Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

JosV

DHL Power of Attorney machtiging voor inklaren

16 mei 2023

Zojuist een email gekregen van DHL. Ziet er allemaal officieel uit en ook het emailadres is van DHL zelf.  
Is dit iets nieuws? Ik kan er niks over vinden.
Ik koop al jaren wereldwijd in en DHL, UPS, Fedex etc hebben altijd gewoon zelf de inklaring gedaan zonder enige invloed van mijn kant.

Geef toestemming met een machtiging

Beste relatie,
Vanwege de Europese douanewetgeving is een Power of Attorney (PoA), oftewel een volmacht, vereist bij het aangeven van zendingen van en naar de Europese Unie.
Wat is een volmacht?
Een volmacht PoA is een schriftelijke machtiging om vertegenwoordigd te worden door een douane-expediteur. De douane-expediteur handelt in de naam van jouw bedrijf, op het gebied van douaneaangiftes/inklaren voor import en export.
Een machtiging zorgt ervoor dat DHL Express in staat is om voor onze klanten op te treden bij het indienen van douaneaangiftes en om alle bijkomende douane gerelateerde handelingen uit te voeren volgens douanewetgeving.
Stuur de volgende documenten als antwoord op deze email:
·       Ingevuld en ondertekend exemplaar van PoA (bijgevoegd)
·       Actueel uittreksel KvK van jouw onderneming
Zorg ervoor dat in het uittreksel van de Kamer van Koophandel (KvK) de ondertekenaar als bevoegd wordt vermeld. Na het selecteren van onderstaande button kom je in de vertrouwde omgeving van onze partner OneSpan. In deze omgeving kun je het PoA document veilig tekenen en je KvK uittreksel uploaden.
Wat is mijn voordeel?
Door machtiging te geven aan DHL Express met de PoA, dragen wij zorg voor jouw douane aangiften. Snel, veilig en eenvoudig. Zonder de PoA kan DHL Express jouw zending niet inklaren en dien je zelf de inklaring te regelen.

BertB
Contacteer:

Re: DHL Power of Attorney machtiging voor inklaren

17 mei 2023

Heb je een klantnummer bij DHL? Ik zou ze bellen met de vraag of dit geen oplichterstruuk is.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht