Backlinks heb je zowiezo nodig

1
Backlinks heb je zowiezo nodig om bekend te worden op internet.
Wat je ook doet via internet, zonder backlinks kom je niet hoog op Google.

Een backlink is een link vanaf een andere website die naar jouw webwinkel verwijst.
Voor Google is dit het bewijs dat jouw webwinkel interessant is of geweldige producten bevat.

Om je webwinkel hoger in Google te krijgen en goed vindbaar te maken in andere zoekmachines, zul je dus veel van die backlinks moeten hebben. Gewoonlijk linken mensen vanuit zichzelf naar je webwinkel toe vanwege de geweldige content, maar vaak genoeg zal je zelf backlinks moeten aanmaken om enigzins vertoond te worden op Google.nl en dus gevonden te worden door je doelgroep en orders te krijgen.

Aangezien "backlinks" dus een heel belangrijk aspect is van zoekmachine optimalisatie en online gevonden worden, wil ik het er graag met jullie over hebben. Wat zijn jullie gedachten en wie kan hulp gebruiken - of heb je misschien tips om backlinks te regelen? Plaats hieronder een bericht.

Een tip om een backlink naar je webshop te krijgen is het maken van goede content.
Met het starten van een zakelijk blog heb je de mogelijkheid om how-to's te schrijven en andere goede informatie met je bezoekers te delen over de producten die jij verkoopt.

* Leg stapsgewijs uit hoe bepaalde dingen werken (een how-to)
* Ga dieper in op producten in je assortiment en schrijf er artikelen over
* Probeer antwoord te geven op de vragen die jouw doelgroep heeft (meest gestelde vragen)

Als je bezoekers de content (inhoud van je site) waarderen zullen ze vanuit hun eigen blog, vanaf twitter of facebook account of vanuit een forum gaan linken naar je blog.

Je blog krijgt dan linkwaarde van Google en met een link naar je webshop vanuit het blog (een hyperlink) breng je een deel van de linkwaarde over naar je webshop, om zodoende een hogere positie te bemachtigen op Google.

Met een hogere positie op Google val je op en ontvang je niet alleen meer bezoekers, maar waarschijnlijk ook meer bestellingen in je webwinkel.

Artikel: tips om backlinks te maken voor een webwinkel of website

Re: Backlinks heb je zowiezo nodig

2
Wat ik me afvraag is hoe bescherm je je unieke content.
Ikzelf ben nu informatieve teksten aan het schrijven (ik steek daar veel tijd in), maar heb schrik dat anderen het gewoon gaan overnemen ipv. een link gaan leggen. (en dat is niet mijn bedoeling)

Hoe kun je je daar tegen beschermen? (zonder dat het iets kost :-) )

Re: Backlinks heb je zowiezo nodig

3
Bedankt voor je vraag. Goede vraag overigens.

Voor zover ik weet is dit niet te voorkomen. Het web blijft het web en daarmee heeft iedereen de mogelijkheid om een stuk content te kopiëren en te plakken op een blog voor eigen gebruik.

Wat je wel kan doen is de rechtermuisknop deactiveren, zodat deze "content scrapers" het een stuk moeilijker krijgen om de content van je website af te halen. Ze kunnen in zo'n situatie namelijk geen gebruik maken van de kopiëren en plak functie. (rechtermuisknop > kopiëren)

Maak je geen zorgen. Google merkt op dat jij de auteur bent van de content, aangezien jij het voor het eerst hebt gepubliceerd. Dus voor je ranking in Google heeft dit geen nadelige gevolgen.

Je kan wel een spam rapport naar Google versturen om de betreffende content scraper aan te geven.
10 redenen waarom uw webshop niet vindbaar is voor uw klanten.

Re: Backlinks heb je zowiezo nodig

4
@veke, ik geloof niet dat je je daar echt tegen kan beschermen. Vraag me ook af of jij je daar zo zorgen om moet maken. Als ik het zo inschat van jou, heb je toch zulke unieke items dat er niet veel andere webshops zullen zijn die echt iets met die teksten kunnen. Enige manier zou zijn om regelmatig stukken tekst van jezelf in Google te gooien en dan te kijken of er websites/shops uitkomen die jouw tekst hebben gepikt. En dan die eigenaren een mailtje sturen.. enz. Maar ik zou me er niet te druk om maken. Zeker niet in het beginstadium. Focus op je producten, maak je webshop en ga verkopen. :)

Wat die backlinks betreft, het hangt er natuurlijk ook vanaf welke niche je zit of je echt (veel) backlinks nodig hebt voor Google.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Backlinks heb je zowiezo nodig

5
Wat die backlinks betreft, het hangt er natuurlijk ook vanaf welke niche je zit of je echt (veel) backlinks nodig hebt voor Google.
In een niche met weinig tot geen concurrentie heb je minder backlinks nodig om bovenaan Google te komen. Echter, hoe meer backlinks je krijgt, des te beter je wordt gevonden op long-tail zoektermen die wellicht ook betrekking hebben op de producten in een webshop. Het geeft toch altijd extra waarde aan je pagina (mits de link relevant is) en dat helpt om in Google nog duidelijker naar voren te komen op de long-tail.

