Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

lightspeed ecommerce
lightspeed ecommerce

Sheng
Contacteer:

Nu overstappen van Magento 1 naar Magento 2 of nog niet?

25 april 2019

1 jaar geleden heb ik Magento 2 getest en merkte ik dat er nogal veel bugs in zaten. Nu 1 jaar verder, ben ik benieuwd of het nu tijd is om over te stappen. Ik ben erg benieuwd naar de mening van mensen die de overstap al hebben gemaakt.

Ik weet dat Magento 1 nog wordt ondersteund met updates tot Juni 2020, dus volgend jaar moet ik wel. Maar omdat Magento 1 nu zo soepel loopt, wacht ik liever tot het allerlaatst. Of zijn de voordelen van Magento 2 zo groot, dat ik de stap nu moet maken?

Mijn situatie is dat ik zo min mogelijk een programmeur wil aannemen om kleine probleempjes op te lossen. Ik zie dat er nog een waslijst aan issues zijn, dus ik ben benieuwd of er nog grote problemen tussen zitten;
https://github.com/magento/magento2/issues
Theewinkel voor losse thee: https://www.teasenz.nl

maxhbiz

Re: Nu overstappen van Magento 1 naar Magento 2 of nog niet?

16 juli 2019

Ik ben betrokken geweest bij de ontwikkeling en uitbesteding van Magento projecten. 

Uit ervaring zou ik je afraden nu over te stappen naar Magento 2 gezien het feit er vele add-ons zijn die nog niet goed met elkaar samenwerken. Dit brengt enorm veel kosten en extra werk met zich mee. Bedrijven die webshops bouwen adviseren graag Magento 2 omdat het commercieel aantrekkelijker voor hen is. De prijzen liggen hoger en ze zijn geneigd mee te doen met de eigenaar van Magento die ook allerlei trainingen en certificeringen faciliteert. 

Als je Magento 1 combineert met een aantal extensies naargelang je eigen bedrijf nodig heeft kan dat een veel stabielere omgeving opleveren tegen de helft van de kosten. Betreft snelheid waar bedrijven mee schermen kun je dit ook prima oplossen met de juiste server-setup en een combinatie van snelheidsextensies die je op een M2 omgeving evengoed nodig hebt.

Een Magento 1 webshop kost ongeveer 30.000 euro als je dit uitbesteedt. Kies je voor Magento 2 betaal je meestal het dubbele. Dit werkt ook door in kleine aanpassingen die verricht moeten worden. 

E-commerce bureaus doen hun uiterste best om Magento 1 in een negatief daglicht te zetten en Magento 2 de hemel in te prijzen. Bedenk goed deze bureaus er baat bij hebben zoveel mogelijk in 1zelfde omgeving te werken en dat M2 voorlopig nog extra werk meebrengt omdat extensies niet samenwerken of uberhaupt niet verkrijgbaar zijn.

Je kunt dus beter voor M1 gaan en over een aantal jaren als de migratietools verder zijn doorontwikkeld altijd nog wat makkelijker de switch maken en kiezen voor Magento 1 in plaats van 2. Tegen die tijd is Magento 2 ook volwassener geworden.

Het maakt ook nog verschil of je alles laat ontwikkelen of voor een 'standaard' template gaat die je laat customizen?

Omdat Magento 2 nog lang niet is doorontwikkeld zul je bij een switch nu met je bedrijf moeten realiseren dat je moet blijven investeren om bij te blijven binnen de M2 omgeving. Anders krijg je al snel te horen dat bepaalde functionaliteiten niet 'kunnen' omdat je omgeving niet up to date is. Ondanks dat je dus al in versie 2.x actief bent. 

Hoeveel ben je bereid te investeren in development?

DannyvdM

Re: Nu overstappen van Magento 1 naar Magento 2 of nog niet?

17 juli 2019

Heb je ook al eens overwegen om dit moment te gebruiken of andere webwinkel software niet geschikter is voor je webwinkel?

Ik heb laatst nog een klant geholpen met de overstap van Magento naar WooCommerce en die was achteraf gezien zeer tevreden met zijn overstap. De website laad een stuk sneller en qua SEO is hij er een stuk op vooruit gegaan.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht