Buitenlandse zoekmachines en bestellingen

1
Stel hier je vragen, (ik weet niet of het mag)

Ik heb zelf veel ervaring met Adwords en ben ook Pro. (google partner)

Verder adverteer ik op Yandex en Baidu.

Heb je problemen of werkt het niet? Ik zal proberen je verder te helpen.

Geef me de tijd en verwacht niet direct een antwoordt.

Re: SEA Adwors Yandex Baidu Rambler en de rest

3
eentje schreef:eerste vraag.... ik zie yandex heel vaak voorbij komen in mijn shops en in die van mijn klanten... maar wat is het precies? of gewoon de russische google (dus wat ilse ooit eens was hier)?
Ja een Russische google. Maar wel het grootste internetbedrijf van de EU! Laatste cijfers las ik ergens dat ze een marktaandeel van 65% hebben in RU. En dat met 140 miljoen inwoners. De vergelijking met ilse zou ik hier niet doen.

Komt ook erg veel verkeer uit de campagnes daar.

Re: SEA Adwors Yandex Baidu Rambler en de rest

4
Dan vraag ik me wel af wat ik aan verkeer van Yandex of Baidu heb... Ik heb niks aan kliks die niks opleveren.

Ik wil aan Nederlanders en eventueel Belgen leveren, een verdwaalde Duitser ook wel, maar ik ga me niet actief richten op het buitenland, in eerste instantie.

Ik zit niet te wachten op Russen, oostblok landen e.d.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: SEA Adwors Yandex Baidu Rambler en de rest

5
Meesleepbeest schreef:Dan vraag ik me wel af wat ik aan verkeer van Yandex of Baidu heb... Ik heb niks aan kliks die niks opleveren.

Ik wil aan Nederlanders en eventueel Belgen leveren, een verdwaalde Duitser ook wel, maar ik ga me niet actief richten op het buitenland, in eerste instantie.

Ik zit niet te wachten op Russen, oostblok landen e.d.
Dan zou ik Yandex blokken via robots. Als je er toch niets mee wilt doen.

Dat is wel een beetje de instelling van Nederlandse webwinkels. Waarom kijken ze niet verder dan ons kleine landje? Verzenden in vele landen is geen probleem en kost vaak maar een paar euro meer.

Veel webwinkels zijn er al klaar voor zonder dat ze het weten. Ik heb het dan over voorraad en logistiek. Wat er onderbreekt is taal en cultuur. En de durf.

Jammer dat men niet verder kijkt. Er valt zoveel te halen.

Je weerzin tegen oostblok (ik zit er niet op te wachten) is verkeerd. Daar zit een grote middeklasse. Waarschijnlijk veel groter dan in Nederland. Gewoon betrouwbare mensen die een betrouwbaar kanaal zoeken. En Nederland vinden ze betrouwbaar.

Hetzelfde verhaal in China waar het nog veel groter is.

Re: SEA Adwors Yandex Baidu Rambler en de rest

6
Ik kijk juist wel verder, ik denk echter dat dat een punt is waar jij je iets wellicht niet geheel in verdiept hebt. Juridische aspecten, aansprakelijkheid e.d.

Als je je op het buitenland richt geldt niet meer het Nederlands recht. Geschillen zullen behandeld worden in het land van de klant, niet van de winkel.
Als je verzend ben jij verantwoordelijk voor je zending tot aan aflevering. Dit kun je alleen enigszins opvangen door aangetekend en verzekerd te versturen.

Wat als ik iets naar zeg eens Bulgarije verstuur en men zegt, o maar dat heb ik niet gekregen?

Het is niet dat ik het niet wil, maar dat er nogal wat haken en ogen aan zitten onderweg.

Voorbeeldje van Bulgarije via TNT, en mijn pakket weegt 6 kilo en kost 90 euro.
Verzenden met handtekening en verzekerd: 37,80 euro

Denk je werkelijk dat de klant dat gaat betalen? Ik in ieder geval niet. En het gaat niet alleen om de betrouwbaarheid van de klant, maar voornamelijk de weg er naar toe. Het is niet een TNT busje wat daar heen rijdt.

Re: SEA Adwors Yandex Baidu Rambler en de rest

9
Meesleepbeest schreef:Goede toevoeging. 'buitenland' is inderdaad veel te algemeen.

Ik heb hier andere ervaringen. Te algemeen kun je opvangen door targeting, het product moet ook geschikt zijn. Nu hebben we het alleen over Rusland maar er zijn nog veel meer interessante landen.

Niet alle landen zijn geschikt om te versturen. Ook naar Rusland moet je zeker niet alles naartoe sturen.