Iemand die op zoek is naar backlinks kan, naast het schrijven van geweldige content, posts maken waarin je de voordelen beschrijft van al je producten. B.v. wat het gebruik van het product voor voordelen kan hebben voor de klant. Zulke posts zijn "backlink-gevoelig".
10 redenen waarom uw webshop niet vindbaar is voor uw klanten.

Re: Backlinks heb je zowiezo nodig

6
Webwinkel-James schreef:Wat je wel kan doen is de rechtermuisknop deactiveren, zodat deze "content scrapers" het een stuk moeilijker krijgen om de content van je website af te halen. Ze kunnen in zo'n situatie namelijk geen gebruik maken van de kopiëren en plak functie. (rechtermuisknop > kopiëren)
Zou ik niet doen, want dit maakt het gebruik van de rechtermuisknop voor iedereen onmogelijk. Ook voor klanten en dat wil je niet.

De rechtermuisknop uitschakelen, lost het probleem niet op. Een plagiaatpleger kan tekst selecteren door erover te slepen en daarna op de standaardsneltoets Ctrl+C drukken. Iemand kan ook alles selecteren met Ctrl+A, daarna alles kopiëren met Ctrl+C en vervolgens alles plakken in bijvoorbeeld Word met Ctrl+V. Daarnaast kun je in de meeste browsers de complete webpagina lokaal opslaan met Bestand > Opslaan als o.i.d. Dat zijn al drie algemene Windows-technieken waarbij de rechtermuisknop niet nodig is.
StoreCore.io

Re: Backlinks heb je zowiezo nodig

8
Daarbij staat het ontzettend knullig, om de rechtermuisknop uit te zetten.

Het is zoals hierboven gezegd geen enkele vorm van beveiliging.
Voor consumenten is het alleen maar ontzettend irritant, regelmatig kopieer je tekst uit de browser. Bv voor een mail, een verlanglijstje etc.
http://www.ikkrijg.nl biedt webshops een platform om de site en producten te promoten.

Re: Backlinks heb je zowiezo nodig

9
Bovendien moet je niet bezig zijn met bang zijn dat je site gekopieerd wordt en daar maatregelen tegen willen nemen. Je moet bezig zijn met het maken van een mooie site. Zelfs al zou er tekst gekopieerd worden, dan is dat alleen maar een compliment naar jou toe dat jij goede tekst geschreven hebt. Google zal er niet wakker van liggen als iemand jouw tekst kopieert, echt niet.

Re: Backlinks heb je zowiezo nodig

10
Ik las vandaag een tip in een artikel op internet waarin stond dat je vooral moet doorgaan met het aanmaken van no-follow backlinks, aangezien veel websites gebruikmaken van RSS-Feeds. Volgens de auteur worden de URL's in de RSS Feed gewoon ge-dofollowed. Wat ook vrij logisch is als je er over nadenkt. Vreemd genoeg kom ik in RSS feeds nooit comments tegen, laat staan do-follow backlinks. Iemand informatie hierover?
10 redenen waarom uw webshop niet vindbaar is voor uw klanten.

Re: Backlinks heb je zowiezo nodig

11
Nofollow heeft eigenlijk alleen betrekking op pagerank, en dat wordt niet of nauwelijks meer gebruikt. Dus kun je stellen dat je je niet meer druk hoeft te maken om nofollow bij een link te zetten.
Voor meer informatie, zie hier.

PS. er kan nofollow bij een link gezet worden, of niet. Iets als "ge-dofollowed" bestaat volgens mij niet. Maar ik ben dan ook niet van de hippe termen, meer van de concrete taal ;)

Re: Backlinks heb je zowiezo nodig

12
Beste ,

ik wil graag tekstlinks voor een tijdsduur van tien maanden op websites met volgende ondwerpen willen plaatsen:

Voetbal
Sport
Sportweddenschappen
Voetbalwedden
live wedden
sport live streams

Hoor graag wat de mogelijkheden zijn en wat ik op mijn beurt voor jou kan betekenen.

Re: Backlinks heb je zowiezo nodig

13
Je kan beter de webmasters van zulke websites persoonlijk benaderen. Dat is veel effectiever.
Via Google kan je zoeken naar websites over deze thema's en vragen om een tekstlink.

Het is belangrijk om te weten dat, indien er betaald wordt voor een link, er een nofollow attribuut moet worden toegevoegd aan de tekstlink. Op die manier vloeit er via de link geen Pagerank door naar uw website. Google stelt het namelijk niet op prijs wanneer webmasters betalen voor links om hoger in Google te komen. Dit is in strijd met de richtlijnen voor webmasters.

Het nofollow attribuut is dus heel belangrijk indien er een bedrag betaald wordt om de link geplaatst te krijgen.
10 redenen waarom uw webshop niet vindbaar is voor uw klanten.