Gemiddeld aantal m2 nodig

1
Hallo,
Ik moet een berekenen maken van het aantal m2 dat ik ongeveer nodig ga hebben per week om mijn goederen op te slaan.
Ik heb berekend op basis van een aantal goederen hoeveel kuub ik per jaar moet opslaan.
Deze heb ik gedeeld door 220 (aantal per dagen per jaar) voor het aantal kuub dat er ongeveer per dag in en uitgaan.
Op 1 pallet gaat ongeveer 1,44 cbm
Het zijn 80x120 pallets, dus 0,96 m2 per pallet. 
5,76 pallet ruimte ruimte nodig, deze vermigvuldig ik met 0,96 = 5,5m2 per dag nodig 
Het betreft een deel bulk opslag die niet gestapeld kan of hoeft te worden, en een deel dat in rekken wordt opgeslagen. Om die reden heb ik heb aantal pallets per dag gedeeld door 2.5

Echter de 5,5 m2 per dag is een onrealistisch getal, wat ik nog mis in mijn berekenen (denk ik) is de gemiddelde doorlooptijd per pallet, en op basis daarvan zou ik de gemiddelde m2 kunnen berekenen?

ik heb gekeken naar de gemiddelde doorlooptijd (The average inventory formula is: Average inventory = (Beginning inventory + Ending inventory) / 2), en kom bijvoorbeeld in week 1 uit op 30 pallets voorraad. (30x0.96)/2.5 stackheight is 12m2 voorrraad gemiddeld per week.

Kan iemand mij zeggen of deze beredenering & calculatie klopt, of dat ik op een andere manier moet rekenen?
En wie kan mij uitleggen hoe je de gemiddelde doorlooptijd van een pallet ongeveer zou moeten berekenen in dagen? Dus hoeveel tijd het kost als een pallet wordt ontvangen en als deze er weer uit gaat? 

Mocht iemand een standaard template beschikbaar hebben die kan worden gebruikt voor zo'n calculatie zou het ook enorm helpen.

Afbeelding
Afbeelding
[/img]



Alvast bedankt voor de hulp,
met vriendelijke groet, Martijn
(note, heb een Excel calculatie template maar die kreeg ik niet toegevoegd aan mijn vraag)

Re: Gemiddeld aantal m2 nodig

2
Is dit een schoolopdracht of wil je dit werkelijk zo in een magazijn zetten? Want als je voorraad beperkt is zou ik het allemaal wat ruimer nemen. Je hebt niet alleen volle pallets. Meestal zijn ze halfleeg, of zet je de dozen op een rek en zijn die dozen zelf ook halfleeg. Daarnaast heb je ruimte nodig voor retouren, nieuwe inkoop die je nog moet verwerken en ruimte waarin je zelf kunt werken. Meestal is de eerste 20 m2 al vol met alleen dat laatste. 

Als je alles vanaf pallets verkoopt, dit uitbesteedt aan een fulfilment center en echt enorme hoeveelheden hebt (1000m2 of meer) dan kun je inderdaad een gemiddelde nemen van een vierkante meter per pallet. De hoeveelheid pallets zou ik alsnog wat ruimer nemen.
Nu op mijn weblogs: