Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Ervaringen ccvpay

07 december 2017

Heeft er iemand ervaring met ccvpay icm ccvshop?

Ik kan hier erg weinig over terug vinden, dus ben benieuwd naar jullie ervaringen ;-)

Betrouwbaarheid/storingen/gebruikers gemak ( vier klant en webwinkel)

Gr. Mick
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Ervaringen ccvpay

07 december 2017

Toen ik nog bij ccvshop zat gebruikte ik ook ccvppay en dat beviel goed. Geen enkel probleem mee gehad en een fijne integratie. :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
DVerboom
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 mei 2016

Re: Ervaringen ccvpay

08 december 2017

Ik zou mollie gebruiken als ik jouw was.

Je heb meer mogelijkheden met Mollie, en bij creditcard betalingen ben je goedkoper uit met Mollie dan met CCVPay.
de iDeal kosten zijn gelijk dus ik zie niet in waarom je voor CCVPay zou kiezen (ik heb gekozen en blijf bij Mollie)
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Ervaringen ccvpay

09 december 2017

Bedankt voor de reacties.
Verschil in kosten vind ik niet zo heel relevant, stabiliteit en betrouwbaarheid vind ik veel belangrijker. Ik betaal liever iets meer dan dat ik regelmatig orders mis loop ; -)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
DVerboom
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 mei 2016

Re: Ervaringen ccvpay

11 december 2017

Bedankt voor de reacties.
Verschil in kosten vind ik niet zo heel relevant, stabiliteit en betrouwbaarheid vind ik veel belangrijker. Ik betaal liever iets meer dan dat ik regelmatig orders mis loop ; -)
Als er storingen zijn dan zitten de problemen eerder bij de banken dan bij Mollie. Al kan ik me niet meer herinneren wanneer de laatste storing van Mollie is geweest.
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: Ervaringen ccvpay

11 december 2017


l kan ik me niet meer herinneren wanneer de laatste storing van Mollie is geweest.
Dan ben je duidelijk niet ingeschreven op hun status pagina, de laatste keer dat ze er uit lagen (oorzaak door Mollie en niet de bank) is 21 november. Dit gezegd zijnde gaat het meestal maar om een tiental minuten en zit de oorzaak inderdaad meestal bij de bank. 
 
DVerboom
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 mei 2016

Re: Ervaringen ccvpay

12 december 2017


l kan ik me niet meer herinneren wanneer de laatste storing van Mollie is geweest.
Dan ben je duidelijk niet ingeschreven op hun status pagina, de laatste keer dat ze er uit lagen (oorzaak door Mollie en niet de bank) is 21 november. Dit gezegd zijnde gaat het meestal maar om een tiental minuten en zit de oorzaak inderdaad meestal bij de bank. 
Dan heb jij denk ik niet gelezen ? 
Ik noem het een Mollie probleem als de oorzaak van de storing direct aan hun ligt (software fouten ect)
De storing van 21 november staat:
The two outages this afternoon at 14:49 and 16:03 CET were caused by problems during unplanned network maintenance at our hosting provider.

Hier kan Mollie toch niks aan doen als het datacenter problemen heeft... ? 
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Ervaringen ccvpay

12 december 2017

Hier kan Mollie toch niks aan doen als het datacenter problemen heeft... ? 
Jawel?
Betere afspraken met het datacenter maken? Verspreiden over meerdere datacenters?
 
BillyCatcher
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 november 2017

Re: Ervaringen ccvpay

14 december 2017

Pruts dat ze het laten hosten, alles zelf in handen nemen als je zo groot bent.
 
DVerboom
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 mei 2016

Re: Ervaringen ccvpay

15 december 2017

Pruts dat ze het laten hosten, alles zelf in handen nemen als je zo groot bent.
In hoeverre zelf in handen ?
Bijvoorbeeld bij TransIP en Equinix kan je datavloer huren, die regel de stroomvoorziening.
Ik weet dat een paar maanden geleden door stroomuitval in Amsterdam en haperende noodstroom voorzieningen TransIP een aantal uren uit de lucht is geweest.

Dan kan je zelf wel alles qua servers in handen hebben maar je ben als nog dan afhankelijk van....
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Ervaringen ccvpay

15 december 2017


In hoeverre zelf in handen ?
Bijvoorbeeld bij TransIP en Equinix kan je datavloer huren, die regel de stroomvoorziening.
Ik weet dat een paar maanden geleden door stroomuitval in Amsterdam en haperende noodstroom voorzieningen TransIP een aantal uren uit de lucht is geweest.

Dan kan je zelf wel alles qua servers in handen hebben maar je ben als nog dan afhankelijk van....
Het verbaasd mij dat een paymentprovider van derden afhankelijk is. Juist een dergelijke service zou 24/7 garantie moeten kunnen geven.

TransIP is volgens mij alleen een webhost waar je een VPS kan huren. Equinix biedt wel de mogelijkheid om een datavloer te huren, maar daar hangt een flink prijskaartje aan.
Volgens mij zijn er ook nog voldoende tussen oplossingen als private server of eigen rack binnen een datacenter te huren.

Zeker bij de grotere datacenters is de kans groter dat je de staatsloterij wint dan dat je zonder stroomloos te zitten! ;-)

On topic: we gaan ccvpay uitproberen en houden sisow voorlopig als back up
 
BillyCatcher
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 november 2017

Re: Ervaringen ccvpay

20 december 2017

Pruts dat ze het laten hosten, alles zelf in handen nemen als je zo groot bent.
In hoeverre zelf in handen ?
Bijvoorbeeld bij TransIP en Equinix kan je datavloer huren, die regel de stroomvoorziening.
Ik weet dat een paar maanden geleden door stroomuitval in Amsterdam en haperende noodstroom voorzieningen TransIP een aantal uren uit de lucht is geweest.

Dan kan je zelf wel alles qua servers in handen hebben maar je ben als nog dan afhankelijk van....
Er werd gezegt hosted, niet colocatie.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Ervaringen ccvpay

20 december 2017

Wees ervan bewust dat CCVpay iedere transactie 1:1 doorboekt wat waarschijnlijk hogere bankkosten met zich zal meebrengen.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Ervaringen ccvpay

20 december 2017

Dank je Jan!

Ik begreep dat de uitbetaling dagelijks waren, als dit idd 1 op 1 is wordt het inderdaad een stuk minder aantrekkelijk.
We hebben ons inmiddels aangemeld en gaan in Januari online met ccv. We gaan het ervaren ;-)

Gr. Mick