Wat vloeren betreft ben ik persoonlijk heel erg visueel ingesteld. Wat de vloeren zelf betreft, maar zeker ook de website. Er zijn immers dusdanig veel aanbieders van vloeren, dat ik snel het kaf van het koren wil scheiden.
Alles boven de navigatie/het menu had gemakkelijk gebruikt kunnen worden om snel een indruk te geven van je bedrijf. Je identiteit, je sterke punten en belangrijke bezorg- en contactinformatie hadden daar kunnen staan. De gratis proefstukjes zijn wél een zeer sterk en (vermoed ik) gewaardeerd punt. Die banner is echter op z'n zachtst gezegd klungelig en leidt af. (Ik vraag me af of mensen hem werkelijk bekijken...)
Vervolgens ben ik gaan scrollen. Het eerste dat ik zie is een luchtbevochtiger, gevolgd door lelijke productfoto's van veelal duur laminaat. Ik scroll snel door en stop even bij wat ik aanzie voor footer en daar zie ik: "Binnen 24 uur bezorgd ". Daar heb je even weer mijn positieve aandacht, waarna mijn oog afdwaalt naar het kopje "Leveringsvoorwaarden". Hier staat: "U vindt onze leveringsvoorwaarden
links onderaan deze pagina, onder het kopje Leveringsvoorwaarden." Ik moest er van gniffelen. Als je er vanuit gaat dat ik er kennis van neem, waarom er niet naar linken? Nieuwsgierig als ik ben toch even doorgescrolld.... De leveringsvoorwaarden staan
rechts van het midden.
Als laatste heb ik toch één menuoptie gekozen, namelijk het outlet laminaat. Van alle vloeren zijn er maar 2, waar je misschien een klein kamertje mee kunt leggen. De anderen zou ik bewaren als gimmick voor mensen die laminaat komen afhalen en nog even hun portemonnee willen trekken om het als restantaanbieding mee te nemen. (Is ook leuk om mensen in de nabije omgeving van je bedrijf aan je te binden trouwens. Gegarandeerd dat iemand een kelderkastje van een mooie vloer wil voorzien dan én geheid dat 'ie voor z'n woon- en/of slaapkamers terugkomt... Als je puur een webwinkel runt is er vast wel een openbedrijvendag of iets in die trant, voor wat klantenbinding.) Ik voel me echter op dit moment misleid, met deze "outlet".
Misschien ben je nu wel benieuwd wat ik dán verwacht had, of misschien ook wel niet en ben je verveeld met mijn afgeraffelde feedback. Ik zal het proberen kort samen te vatten.
Allereerst verwachte ik voordelige, mooie vloeren. Het gros van je productfoto's zijn prima en laten mooi de structuur en opdruk van de vloeren zien. Het was welkom geweest als ik _alleen_ dat soort foto's zag, met wat summiere informatie m.b.t. de prijs per vierkante meter. Alle producten die ik interessant vind open ik toch wel in een ander tabblad. (Een optie om het in een vergelijking op te gaan nemen zou hier een goed alternatief zijn, waar ik iets aan heb.) Het was dan ook welkom geweest als ik méér producten en minder witruimte, of overbodige tekst te zien kreeg. Belangrijkste hierbij is nog dat ik ook genoeg verwacht te zien binnen mijn budget. (Wat zeker moet lukken voor een outlet.)
Behalve dat vind ik de enorme aanbiedingen opvallend. Iets zegt me dat dat jouw reguliere prijzen zijn, wat voor jou had gepleit als je het niet als aanbieding zou bestempelen. Dat maakt het namelijk een oneerlijke handelspraktijk. (Tenzij ik mij vergis en het écht aanbiedingen zijn.) Beter bewaar je speciale aanduidingen voor het geringe aantal "outlet" producten en/of voor alles waarvan de voorraad nog maar beperkt is.
Last but not least mis ik direct antwoord op simpele vragen. Wat kost bezorging? Het zal toch niet onmogelijk zijn gewoon een bedrag te noemen dat werkt voor héél Nederland. (Eventueel zelfs gratis vanaf een bepaald bedrag?) Dit zou zelfs mensen naar je fysieke zaak kunnen lokken, als ze begrijpen dat ze voordeliger zelf rijden. Dat kan leiden tot extra aankopen of met een kopje koffie tot meer klanttevredenheid en aankopen.
Ik zal niet in detail gaan hoe ik zélf e.e.a. zou doen of willen doen. Je kan daarbij namelijk het beste uitgaan van je eigen kracht. Het lijkt erop dat het maken van een webwinkel op zich meer prioriteit heeft gehad, dan het communiceren van wie je bent, wilt zijn en waar je kracht ligt. Doe dát en je overtuigd meer en mensen zullen ook vergevingsgezinder zijn m.b.t. schoonheidsfoutjes in jouw website. Aan het eind van de rit ben je namelijk geen website, dus zou je ook helemaal niet daarop beoordeeld moeten willen worden of uitnodigen daartoe.

Simpele uitingen zijn vaak het doeltreffendst.