Veel webshop eigenaren weten niet, dat meer mensen je producten zullen kopen als ze op de hoogte zijn van de eigenschappen. Je kunt ze beter wijzen op de voordelen van het product. Dit lijkt logisch, maar toch gaat het vaak fout.
Het is makkelijk om eigenschappen van een product op je website te zetten, deze worden vaak door de fabrikant aangeleverd en voor potentiele klanten die vergelijken puur op de eigenschappen zijn ze ook nodig. Maar er is meer. Als je producten wilt verkopen moet je het gevoel van je klanten aanspreken, hoe gaat het product hun leven verbeteren? Hoe pak je dit nu aan?
Beschrijf voordelen ipv eigenschappen
Re: Vaak fout: Eigenschappen in plaats van voordelen
2Je hebt op zich wel gelijk, maar enkele voorbeelden die je noemt van voordelen van een computer, zijn vage algemeenheden waaraan kopers ook niet zoveel hebben.
Fijn te weten dat een computer bijvoorbeeld "snel" is, maar dat roept meteen een onbeantwoorde vraag op: hoe snel dan precies? Daarvoor zul je toch (ook) de eigenschappen moeten noemen.Voordelen
■ Snel
■ Veel ruimte om bestanden op te slaan
Uiteindelijk is dan misschien het noemen van voordelen van eigenschappen het beste:Eigenschappen
■ Core i7 CPU
■ 1 TB harde schijf
■ Snel: Core i7 CPU
■ Veel ruimte om bestanden op te slaan: 1 TB harde schijf
Re: Vaak fout: Eigenschappen in plaats van voordelen
3Sorry, ik heb dat misschien niet helemaal duidelijk gedaan, ik zal het verbeteren. Het was een lijstje met voordelen die ik zo kon bedenken (tussenstap) om zo tot het verhaaltje eronder te komen.
Re: Vaak fout: Eigenschappen in plaats van voordelen
4In ieder geval nadenken over of&hoe je je produktbeleving gaat brengen. Is inderdaad een heel andere manier van denken.
Leuke voorbeelden hierboven! Wel lastige voorbeelden om die grafisch uit te drukken hoe je een 1TB schijf kunt ervaren; iets met zoveel films of mp3 's.
Leuke voorbeelden hierboven! Wel lastige voorbeelden om die grafisch uit te drukken hoe je een 1TB schijf kunt ervaren; iets met zoveel films of mp3 's.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.