webshop en dropshipping

1
Hallo,

Ik ga beginnen met het opzetten van een "dropshipping business".
Ga dit doen in de meubelbranche. Heb reeds een zeer betrouwbare en goede meubelmaker benaderd en deze wil dit graag met mij opzetten.
Ben van plan om nu een soort plan van aanpak te maken.
Dus zaken als wat voor soort webshop (zelf bouwen, of kant en klaar), afspraken over leveringstermijn, garantie, prijsstelling, marketing etc. etc. .
Weet iemand of hier formats voor zijn of kan iemand mij suggesties aan de hand doen hoe ik dit plan van aanpak het beste kan doen.
B.v.d. voor evt. reacties.
gr.
Joekzz

Re: webshop en dropshipping

3
Als je dropshipping aanbiedt in samenwerking met slechts één meubelmakerij, loop je een enorm risico. Nadat de meubelmakerij dankzij jou de kneepjes van online verkopen heeft geleerd, kan deze zelf een webwinkel openen en je op prijs, levertijd, assortiment en service de das omdoen. Of je verliest exclusiviteit en marktaandeel doordat de meubelmakerij dezelfde opzet herhaalt met een andere internetondernemer.

Niet pessimistisch bedoeld, maar op het "ouwe jongens krentebrood" in zakelijke aangelegenheden zijn al heel wat vriendschappen en huwelijken gestrand. Breng het geheel op zijn minst onder in een gemeenschappelijke BV.

Re: webshop en dropshipping

4
bedankt voor de snelle reacties tot dusver. beste Ward, voor situaties zoals door jou geschreven ben ik totaal niet bang. Deze meubelmaker heeft niks met internet etc. Hij is allang blij dat ik dit oppak. Het is de bedoeling dat we bescheiden starten en afspreken om dit een bepaalde periode te proberen. bovendien kun je veel eventueel "te verwachte problemen" van te voren contractueel vastleggen...toch?
Voor Eentje, er zijn idd verschillende voorbeelden van ondernemingsplannen etc.. Dus hier ga ik mijn voordeel mee doen.
Misschien zijn er nog meer tips, suggesties?
b.v.d.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: webshop en dropshipping

5
Beste joekzz,

Wij baten reeds een webwinkel uit met meubels voor kapsalons. We hebben een eigen voorraad en voeren rechtstreeks in van de fabrikant. Mijn ervaring heeft me geleerd dat dropshipping van meubels moeilijk gaat. Klanten die geïnteresseerd zijn in meubilair willen meestal de producten zien/voelen/testen alvorens tot aankoop over te gaan. Een 'showroom' (of op z'n minst een magazijn) is hierbij geen overbodige luxe. Indien je hier een oplossing voor kan uitwerken met je leverancier zal je weinig problemen tegenkomen.

Mvg,

Conac