Re: Pinautomaat aanschaffen?

31
Electronixs.nl schreef: Misschien voor die 6 tientjes nog wel de moeite om aan te schaffen. Ook schieten denk ik de meest webshop er met de verzendkosten erbij in. Dus bij afhalen zijn die transactiekosten ook geen ramp als je de doos, vulmateriaal, ideal, enz enz gaat rekenen het nog wel meevalt.
Wij hebben hem zelf ook hoor! Inderdaad ideaal voor sporadische pin betalingen!
Bedenk vooraf wel goed waarvoor je hem wilt gebruiken en vooral het geschatte transactie volume zijn belangrijk.

Voor een kortingscode kan je een PM sturen! :lol:

Re: Pinautomaat aanschaffen?

32
We ontvangen hier inderdaad zelf ook 20 euro voor, is dit heel belangrijk om te melden? Natuurlijk is het een win-win situatie. De transactiekosten zijn inderdaad 2,75%. Daarentegen kost een normaal pinapparaat al snel 40 euro ex btw per maand. Bij een webshop die het apparaat maar weinig gebruikt kan dit snel in de papieren lopen!! Wij hebben zelfs slechts enkele afhalers per maand. Wanneer de klant dan kan pinnen vind ik dit een goede service, de klanten vinden het ook erg fijn. Hier in de buurt zijn ook nog maar weinig pinapparaten. De eerste is een paar kilometer verderop pas.

Dus kort samengevat:

Transactiekosten: 2,75% per transactie
20 euro korting via deze link: https://payleven.nl/go/bn4y2a (ja we ontvangen zelf ook 20 euro)\
Prijs bij aanschaf via link: €59,-
Te koppelen met ieder iOS of Android apparaat.
Uitbetaling: 3 maal per week.

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag.

Re: Pinautomaat aanschaffen?

33
pieterdijkstra schreef:Goedemiddag,

Wij werken nu ruim een jaar met de Payleven pin reader. Het is een super apparaat. Een transactie is in 1 seconde voltooid. Uitbetalingen vinden 3 maal per week plaats. Je hebt dus ook snel je geld. Via de volgende link is het mogelijk om 20 euro korting te verkrijgen op de aanschaf van de pin reader. Hij kost hiermee maar 59 euro. Hierbij de link: https://payleven.nl/go/bn4y2a

Mocht iemand meer informatie willen dan kan ik daar altijd bij helpen!

Groet,

Pieter
Ik heb mijn mobiele pin er weer uit gegooid om de vaste kosten van ruim 40 euro per maand terwijl ik gemiddeld maar 1 pinner/afhaler per week heb.
Dit is een heel mooi alternatief.
Ik denk dat ik deze ga proberen.

Re: Pinautomaat aanschaffen?

34
Ik heb hem ook besteld. Al lees ik veel negatief erover. Maar als je dan weer op google store kijken dan is het weer positief.

Ook worden er shops afgewezen om bepaalde redenen. Of dat nu nog steeds zo is geen idee. We zien het wel.

Ik heb een chineese telefoon met android dus hopen dat het daarop werkt. Sommige mobiele telefoons schijnen niet zo geschikt te zijn. Maar we gaan het zien. Ik zal een recensie hier posten. Ook gebruikt ik geen 3G maar Wifi. Dat is alweer stukken beter. Ook zal ik een test doen met Android in VM modus op de PC als ik er een gps aan de praat kan krijgen.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Pinautomaat aanschaffen?

35
Er wordt inderdaad nogal negatief over de PIN reader gepraat. Meestal zijn dit mensen die hem zelf niet eens in bezit hebben. Wij hebben nog nooit problemen met het apparaat gehad. Nu gebruiken wij hem natuurlijk ook niet dagelijks maar daar zal het niet aan liggen. Het blijft een goedkope oplossing voor wanneer je bijvoorbeeld weinig afhaalklanten hebt.

Re: Pinautomaat aanschaffen?

36
Electronixs.nl schreef:Ik heb hem ook besteld. Al lees ik veel negatief erover. Maar als je dan weer op google store kijken dan is het weer positief.

Ook worden er shops afgewezen om bepaalde redenen. Of dat nu nog steeds zo is geen idee. We zien het wel.

