Koopmotieven en barrières binnen een webshop (studie onderzoek)

1
Beste webwinkeliers/MKB'ers,

Voor mijn studie Commerciële Economie aan de Hogeschool Rotterdam ben ik bezig aan mijn stage. Voor mijn stage ontwikkel ik een sales- en acquisitieplan voor een beginnende webshop.
Voor dit onderzoek breng ik onder andere in kaart wat motieven en barrières zijn voor bedrijven om te kopen in een webshop, hiervoor heb ik een enquête opgesteld. En voor deze enquête heb ik uw hulp nodig!

De enquête bestaat uit slechts 13 korte vragen en het invullen van de enquête kost u slechts 3 minuten, daarnaast zijn uw reacties uiteraard volledig anoniem.

De enquête vindt u onder de volgende link: https://displayopmaat.typeform.com/to/b7nZyv

Mocht u vragen/aanvullingen hebben op de enquête, dan kunt u reageren op deze pagina.
Uw input wordt zeer op prijs gesteld en is van groot belang binnen dit onderzoek! 

Alvast hartelijk bedankt.

Met vriendelijke groet,

Davey

Re: Koopmotieven en barrières binnen een webshop (studie onderzoek)

2
Ingevuld, wel vraag ik me af hoe wetenschappelijk verantwoord de enquete is. Enkel verbeterpunten:

- Geef de mogelijkheid om meer zaken te selecteren. Zo vind ik iDeal een belangrijke betaalmethode, maar vind ik het ook fijn om met creditcard te kunnen betalen. Dat kan ik nu niet invullen.
- De vraag is of je zaken als wat je op de homepagina moet vermelden goed kunt toetsen aan de hand van klanten. Ik zeg wellicht dat ik iets belangrijk vind, terwijl dat in de praktijk helemaal niet zo is.
- Je vraagt nu welke apparaten we gebruiken. In de praktijk zullen klanten zich bijvoorbeeld oriënteren op hun tablet en bestellen op hun computer. De reden? De computer is makkelijker of wellicht werkt bestellen bij de meeste webwinkels niet goed genoeg op een tablet. Wie zal het zeggen?
- Je verstuurd de enquete nu naar webwinkeliers. We zullen de webwinkel heel anders bekijken dan klanten. Het is dus belangrijk de enquete te verspreiden onder een relevante doelgroep. Zo zal de doelgroep voor een babywebwinkel heel anders zijn dan voor een electronica webwinkel. De resultaten van een enquete kunnen dan ook bij beide doelgroepen geheel anders zijn.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.