BTW vraag bestelling UK

1
Misschien een rare vraag, maar ik ben het nog niet eerder tegengekomen bij importeren vanuit Engeland, maar ik wil zojuist bij een nieuwe leverancier een bestelling plaatsen, staat het volgende aangegeven:

VAT Number For Export Orders Only
_______________________

I confirm this is my valid VAT Number and that the goods are for export

Als ik hier mijn BTW nummer invul, wordt er geen BTW gerekend over mijn bestelling.
Klopt dit/mag dit gewoon?
Bij andere bestelling stond het er soms wel en soms niet bij, maar dit is de eerste keer dat ik de keuze heb :P

Belastingtelefoon is gesloten vandaag ;)

Iemand die dit weet?

En belangrijker nog, hoe geef ik dit dan aan bij de belasting?

Re: BTW vraag bestelling UK

3
Het klopt helemaal.

Als je als bedrijf met een BTW nummer bij een ander bedrijf binnen de EU maar buiten het land van het BTW nummer inkoopt hoef je geen BTW te betalen (of in dit geval VAT).

In de administratie vul je dit in als een ICI Inter Commanditaire Inkoop goederen.

Let wel op dat op de rekening zowel hun VAT nummer staat als jou BTW nummer.

@PeterPastoor

Vanuit de USA importeren hoef je in principe ook geen salestax te betalen in de USA.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.