Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

lightspeed ecommerce
lightspeed ecommerce

MB2018

Lightspeed of Shopify?

17 juni 2018

Goedendag allemaal!

Voor mijn webshop wil ik gebruik maken van Lightspeed of Shopify. Beide webshop software worden gezien als het beste op de markt. Nu vind ik het lastig om te bepalen welke software het meest uitgebreid is en het beste in elkaar zit. Welke software is het meest geschikt voor een Nederlandse webshop? Voor zo ver ik zelf heb kunnen ontdekken zijn ze beide gelijk. Een nadeel van Shopify vind ik dat je aan extra kosten zit vanwege de transactiekosten welke ze rekenen per transactie. Zijn er hier mensen welke in dezelfde situatie hebben gezeten en ervaring hebben met Lightspeed of Shopify? Zo ja, welke keuze zou je aanraden en waarom? Wat zijn je ervaringen?

Groetjes Mike!

RoelV

Re: Lightspeed of Shopify?

01 maart 2019

Wij zijn met energie-shop.be recent overgeschakeld van Magento naar Lightspeed.  De prijs is correct, de support is goed bereikbaar, en helpen mee zoeken naar een oplossing voor je probleem.  Momenteel lijkt de overstap een goede keuze.

readytogo
Contacteer:

29 oktober 2021

Je kan bij Shopify gebruik maken van Shopify Payments. In dat geval betaal je gewoon € 0,29 per transactie (zonder percentage).
Op het moment dat je gebruik gaat maken van een externe Payment Service Provider, dan dien je rekening te houden met 2% commissie + de transactiekosten.
Op zoek naar een kant & klare webshop? www.readytogo.nl

Dirkjan
Admin
Contacteer:

31 oktober 2021

Het is al een wat ouder topic, dus ik verwacht dat de vragensteller niet (meer) zijn afweging baseert op de kosten van een transactie. Vroeger was dat soms een dingetje voor kleine spelers om echt de goedkoopste te willen zijn maar tegenwoordig rekenen betalingsoplossingen als Klarna of PayPal al hogere tarieven. Daarnaast red je het meestal ook niet meer om volume te draaien zonder platforms of marktplaatsen, en daarvoor heb je gewoon een stevige winstmarge nodig.

Al is de vergelijking tussen Lightspeed en Shopify wel weer zeer actueel. Beide zijn ze een goede oplossing. Lightspeed is natuurlijk al jaren een succes in Nederland, maar Shopify is dit jaar wel sterk in opkomst. Met name bij dropshipping of influencers. Door koppelingen met leveranciers of platforms als Instagram, Pinterest en TikTok is de populariteit van Shopify snel gegroeid onder starters.
Advertentie

Bij Lightspeed krijg je een webwinkel met een compleet voorraad-, order- en retourensysteem en de mogelijkheid om pakbonnen en facturen te printen vanuit je backoffice. Ook kan je met de template editor de HTML- en CSS-bestanden volledig aanpassen. Vanuit je backoffice kun je zelfs extra webwinkels toevoegen die allemaal vanuit één plek te beheren zijn. Tenslotte is internationaal ondernemen kinderspel met een webwinkel in maar liefst 14 talen, verschillende valuta en de mogelijkheid om BTW te verleggen.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht