Adverteren

1
Zijn er hier webwinkels welke adverteren op websites? Dus buiten zoekmachines of affiliates werkelijk ergens een stukje advertentie ruimte gebruiken?

Graag zou ik wat ervaringen hierover horen. Berichten via PB (prive berichten) zijn mogelijk.

2
ik ben nog een beetje aan het experimenteren met adverteren, kijken wat voor mij het beste werkt.
Ik heb een tijdje geadverteerd op een meiden/beautysite (ik heb een sieraden/accessoires webwinkel) en dat liep wel aardig, alleen wordt er helaas niet zo veel op de banner geklikt als ik had gehoopt. Toch kwamen er relatief nog aardig wat bestellingen binnen.
Ook heb ik eens geprobeerd te adverteren via GPT programmas, waarin mensen op een link (in dat geval dus mijn link) moeten klikken, deze bijvoorbeeld 30 seconden bezoeken en op die manier geld verdienen op die site (voorbeeld van zo'n site is MoneyMiljonair)
Je kan bij dit soort sites aangeven wat voor bezoekers je wilt, de site matcht dit dan met de interesses van de bezoekers.
Maar de uiteindelijke resultaten van adverteren op dit soort sites viel behoorlijk tegen. Je hits lopen aardig op, maar vaak is het toch niet het publiek wat je nodig hebt.

Ik ben nu nog een beetje aan het kijken wat voor mij een goede site is om te adverteren, en wat voor mij ook nog betaalbaar is.

3
Gwen schreef: Ik heb een tijdje geadverteerd op een meiden/beautysite (ik heb een sieraden/accessoires webwinkel) en dat liep wel aardig, alleen wordt er helaas niet zo veel op de banner geklikt als ik had gehoopt. Toch kwamen er relatief nog aardig wat bestellingen binnen.
Ook heb ik eens geprobeerd te adverteren via GPT programmas, waarin mensen op een link (in dat geval dus mijn link) moeten klikken, deze bijvoorbeeld 30 seconden bezoeken en op die manier geld verdienen op die site (voorbeeld van zo'n site is MoneyMiljonair)
Je kan bij dit soort sites aangeven wat voor bezoekers je wilt, de site matcht dit dan met de interesses van de bezoekers.
Maar de uiteindelijke resultaten van adverteren op dit soort sites viel behoorlijk tegen. Je hits lopen aardig op, maar vaak is het toch niet het publiek wat je nodig hebt.
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord. :-)
In systemen als moneymiljonair geloof ik helemaal niet dus daarop zal ik niet te veel reageren.

Hoe had je de deal met de meiden website gemaakt? Heb je ze zelf benaderd? Heb je ook geprobeerd een stukje tekst op hun website te krijgen? Zelf merk ik dat dit vaak beter werkt. Zo had ik een tijdje een deal met een website welke geen eigen winkel had, en die had in zijn menu de knop 'webwinkel' gemaakt en dit doorgelinkt naar een webwinkel van mij en hij kreeg daarvoor een vast bedrag per maand. Dit werkte erg goed. Veel bezoekers hadden interesse en de conversie naar kopers was ook wel goed!

4
admin schreef:
Gwen schreef: Ik heb een tijdje geadverteerd op een meiden/beautysite (ik heb een sieraden/accessoires webwinkel) en dat liep wel aardig, alleen wordt er helaas niet zo veel op de banner geklikt als ik had gehoopt. Toch kwamen er relatief nog aardig wat bestellingen binnen.
Ook heb ik eens geprobeerd te adverteren via GPT programmas, waarin mensen op een link (in dat geval dus mijn link) moeten klikken, deze bijvoorbeeld 30 seconden bezoeken en op die manier geld verdienen op die site (voorbeeld van zo'n site is MoneyMiljonair)
Je kan bij dit soort sites aangeven wat voor bezoekers je wilt, de site matcht dit dan met de interesses van de bezoekers.
Maar de uiteindelijke resultaten van adverteren op dit soort sites viel behoorlijk tegen. Je hits lopen aardig op, maar vaak is het toch niet het publiek wat je nodig hebt.
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord. :-)
In systemen als moneymiljonair geloof ik helemaal niet dus daarop zal ik niet te veel reageren.

Hoe had je de deal met de meiden website gemaakt? Heb je ze zelf benaderd? Heb je ook geprobeerd een stukje tekst op hun website te krijgen? Zelf merk ik dat dit vaak beter werkt. Zo had ik een tijdje een deal met een website welke geen eigen winkel had, en die had in zijn menu de knop 'webwinkel' gemaakt en dit doorgelinkt naar een webwinkel van mij en hij kreeg daarvoor een vast bedrag per maand. Dit werkte erg goed. Veel bezoekers hadden interesse en de conversie naar kopers was ook wel goed!
die meidensite heb ik inderdaad zelf benaderd. Aangezien haar bezoekers toch het meest overeenkomt met mijn doelgroep was ik benieuwd of het mogelijk was te adverteren. Dit d.m.v. een simpele banner van 100x50
Ook is er op haar site (en een andere meiden/beautysite) een artikel met reviews geplaatst over mijn webshop, en dat heeft eigenlijk het meest geholpen. Als de bezoekers zo'n artikel lezen hebben ze toch een duidelijke beeld van de webshop dan wanneer je alleen een banner ziet, en het valt me op dat veel meiden proberen de trends te volgen. Als persoon A een bepaalde armband bij mij koopt en dit doorverteld willen meteen heel veel meiden diezelfd armband.
Ik ben nu dus eens aan het kijken of ik meerdere van dat soort sites kan benaderen voor het plaatsen van een artikel, want ik denk dat dat (voor mij) de beste reclame is.

En de MoneyMiljonair systemen zijn inderdaad het verre van geweldig, het enige wat het je oplevert zijn hits waar je vaak niks aan hebt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Tip van de dag is eingelijk dan toch wat ik verwacht had. Geen banner maar een 'review' of artikel of stukje tekst proberen te kopen op een website?

6
Wij bieden zelf een Affiliate programma aan, waar webmasters of websites eigenaren zich op in kunnen schrijven.
In ons programma hebben ze de keus tussen, tekst-ads, tekst-links, banners en page-peel.
Binnenkort komen er nog HTML-ads en ligtboxen bij.
Op deze manier hebben wij direct contact met de affiliates die onze diensten promoten op hun websites.
Webmasters verdien geld en meld je aan op http://www.silk-stockings.nl/idevaffiliate/index.php

7
Wij bieden zelf ook een partner programma aan maar doen daarnaast als Online vliegvis shop verenigingen sponsoren als beloning voor het plaatsen van banners, reclame etc.
Hooked on the Fly
Vliegvis School & Shop
www.hookedonthefly-shop.nl

8
Ik heb zelf ook een banner op een site staan. Ik verkoop Roemeense artikelen, dus ik heb een banner staan op een erg druk bezocht portal voor Roemenen, die in Nederland wonen. Kreeg ik geheel gratis aangeboden, omdat ik de eigenaar van de site ken.
Er komen aardig wat mensen via de banner bij mij moet ik zeggen.
Toch merk ik, dat er op een stukje tekst meer mensen afkomen.
Ik heb namelijk ook een stukje tekst op een forum gezet. En ik denk, dat mensen toch geinteresseerd raken, doordat ze er een stukje over lezen en dus eerder geneigd zijn, om even te gaan kijken.
Dus eerlijk gezegd, denk ik dat je gelijk hebt en een review dus inderdaad nuttiger is. Het nadeel is, dat het stukje tekst op een gegeven moment niet meer gelezen wordt, een banner daarentegen blijft mensen trekken.