Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

abe

Klant onkend briefje op de deur.

10 maart 2023

Klant besteld een product en betaald achteraf via Billink. Track en trace zegt dat het keurig is bezorgd, maar klant stuurt mij dezelfde avond laat een email dat hij niets heeft ontvangen en heeft het ook al gevraagd bij zijn buren. Onderzoek bij Postnl, waarop bezorger aangeeft dat er een briefje op de deur hing met het verzoek het achter huis te leggen. (klant heeft nadien ook aangeven dat hij weg was, dus het zou aannemelijk kunnen zijn) Klant dit medegedeeld, waarop die weer zegt dat er bij de buren niet ligt en hij niets heeft ontvangen. Over het briefje op de deur zegt die helemaal niets, dus denk ik klopt het dus dat er een briefje op de deur zit. Pas als ik daar naar vraag ontkend hij dat hij een briefje op de deur had en dat de poort op slot zat. Nu zit ik dus in een tweestrijd, waarbij Billink de betaling gewoon laat doorgaan want die vinden een track en trace die zegt bezorgt voldoende.

Ik weet dat ik verantwoordelijk ben voor de verzending, maar wat als klanten nu zelf briefjes op de deur doen en vragen het ergens anders neer te leggen? Het lijkt mij dat het dan hun eigen verantwoordelijkheid is, maar nu zal ik zeker moeten bewijzen dat er een briefje op zijn deur zat.? Het gebeurd wel vaker dat mensen briefjes op de deur doen met instructies.

Rubenb
Contacteer:

Re: Klant onkend briefje op de deur.

11 maart 2023

Was het een duur product?