorbeeld), en als laatste eerst alleen voor goedlopende producten overwegen om te testen met adverteren (= anders adverteren; alleen adverteren voor producten waar al sales op hebben plaatsgevonden, dan heb je meer zekerheid dat elke euro goed wordt besteedt). Het doel van adverteren zou beter kunnen zijn, data genereren, die data levert inzichten op, waar je doorlopend op kunt optimaliseren (data verkrijgen > verbeteren > data verkrijgen > verbeteren). Zodoende werk je aan gerichte verbetering totdat je je conversiedoel bereikt. Juist de optimalisatie op basis van verkregen gegevens, leidt uiteindelijk tot resultaat. Hiervoor is meestal een groot budget nodig; leren optimaliseren aan de hand van de richtlijnen van het platform en testen waar gebruikers op aanslaan (of waar ze juist niet op aanslaan), vergt tijd. Maar de data die je verkrijgt is op de lange termijn goud waard, omdat je gerichte beslissingen kan nemen. Bijvoorbeeld, het inzicht dat een pagina met een video beter converteert dan een pagina zonder, is een inzicht wat op de lange termijn tot vele extra sales en lage(re) advertentiekosten (meer winst) kan leiden. Een inzicht wat je kan verkrijgen met het opbouwen van data.

Met vriendelijke groet,
James Hardenberg
James Hardenberg, SEO specialist
 
James Hardenberg
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: Hier nog eentje.. Hoe meer verkopen in de webshop.

16 maart 2018

Kleine toevoeging nog: oprecht excuus als mijn bericht té direct / onvriendelijk overkomt. Ik kan me indenken dat dit storend is. Deze directe schrijfstijl heb ik aangeleerd tijdens een cursus 'schrijven voor het web'. Doordat bezoekers niet uitgebreid de tijd nemen om lange teksten door te lezen, moeten deze to the point zijn. En de zinnen kort. Daar kan ik me wat bij voorstellen, met als gevolg dat ik het heb aangeleerd en er gewend aan ben geraakt. Dus, alsjeblieft, stoor je niet aan mijn schrijfstijl (zou ik zelf wel doen namelijk), kijk er een beetje doorheen, hoop dat het inhoudelijke bericht begrijpelijk is en je er iets uit kan halen. Veel succes met de shop! :wink:

Benieuwd naar meer ideeen ter verbetering van deze shop.

James
James Hardenberg, SEO specialist
 
Estelle
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 maart 2018

Re: Hier nog eentje.. Hoe meer verkopen in de webshop.

17 maart 2018

Super bedankt voor alle tips! Hier heb ik wat aan en ga er zeker mee aan de slag. 

Alleen dat stukje van adverteren is best ingewikkeld. 

Meer tips welkom! 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Hier nog eentje.. Hoe meer verkopen in de webshop.

19 maart 2018

Ik zou daarnaast ook inzetten op het vergroten van de betrouwbaarheid.

Geef duidelijk aan waarom bezoekers juist in deze webwinkel zouden moeten willen kopen...

Geef duidelijke en complete toelichting op bestellen, betalen, verzenden, etc. En zorg dat deze informatie tevens voldoet aan de wettelijke eisen (bijv. 14 dagen retour termijn, ipv 7).

Bied een mogelijkheid voor betalen achteraf.

Zorg voor een beveiligde verbinding (SSL).

En vertel meer over jezelf / het bedrijf achter de webwinkel. Gebruik daarbij bijvoorbeeld ook representatieve foto's.

Succes!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht