Importeren vanuitde USA

1
Vraagje.. via via heb ik bij een contactpersoon in de usa al diverse keren knaagdier spullen geïmporteerd. Enigste plek waar dit te verkrijgen is, en per product zijn de kosten 5,15.
Ik heb tot nu toe mijn contactpersoon laten regelen de transport en invoer naar Duitsland of Nederland toe. Dit kost zoveel dat de inkoop per product (dus verzend en invoerrechten ook meegerekend) nu al rond de 10 euro is. Dan verdeeld over 50 producten.

Dit moet toch goedkoper kunnen? 50 producten circa 4 euro verdelen is behoorlijk wat om dat hierheen te krijgen.

Wie importeert ook vanuit de USA en weet een goedkopere optie?
Zijn aardig grote dozen, zo rond de 80cm soms zelfs 1 meter sowieso.
Niet mega zwaar, zo rond de 15 kilo per doos denk ik.

Re: Importeren vanuitde USA

2
Kun je iets specifieker zijn? 10 euro voor een pallet vanuit Duitsland is hartstikke goedkoop. 10 euro voor een envelop uit Duitsland is hartstikke duur.
Wat voor producten zijn het, hoe zijn ze verpakt, wat is het gewicht, welke dienst gebruik je nu? Zonder deze info zal niemand jou kunnen vertellen of het inderdaad goedkoper kan.

Re: Importeren vanuitde USA

3
Het gaat om import van normaal circa 3 dozen, grote dozen, met een relatief laag gewicht.
Vanuit de USA naar Duitsland. Verzonden wordt door de contactpersoon via Fedex of DHL.

Kosten toen we circa 3 grote dozen lieten overkomen: circa 160 euro verzendkosten.
Invoer: circa 50 euro.

Inkoop van 1 product was circa 6 euro, en die 200 euro verdeeld over die 50 producten komt er 4 euro per product op, en dat maakt de totale inkoop van een product dus 10 euro.

Nu kan ik het product voor 5 euro per stuk krijgen, want ik ga er 100 afnemen, circa 6 dozen.
Maar ik moet er vanuitgaan dat transportkosten ongeveer 280/300 zijn en invoerrechten 100. Dus totaal 400 euro over die 100 producten, is alsnog 4 euro extra per product er op.

Mijn vraag is dus kan dit goedkoper, of is dit normaal?

Het gewicht is dus het probleem niet, maar de grootte van de dozen wel, ze zitten al zo compact mogelijk gepakt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Importeren vanuitde USA

5
Dat is ook een/de reden dat men vaak groot inkoopt (containers). Bulk is goed te doen, enkele dozen vaak niet. Jij betaald nu 160 euro voor 3 dozen, ik betaalde 2400 euro voor een 40' zeecontainer.

Als je geen haast hebt en ruim vantevoren besteld kan je ook je bestelling per zeevracht hierheen laten komen, je hoeft geen volle container te kopen maar kan ook een container delen (groupage). Dit scheelt ook in de kosten.

Re: Importeren vanuitde USA

6
Wellicht is dat laatste iets. Weet iemand waar je zoiets kunt vinden?
Of zijn er mensen op het forum die het per container laten komen en we elkaar kunnen helpen?

Heb er nu haast mee dus bestelling staat al.
Over een half jaar hebben we vast weer een stuk of 100 nodig, als die eerder komen is dat ook geen ramp.

Re: Importeren vanuitde USA

7
Dat heeft nogal veel voeten in de aarde om uit te zoeken. Zeker als je 'relatief' kleine bestellingen blijft doen is de vraag of het gunstig is (en een transporteur wel op jou zit te wachten). Er zit een transporteur tussen die ook graag nog iets wil verdienen.

Moet de transporteur alle vervoer doen? Of alleen haven tot haven. Invoeren en de locatie is heel erg belangrijk, de USA is nogal groot... etc etc.

Zelf even googlen kan ook geen kwaad, er zijn nogal wat transporteurs in de wereld. Bel ze eens.

Groupage vervoer wordt ook vaak gewoon aangeduid als LCL oftewel Less than Container Load.