Ik heb een chineese telefoon met android dus hopen dat het daarop werkt. Sommige mobiele telefoons schijnen niet zo geschikt te zijn. Maar we gaan het zien. Ik zal een recensie hier posten. Ook gebruikt ik geen 3G maar Wifi. Dat is alweer stukken beter. Ook zal ik een test doen met Android in VM modus op de PC als ik er een gps aan de praat kan krijgen.
Via wifi gaat het zeker werken.
Je kunt ook gewoon 'live' testen; als je terugstort/terugbetaling heb je geen transactiekosten.

Wel ff opletten met je Android versie; de 2.X is geen ondersteuning voor. Android 4.1 en hoger zijn wel stabiel. Dit omdat die China-foon dingen soms een oudere versie hebben.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Pinautomaat aanschaffen?

37
Er staat bij mij Android 4.2.2 op dus dat gaat dan wel werken.

Ik heb een account gemaakt en betaald maar helemaal geen bevestiging gekregen. Is dit juist? Ik het ook nog geen melding gehad deze het kasje is verzonden. Wel een beetje vreemd.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Pinautomaat aanschaffen?

39
Electronixs.nl schreef:Er staat bij mij Android 4.2.2 op dus dat gaat dan wel werken.

Ik heb een account gemaakt en betaald maar helemaal geen bevestiging gekregen. Is dit juist? Ik het ook nog geen melding gehad deze het kasje is verzonden. Wel een beetje vreemd.
Eerst moet je je uitreksel van de KvK + legitimatie toesturen en je account activeren middels de betaling die je via Payleven hebt ontvangen om je rekeningnummer te bevestigen.

Wij hadden hem ook pas na ruim een week in huis, maar is daarna wel gelijk gebruiksklaar! :wink:

Re: Pinautomaat aanschaffen?

41
UPDATE

Echt flexible is het niet. Ik het per ongeluk een ouder e-mail adres ingevoerd. Waarschijnlijk heeft Chrome auto-infill het veranderd tijdens het invoeren van het adres.

Werd netjes gebeld waarom er niet bevestigd was. Ik melde geen mail te hebben ontvangen en toen kwam pas boven water dat het verkeerd was (mijn fout). Ik vraag om het e-mail adres te wijzigen maar dat is niet mogelijk.

Je moet een nieuw account aanmaken en weer een nieuwe reader bestellen. De reader van het oude account word het bedrag terug gestort. De 1,29 voor de bankcontrole mag ik houden. Geen idee hoe het met de afflatie geregeld is.

Nieuw account aangemaakt. Netjes een mail ontvangen om de documenten toe te sturen. Echter word er nergens vermeld welke documenten. Dus dat is handig. We wachten af.

Ik hoor zo rond om me heen wel steeds meer positieve geluiden erover.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Pinautomaat aanschaffen?

42
Ik zelf heb een mobiele pinautomaat in mijn massagepraktijk via Ingenico / Easycash. Ik betaal per maand een vast bedrag van € 32,50 excl. btw. Binnen dit bedrag heb ik 100 transacties naar elke willekeurige rekening (niet persé zakelijke rekening dus!). Het apparaat werkt via het netwerk van Vodafone en heb zelden een storing (af en toe, maar is vaak een kwestie van even uit zetten en weer aan zetten omdat hij dan geen verbinding kan vinden). Wanneer je een vaste pin zou hebben, betaal je per maand geloof ik maar € 27,50 excl. btw, maar vind ik zelf wat onhandig.

Het apparaat word dan verder niet van mij, maar vind ik zelf niet heel erg: ik heb er namelijk ook geen onderhoudskosten van en het apparaat blijft steeds up to date.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: Pinautomaat aanschaffen?

43
De bestelling gaat nu volgens de juiste stappen.
Ik ben er ook achter welke documenten ze willen hebben

Je paspoort en een uittreksel KvK.

De bestanden mogen niet groter zijn als 250kB. Het gekke is dat het digitaal ondertekende KvK uittreksel 313kB is. Dus die moet dus uitgeprint worden en opnieuw gescand waardoor deze dus niet meer digitaal ondertekend is. VREEMD.

Vraag me af of ze zelf wel eens de bestel procedure hebben gevolgd. Ik ga er zeker melding van maken.

De telefonische helpdesk is zeer vriendelijk en behulpzaam. En het belangrijkste ze weten overal antwoord op te geven.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Pinautomaat aanschaffen?

47
Het is vast een leuke oplossing, maar als je een beetje serieus genomen wilt worden kun je toch niet aankomen met zo'n kastje waarbij je de data op je telefoon moet invoeren? Ik zou erg raar opkijken als iemand mij zo'n ding onder de neus drukt in elk geval.

Re: Pinautomaat aanschaffen?

48
Ik geloof dat je dan niet de enige zult zijn. Maar zou je er ook geen gebruik van maken?

Sta je op een markt en verkoop je ook dure producten dan zou het ideaal zijn. Bijv in Beverwijk staan er soms langere rijen bij het pinautomaat. Ik het al verschillende keren wat laten schieten omdat ik geen zin heb om erin te staan. Als de beste verkopen een pin optie had zou ik er zeker gebruik van maken.

Persoonlijk heb ik een webshop. De 5 orders die per maand worden afgehaald zijn vaak ook de grotere orders. Vaak de vraag of er ook gepind kan worden. Dus ideaal.

Heb je een winkel dan zou dit zeker niet schikt zijn. Ze doen wel voor of het zo perfect is in de horeca maar persoonlijk denk ik van niet. Als zou het wel makkelijk zijn om aan je tafel te kunnen pinnen.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Pinautomaat aanschaffen?

49
Als je het hebt over professionaliteit, zou ik me niet snel aan payleven pinautomaatje wagen, dan doe ik het liever via mijn huidige pin die ik als "volwaardiger" beschouw.

Echter hoorde ik een collega ondernemer (fietsenzaak) die heeft wel deze aangeschaft, niet als primaire pinautomaat, wel in het geval dat de reguliere pin het niet doet of wanneer er een storing is in de lijn, dat klanten altijd kunnen pinnen. In zo'n geval is het wel weer interessant, omdat de back-up dan even de aanschafprijs kost en verder geen abonnement-tarief.

Persoonlijk zal ik me er niet zelf snel aan wagen als primair betaalapparaat: juist omdat ik het vanuit het visuele beter vin staan een volwaardig pinautomaat aan te bieden te betalen en waar een "klassieke" pinbon uit komt.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: Pinautomaat aanschaffen?

50
Electronixs.nl schreef:Ik geloof dat je dan niet de enige zult zijn. Maar zou je er ook geen gebruik van maken?

Sta je op een markt en verkoop je ook dure producten dan zou het ideaal zijn. Bijv in Beverwijk staan er soms langere rijen bij het pinautomaat. Ik het al verschillende keren wat laten schieten omdat ik geen zin heb om erin te staan. Als de beste verkopen een pin optie had zou ik er zeker gebruik van maken.

Persoonlijk heb ik een webshop. De 5 orders die per maand worden afgehaald zijn vaak ook de grotere orders. Vaak de vraag of er ook gepind kan worden. Dus ideaal.

Heb je een winkel dan zou dit zeker niet schikt zijn. Ze doen wel voor of het zo perfect is in de horeca maar persoonlijk denk ik van niet. Als zou het wel makkelijk zijn om aan je tafel te kunnen pinnen.
Maar met een paar procent transactiekosten is het toch helemaal niet interessant bij 5 grote orders. Geen idee wat je groot vind, maar ik ga dan even uit van een euro of 500-1000 per stuk. Dan ben je meer kwijt aan een prutsoplossing dan aan een fatsoenlijke pin.

Ik ben overigens verre van bang aangelegd, maar ik ga mijn pinpassen inderdaad niet in één of andere reader stoppen die gekoppeld is aan de telefoon van iemand anders. Het is dat ik dit apparaat ken, maar ik kan me heel goed voorstellen dat klanten vriendelijke bedanken als je ze zo'n ding voorzet.

Uitstraling mag wat kosten, een fatsoenlijke pin overhandigen is wat mij betreft iets dat bij die uitstraling hoort.

Re: Pinautomaat aanschaffen?

51
hallo allemaal,
leuk nieuws over mobiel pinnen want er is een nieuwe speler bijgekomen: Pinmobile van Nederlandse bodem en in samenwerking met Worldline. Dat is een groot en bekend bedrijf in betalingen.

De propositie is wat ander dan Payleven en meer gericht op pinbetalingen. Je betaalt namelijk vast € 0,30 per transactie ipv een percentage van € 2,75%. Verder kost de pinreader eenmalig € 99 en betaal je een maandfee van € 9,95 voor het Pinmobile account. Bij 25 transacties per maand is dit de voordeligste mobiele oplossing in de markt. De reader is steviger dan die van Payleven en Adyen en naar eigen zeggen zou een test in België hebben uitgewezen dat gebruikers deze oplossing beter en stabieler vinden.

Lijkt een goed alternatief voor de pinpaketten van de banken en mobiele aanbieders zowel in kosten als kwaliteit.

groet,
Het team van OverOnlineBetalen
http://overonlinebetalen.nl/mobiele-kassa
http://www.creditcard-wijzer.nl

Re: Pinautomaat aanschaffen?

52
Nieuw topic of aanvullen???

Nou aanvullen dan maar....

Iemand met een webshop die ook ambulante handel drijft?

Ik ben van plan op markten te gaan staan, maar dan wel sporadisch.

Wat ik dus NIET zoek:
- Vaste kosten per maand
- Vaste verbinding

De ideale optie zou zijn:
+ Verbinding via mobiel internet
+ Kosten per transactie (zo laag mogelijk)
+ Geen / lage kosten voor het appararaat
+ Degelijk uitziend

Iemand?

Re: Pinautomaat aanschaffen?

54
Hahahah mobiel internet, juist wat je niet wil. Wifi is stabieler. En simpel Payleven gebruiken.

BTW... Kap met indirect reclame maken met "vergelijken".

Re: Pinautomaat aanschaffen?

56
Hier ook prima ervaring met mobiel internet op de pinterminal. Werkt al jaren perfect, zelfs in "gaten" (dorpjes waar je A zegt en je bent erdoorheen) altijd een verbinding weten te krijgen met het apparaat op mobiel internet. Daarnaast is er niet veel nodig, een simpele GPRS verbinding is voldoende om de betaaltransactie tot stand te kunnen brengen.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: Pinautomaat aanschaffen?

57
Met Payleven is het een ander verhaal.

Als je een gewoon pinautomaat hebt ligt het er ook maar net aan, want heb vaak op beurzen meegemaakt dat ze allemaal naar het netwerk liepen te zoeken met dat ding. Zelfs onderlaatst gewoon in een winkel duurde het heel lang voor er connectie was. Nu ben ik best geduldig, maar een klant voor mij was dat totaal niet en wilde haar pas er al uittrekken voor ze betaald had.

Re: Pinautomaat aanschaffen?

58
Bedankt voor de reactie's zover:

Zyra: Antwoord 1 is geheel niet nuttig; wifi op de markt?
Reclame meneer/ mevrouw: Een inhoudelijk antwoord is beter dan een linkje

Algemeen: Ik sta niet maandelijks op een markt dus maan abo is niet handig.
Als ik zo rond kijk (google is your best friend) heb ik het antwoord nog niet mogen vinden...

...maar we wachten geduldig af.

Re: Pinautomaat aanschaffen?

59
De PIN-reader van (o.a.) payleven maakt verbinding met een mobiel apparaat (telefoon/tablet) via blue tooth.
Voor de transactie heb je wel een internetverbinding nidig via wifi/mobiel Internet.

Mobiel Internet is dus voldoende om transacties te accepteren, op beurzen/evenement met slecht indoor bereik zou je dus wifi kunnen gebruiken (Die meestal tegen bbetaling aangeboden worden. ..)

Re: Pinautomaat aanschaffen?

60
Beste allemaal,
De oplossingen van Pinmobile, Payleven en iZettle maken allemaal gebruik van 3G, 4G of wifi vanaf je smartphone of tablet. De bijbehorende kassa app maakt met bluetooth contact met de pinreader.

Bij Payleven en iZettle betaal je bij kleine volumes 2,75% van het transactiebedrag bij pin en creditcard. De pinreader kost eenmalig €79. Izettle heeft nu een tijdelijk aanbod met een gratis reader. Verder geen vast kosten.

Bij Pinmobile betaal je een vast bedrag van €9,95 per maand en €0,30 voor pin en 2 % voor een creditcard transactie. Afhankelijk van je hoeveelheid transacties en pinbedrag kan de ene partij voordeliger zijn dan de ander. Doe je meer dan 25 per maand met bedragen boven de €30 dan is Pinmobile voordeliger en de overigen bij minder transacties en lagere bedragen.

De oplossingen zijn allemaal veilig en betrouwbaar en gecertificeerd door MasterCard en Visa.

Bij de bank kan je ook een mobiel pinpakket afnemen en dan betaal je minimaal €42,50 per maand of €650 voor eenmalige aanschaf. Ook hier maak je gebruik van 3G,4G of Wifi met een apart gsm abonnement.
Het team van OverOnlineBetalen
http://overonlinebetalen.nl/mobiele-kassa
http://www.creditcard-wijzer.nl