Hoe beschermen wij ons tegen oplichters?

1
We zien en horen steeds meer over oplichters via internet die zogenaamd een webwinkel hebben. Iemand enig idee hoe wij als eerlijke winkeliers ons daartegen kunnen beschermen? Wij worden er met zijn allen tenslotte ook de dupe van omdat de consument zo steeds minder vertrouwen krijgt in het kopen via internet.
Vaak kunnen we nu eenmaal niet anders dan de consument vooruit te laten betalen dus ik ben benieuwd of meer webshop eigenaars hinder ondervinden van de oplichters en of we er daadwerkelijk iets tegen kunnen beginnen.

Re: Hoe beschermen wij ons tegen oplichters?

2
Wil jij jezelf als webwinkelier beschermen, of wil je de consument in bescherming nemen?

Ik denk dat de meeste consumenten weinig problemen hebben om vooruit te betalen via iDeal. Voor de mensen die dat wantrouwen kun je een dienst als Afterpay.nl gebruiken. Zo ben jij als webwinkelier in elk geval verzekerd dat je je geld krijgt.

Helemaal beschermen kan de consument zich niet, ook op de markt of in de winkelstraat zie je ondernemers die tijdelijk een pandje huren en na een maand vertrokken zijn, en dat gebeurt op internet ook.
De grootste keuze in kant-en-klaar webdesign voor je Magento webwinkel. Zign.nl || Lees ook: Handleiding Magento

Re: Hoe beschermen wij ons tegen oplichters?

3
pegned schreef:We zien en horen steeds meer over oplichters via internet die zogenaamd een webwinkel hebben.
Weet je zeker dat je het steeds meer hoort? Want oplichting is niet iets nieuws. Websites als Marktplaats hebben er al jaren last van. Misschien hoor je er meer over omdat je nu er zakelijke interesse in hebt gekregen?

De meeste oplichting is, voor de ervaren shopper, vrij overduidelijk. Het gaat om luxe a-merken die voor eenderde van de prijs te koop zijn in webshops uit (het verre) buitenland. Daartegen is heel veel te doen. Duidelijke contactgegevens op je website en veel openheid als reviews, Twitter en duidelijk je KVK nummer op je website helpen al veel. Een duur keurmerk helpt vaak ook.

En natuurlijk is er ook gewoon Nederlandse of lastig te ontdekken oplichting. In branches waar veel geld omgaat zijn oneerlijke praktijken ook actief. Uiteindelijk zullen de kopers het moeten oplossen. Die zullen moeten leren hoe ze kunnen inzien of een shop te vertrouwen is, of niet.
Nu op mijn weblogs:

Re: Hoe beschermen wij ons tegen oplichters?

4
Nieuw is oplichting via internet inderdaad niet. Consumenten beschermen kunnen we als webwinkelier ook maar beperkt maar wat ik bedoel is of wij als webwinkelier onszelf kunnen beschermen tegen oplichters zoals bijvoorbeeld te zien was bij das je goed recht.
Op het moment dat je hier zakelijk in zit vallen bepaalde dingen natuurlijk meer op maar zelfs met een keurmerk ben je niet zeker. Wat de vooruitbetaling betreft heeft dat te maken met de voorwaarden die groothandels hanteren.
Bedankt voor jullie reacties.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.