Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

lightspeed ecommerce
lightspeed ecommerce

MDKSocks

Frustraties Klarna + Shopify en eventueel alternatief?

26 mei 2021

Beste Webwinkeliers,

Mijn vraag die ik nu ga stellen komt voort uit enige frustratie die ik al een tijdje heb wat betreft het achteraf betalen (via Klarna) in combinatie met Shopify. Het is bij wet verplicht om de functie te bieden. Nu ben ik lid van Klarna en nu blijkt dus dat mensen voor bestellingen van 10 euro regelmatig Klarna gebruiken. WAAROM? Voor 10 euro aan sokken betaal je toch gewoon meteen? Die transactiekosten eten gewoon een voor mijn gevoel te groot deel van mijn winst op bij bestellingen met lage waardes. Ik snap dat Klarna conversieverhogend is, maar iedere keer als er weer een kleine bestelling met Klarna betaald word zakt bij mij de moed in de schoenen...

Nu is het wettelijk toegestaan om de transactiekosten te verhalen op de klant om het een klein beetje te ontmoedigen. Nu blijkt dus dat dit via Shopify op geen enkele manier mogelijk is om dit in te stellen omdat dit zogenaamd niet klantvriendelijk is. Ik snap het, echt waar. En ik heb ook bestellingen van 40 euro die met Klarna betaald worden en dan begrijp ik het en is het qua kosten ook geen probleem. Maar wat is er mis met gewoon vooraf betalen met iDeal? Je bent letterlijk bij wet beschermd dat je producten die niet naar wens zijn terug mag sturen?

Nu zijn mijn concrete vragen:
1. Is achteraf betalen ECHT conversieverhogend?
2. Zijn er mensen die ervaring hebben met Klarna + Shopify of dat er wel iets mogelijk is om de transactiekosten door te berekenen?
3. Nemen jullie de extra kosten (ook op kleine bestellingen) voor lief omdat het daadwerkelijk conversieverhogend is?
4. Wat zijn de goedkopere alternatieven?

Ik verkoop sokken, en daar zit best een goede marge op. Maar op kleine bestellingen voelt het gewoon niet goed...

Alvast bedankt!

Dirkjan
Admin
Contacteer:

Re: Frustraties Klarna + Shopify en eventueel alternatief?

27 mei 2021

Je kunt bij Shopify ook een andere PSP instellen al weet ik niet welke PSP je hierbij helpt? 

BertB
Contacteer:

27 mei 2021

Ik heb ook Klarna om aan een een wettelijke verplichting te voldoen en heb het daarom ook beperkt tot NL klanten, die ik om een kleine vergoeding vraag. Van enige conversieverhogende werking heb ik nog nooit iets gemerkt, maar dat kan natuurlijk per branche verschillen. Evengoed krijg ik af en toe bestellingen van twee tientjes met Klarna als betaalmethode. Klanten zijn soms vreemde kostgangers!

Anonieme vraag

01 juni 2021

Ik werk via een andere psp en reken gewoon het maximale 2,95 euro. Nu heb ik wel producten die men nergens anders kan kopen. Wilt iemand perse achteraf betalen prima, maar dan betaal je er ook maar voor.

Zo reken ik sinds 2020 ook gewoon 6,95 euro voor Belgie, veelal zijn het bestellingen van 3,95 euro welke in een envelopje passen. De Belgen bestellen gewoon en betalen de verzendkosten. Achja, ik  vind het prima.
Advertentie

Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop) maakt gebruik van een SSL-certificaat. Persoonsgegevens, betalingsgegevens en gevoelige privégegevens worden versleuteld verzonden. Daarnaast heeft Lightspeed integraties met alle grote payment service providers. Met iDEAL kosten vanaf 19 cent per transactie behoort Lightspeed Payments tot de goedkoopste van Nederland! Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

Dirkjan
Admin
Contacteer:

02 juni 2021

Ik werk via een andere psp en reken gewoon het maximale 2,95 euro. 
Je werkt ook via Shopify? Welke PSP gebruik je voor (de Klarna-betalingen)?

Anonieme vraag

02 juni 2021

Multisafepay in combinatie met MultiFactor voor achteraf betalen....op Opencart.

MDKSocks

02 juni 2021

Je kunt bij Shopify ook een andere PSP instellen al weet ik niet welke PSP je hierbij helpt? 
Ik kan hier geen alternatief voor achteraf betalen vinden helaas

MDKSocks

02 juni 2021

Ik denk ook als ik de reacties zie dat het probleem echt Shopify is. Dit werkt voor mij heel handig op alles behalve dit punt, ik hoop daarom dat er nog iemand is die Shopify gebruikt in combinatie met Klarna, want ik krijg het niet voor elkaar om een bedrag in rekening te brengen.

Ook heb ik contact gehad met Billink, maar die konden mij ook niet helpen. Lijkt bijna dat je als Shopify gebruiken gedoemd bent met achteraf betalen
Advertentie

Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop) maakt gebruik van een SSL-certificaat. Persoonsgegevens, betalingsgegevens en gevoelige privégegevens worden versleuteld verzonden. Daarnaast heeft Lightspeed integraties met alle grote payment service providers. Met iDEAL kosten vanaf 19 cent per transactie behoort Lightspeed Payments tot de goedkoopste van Nederland! Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

MDKSocks

07 juni 2021

Wordt een moeilijk verhaal zie ik al wel. En wat zijn de eventuele sancties/rpoblemen als je geen achteraf betalen aanbied? Eerste half jaar ook niet gedaan omdat ik het gewoon niet wist...

Dirkjan
Admin
Contacteer:

07 juni 2021

Wordt een moeilijk verhaal zie ik al wel. En wat zijn de eventuele sancties/rpoblemen als je geen achteraf betalen aanbied? Eerste half jaar ook niet gedaan omdat ik het gewoon niet wist...
Als je op zoek bent naar een alternatief: creditcard-betalingen, waarbij je vooraf de kredietcheck doet maar achteraf de betaling incasseert, worden meestal ook geaccepteerd. 

TomvdH

08 juni 2021

Ik zit exact met hetzelfde probleem.
Heb alleen Klarna i.c.m. Shopify omdat het verplicht is.

De mensen die met Klarna bestellen kopen voornamelijk goedkope artikelen met weinig marge.
En dan komen de astronomische kosten van Klarna daar nog eens bij.

Heb hier helaas ook nog geen oplossing voor gevonden.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht